Με την κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει ξεκαθαρίσει ήδη από τα τέλη του 2023 τις προοπτικές και τη στρατηγική της στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης εισβάλλοντας σταδιακά σε κάθε ενδιαφέρουσα κατηγορία της αγοράς, η αποκάλυψη του νέου Urban Cruiser αποτελεί για εκείνη μια πολύτιμη κίνηση στη διεθνή σκακιέρα της αυτοκίνησης.

Το συμπαγών διαστάσεων αμιγώς ηλεκτρικό SUV τοποθετείται πάνω από το υβριδικό Yaris Cross και κάτω από το ηλεκτρικό bZ4X, επιλογή που ανάλογα με την αγορά για την οποία προορίζεται θα το φέρει απέναντι από μοντέλα όπως για παράδειγμα το Volvo EX30 ή το MINI Aceman, τα οποία μεταξύ άλλων έχουν και ένα διαφορετικό lifestyle ύφος στο οποίο πλέον η Toyota μπορεί να «απαντήσει».

Σχεδιασμένο έτσι ώστε να συγκινήσει δυνητικούς αγοραστές που εμπιστεύονται την ιαπωνική μάρκα, προτάσσουν την πρακτικότητα και την αποδοτικότητα που διαχρονικά αυτή προσφέρει, χωρίς ωστόσο να είναι διατεθειμένοι για παραχωρήσεις στο πεδίο της αισθητικής, το νέο Urban Cruiser (που λόγω ονόματος μας θυμίζει το επιτυχημένο αλλά βραχύβιο μοντέλο της δεκαετίας του 2000 με κινητήρα βενζίνης) βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα και μπορεί να αποτελέσει μια πειστική δήλωση υπεροχής, ανάλογη με αυτή της τελευταίας γενιάς του Prius.

Διαστάσεις και εσωτερικό

Το μήκος των 4,285 μέτρων (με πλάτος 1,80 και ύψος 1,64 μέτρα) του εξασφαλίζει έναν εντυπωσιακά μικρό κύκλο στροφής (5,2 μέτρα) ενώ το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων, σε συνδυασμό με τις χωροταξικές δυνατότητες που παρέχει το διαιρούμενο και συρόμενο έδρανο του πίσω καθίσματος, μεταβάλλει κατά το δοκούν τον χώρο για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, δεδομένης μάλιστα και της χρηστικότητας που διασφαλίζει το εντελώς επίπεδο δάπεδο του αυτοκινήτου.

Στοιχεία όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός σε 12 αποχρώσεις, τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα που παρέχουν πανοραμική περιφερειακή ορατότητα, οι διαιρούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων σε ποσοστό 40:20:40, οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω του συστήματος infotainment (με οθόνες 10,1 ιντσών για αυτό και 10,25 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε μια ενιαία υλοποίηση) αλλά και τα premium υλικά σε γκρι και μαύρο χρώμα, καταδεικνύουν την πρόθεση της Toyota να διεκδικήσει τη μέγιστη δυνατή προσοχή στην κατηγορία του και όχι απλώς να πάρει θέση σε αυτήν.

Απόδοση και αυτονομία

Το Urban Cruiser θα προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής μετάδοσης της κίνησης μόνο στους μπροστινούς ή και σε όλους τους τροχούς, αλλά και με δύο διαφορετικές μπαταρίες στις οποίες αξιοποιείται η τεχνολογία φωσφορικού λιθίου-σιδήρου, με τα πλεονεκτήματά τους να εντοπίζονται σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους στην ανθεκτικότητα, στην ασφάλεια και στο μειωμένο κόστος παραγωγής τους.

Η μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία των 49 kWh θα διατίθεται αποκλειστικά στη δικίνητη έκδοση FWD, τροφοδοτώντας τον ηλεκτροκινητήρα των 106 kW απόδοσης 141 ίππων με ροπή 189 Nm.

Η αμέσως επόμενη επιλογή εξοπλίζεται με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 61 kWh η οποία στη δικίνητη υλοποίηση τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρα 128 kW απόδοσης 174 ίππων (με την ίδια προαναφερόμενη ροπή των 189 Nm) ενώ στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοση η ίδια μπαταρία τροφοδοτεί κινητήρα 135 kW, απόδοσης 184 ίππων (εδώ η ροπή φτάνει τα 300 Nm καθώς στον πίσω άξονα βρίσκεται ακόμη ένας ηλεκτροκινητήρας 48 kW).

Αξίζει να γνωρίζετε ότι όλες οι εκδόσεις Urban Cruiser θα είναι εξοπλισμένες με αντλία θερμότητας για  εξοικονόμηση ενέργειας στο σύστημα κλιματισμού και με δυνατότητα χειροκίνητης προθέρμανσης της μπαταρίας για τη βελτιστοποίηση της απόδοσής της στις ψυχρότερες καιρικές συνθήκες ενώ περισσότερες πληροφορίες για την εμπορική πορεία του μοντέλου θα γνωρίζουμε τον Ιανουάριο καθώς τότε θα αποκαλυφθεί στο κοινό, στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου των Βρυξελλών.