Συναντήσαμε στην Κίνα τα πρώτα τρία SUV των Omoda & Jaecoo που θα εισαχθούν στην Ελλάδα στις αρχές του 2025 και κερδίζουν ήδη μερίδια αγοράς στην Ευρώπη.

Omoda 5

Με το βλέμμα στραμμένο στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV (ειδικότερα στο Nissan Qashqai που διαχρονικά πρωταγωνιστεί και στη χώρα μας) και δυναμική σχεδίαση, το 5 θα αποτελέσει αρχικά την πιο προσιτή πρόταση της Omoda στην Ελλάδα. Διαθέσιμο με turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 147 ίππων και 275 Nm ροπής που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) επτά ταχυτήτων, το μήκους 4,373 μέτρων αμάξωμα επιταχύνεται από στάση σε 10,1 δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα.

Φορτωμένο με όλη τη χρήσιμη «έξυπνη» τεχνολογία που μπορεί να κάνει τη διαφορά σε αυτή την κατηγορία (από δίδυμες οθόνες 12,3 ιντσών, πίσω κάμερα, αισθητήρες στάθμευσης και επαγωγική φόρτιση μέχρι σύστημα καθαρισμού αέρα στον θάλαμο επιβατών και αναρίθμητα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης) το 5 διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού και σε τιμές που ποικίλλουν ανάλογα με την εμπορική στρατηγική σε κάθε αγορά.

Omoda 5 EV

To αμιγώς ηλεκτρικό «alter ego» του βενζινοκίνητου 5 διαφοροποιείται αισθητικά στο μπροστινό τμήμα του με την κλειστή μάσκα να συμβάλλει στη διαμόρφωση του αεροδυναμικού συντελεστή σε 0.281, μέγεθος που με τη σειρά του επηρεάζει καθοριστικά τη μέση θεωρητική κατανάλωση των 15,5 kWh/100 χλμ. και την αυτονομία κίνησης η οποία φτάνει τα 430 χλμ. με μια φόρτιση της μπαταρίας 61 kWh.

Η τεχνολογία της τελευταίας (LFP – φωσφορικού σιδήρου λιθίου) εξασφαλίζει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, καλή απόδοση σε υψηλές θερμοκρασίες και μεγάλη διάρκεια ζωής, στοιχείο που συνδέεται άμεσα με τον παράγοντα «αξιοπιστία» στον οποίο επενδύει για την εικόνα της η Omoda. Αναλαμβάνει να τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων ενώ η φόρτισή της (έως το 80% της χωρητικότητάς της) απαιτεί έως 4 ώρες σε wallbox 11 kW ή 28 λεπτά σε ταχυφορτιστή 80 kW.

Το πενταθέσιο αμάξωμα των 4,424 μέτρων είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μακρύτερο από αυτό του θερμικού 5 και έχει πλέον βάρος 1.785 κιλά, προσφέροντας χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 380 λίτρα, διατηρώντας την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.

Jaecoo 7

Με υψηλή αισθητική για το μέγεθός του και εμφανώς πιο premium αύρα από τα μοντέλα Omoda, το Jaecoo 7 θα μπορούσε να τοποθετηθεί απέναντι σε μοντέλα της Audi ή της Land Rover (δύο από τις εταιρείες-δυνητικούς ανταγωνιστές της μάρκας) καθώς μας εντυπωσίασαν τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής του με προσοχή σε λεπτομέρειες που δεν έχουμε ξαναδεί σε αυτοκίνητο από την Κίνα.

Η κεντρική οθόνη αφής των 14,8 ιντσών για παράδειγμα είναι πολύ ευκρινής και απίστευτα καλή σε απόκριση χάρη στον επεξεργαστή Snapdragon. Το μοντέλο θα διατίθεται σε διαμορφώσεις με κίνηση στους εμπρός και στους τέσσερις τροχούς, με τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων των 147 ίππων σε συνδυασμό με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) ενώ θα ακολουθήσουν Plug-in υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Για να ανταποκριθεί στον διττό (αστικό και εκτός δρόμου) χαρακτήρα του το Jaecoo 7 διαθέτει επτά λειτουργίες οδήγησης αλλά και σύστημα Integrated Power Brake (IPB) που προσομοιώνει ένα μπλοκέ διαφορικό με δυνατότητα ταχύτερου κλειδώματος.