Με τη φιλοσοφία «Less is More» να αποτελεί τον βασικό πυλώνα της νέας εποχής της η Citroen άλλαξε εντελώς κατεύθυνση σε σχέση με τις προηγούμενες τέσσερις γενιές του μοντέλου που γνωρίζαμε ως supermini, καθώς το νέο C3 έχει ξεκάθαρα crossover αισθητική με μήκος 4,01 μέτρα και μεταξόνιο 2,54 μέτρα.

Τα δύο μεγέθη είναι αλληλένδετα, αφού το ζητούμενο είναι ένας μικρότερος όγκος στον δρόμο ώστε το αυτοκίνητο να είναι εύκολο στην οδήγηση και στο παρκάρισμα αλλά ταυτόχρονα ευρύχωρο και με εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό του, κάτι που αποδεδειγμένα διευκολύνει μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς και επιβάτες.

Την ίδια στιγμή τα 310 λίτρα του χώρου αποσκευών και το διαιρούμενο πίσω κάθισμα υπηρετούν τη λογική της άνεσης, την οποία ενισχύει η ύπαρξη της ανάρτησης Advanced Comfort και τα αντίστοιχης ονομασίας καθίσματα που έχουν νέο σχήμα, περισσότερο αφρό και καλύτερη εργονομία. Ακόμη και μόνο για αυτές τις επιλογές λοιπόν τα νέα C3 και e-C3 θα αξίζουν περίοπτες θέσεις στο μουσείο της εταιρείας όταν έρθει η ώρα της διαδοχής τους.

Βασισμένα και τα δύο στη γνωστή πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis, διατίθεται τόσο ως ήπια υβριδικό (με 100 ίππους και αυτόματο eDCT κιβώτιο έξι ταχυτήτων) όσο και με τον κλασικό θερμικό κινητήρα βενζίνης (απόδοσης 100 ίππων με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων), αν και η ηλεκτρική υλοποίηση αποτελεί την πιο σοφιστικέ λύση στην γκάμα του μοντέλου.

Η μπαταρία των 44 kWh, τεχνολογίας LFP (η φθηνότερη λύση για τέτοιου είδους μοντέλα σήμερα), εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης έως 459 χλμ. με μία φόρτιση σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας (και 326 χλμ. στον μεικτό κύκλο χρήσης) με δυνατότητα ταχυφόρτισης σε 26 λεπτά της ώρας ή σε διάστημα 3,5 – 5,5 ωρών σε επιτοίχιο φορτιστή.

Χρηστικό και ευχάριστο

Εξίσου σημαντικός είναι και ο αριθμός «113», όσοι και οι ίπποι που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας των 83 kW, ο οποίος μεταφέρει τη ροπή του στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης και εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε 11 δευτερόλεπτα (με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα).

Τα δε εξοπλιστικά στοιχεία είναι έξυπνα διαρθρωμένα σε διαφορετικά επίπεδα με έναν οριζόντιο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, μία οθόνη 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment με Apple Car Play και Android Auto και σχεδόν 30 λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού, κάτι που επιβεβαιώνει την άποψη ότι υπάρχει τρόπος να κατασκευάσεις οικονομικά αυτοκίνητα χωρίς εκπτώσεις στα συστήματα ασφάλειας.

citroen

Οδηγώντας το e-C3 εκτός Ελλάδας διαπιστώσαμε ότι μπορεί να ανταποκριθεί στην πλειονότητα των ζητουμένων από τον οδηγό του, αρκεί αυτά να μη σχετίζονται με ρυθμούς σπορ/γρήγορης οδήγησης καθώς δεν δημιουργήθηκε για αυτό. Η ανάρτηση φιλτράρει πολύ καλά τις δυσκολίες του οδοστρώματος, το ελαφρύ τιμόνι αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για τους επιτόπιους ελιγμούς με δεδομένη την καλή λόγω σχεδίασης περιμετρική ορατότητα.

Έτσι ως καθημερινό αυτοκίνητο είτε ως αφετηρία μιας σχέσης με την ηλεκτροκίνηση το e-C3 δείχνει μια τίμια και οικονομική λύση.

Λογική «value for money»

Μιλώντας για χρήματα αξίζει να γνωρίζετε ότι το νέο Citroen C3 ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά με τιμή 16.900 ευρώ στην έκδοση βενζίνης ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 100% διατίθεται έναντι 18.900 ευρώ (τιμή που διαμορφώνεται μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3).

Η γκάμα του μοντέλου θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2025 με το υβριδικό κινητήριο σύστημα Hybrid 100 e-DCS6, που θεωρητικά παρέχει τη δυνατότητα στον χρήστη του να πραγματοποιεί το 50% των αστικών μετακινήσεων αμιγώς ηλεκτρικά, με τιμή εκκίνησης 21.900 ευρώ.