Επιβεβαιώνοντας τον μύθο που θέλει το φίδι ως σύμβολο γονιμότητας, με δύο εξαιρέσεις που δεν αφορούν τους κοινούς θνητούς, τα παρακάτω μοντέλα αναμένονται όλα τους το 2025- χρονιά του φιδιού για τους Κινέζους.

KIA EV4

H κορεατική φίρμα έχει ήδη δηλώσει με κάθε τρόπο την πρόθεσή της να προσφέρει μια ηλεκτρική πρόταση σε κάθε κατηγορία. Ήδη η EV γκάμα της περιλαμβάνει τα EV6, EV5, EV3 και EV9 και πλέον, όπως όλα δείχνουν, ετοιμάζεται να υποδεχθεί τον επόμενο «αριθμό» με τη μορφή του EV4.

H ΚΙΑ έχει ήδη παρουσιάσει ένα ομώνυμο concept με ιδιάζουσα fastback σχεδίαση. H διαφορά του με το πρωτότυπο που εντοπίστηκε σε δοκιμές εξέλιξης έγκειται στη διαφορετική χάραξη του πίσω τμήματος, το οποίο ακολουθεί μια πιο συμβατική hatchback λογική.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξουν δύο εκδόσεις αμαξώματος του συγκεκριμένου μοντέλου, μία με hatchback υπόσταση και μία πιο εκκεντρική, με μεγαλύτερους προβόλους στο πίσω τμήμα που θα ισορροπεί ανάμεσα σε fastback και shooting brake.

Όπως και να έχει, αφετηρία για το νέο μοντέλο θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική E-GMP, η οποία αναμένεται να φιλοξενεί μπαταρίες 58,3 και 81,4 kWh που θα φορτίζουν με ισχύ έως 128 kW στα πρότυπα του EV3.  Εφαλτήριο θα αποτελεί μονοκινητήρια έκδοση με ισχύ 204 ίππων ενώ σε δεύτερο χρόνο δεδομένα θα υπάρξουν και εκδόσεις με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. H άφιξη του hatchback EV4 αναμένεται ήδη από την επόμενη χρονιά.

Mercedes-AMG CLE 63 Coupe

To καλοκαίρι του 2023 η γερμανική φίρμα πρόσθεσε στην γκάμα της τη νέα CLE. Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις διακλαδώσεις στην γκάμα της Mercedes, η CLE σχεδιάστηκε ως αυθύπαρκτο μοντέλο, διαθέσιμο σε coupe και cabrio εκδόσεις, απευθυνόμενη σε εκείνους που τρέφουν αδυναμία στη γοητεία και τον δυναμισμό που αυτές αποπνέουν εξ ορισμού.

Αν και η γερμανική φίρμα αξιοποίησε πολλά τεχνολογικά στοιχεία τόσο από τη C όσο και την E-Class στη συγκεκριμένη υλοποίηση, η πρόθεσή της ήταν να μεγιστοποιήσει τη δυναμική της CLE ανασχεδιάζοντας πολλά από τα μηχανικά μέρη προς όφελος του χαμηλότερου βάρους και εν τέλει παραδίδοντας ένα… ή μάλλον ακριβέστερα δύο μοντέλα (Coupe και Cabrio) με εμφάνιση και χαρακτηριστικά που προδίδουν τη διάθεση διαφοροποίησης από την τεχνολογική βάση τους. Μέχρι στιγμής η κορυφαία έκδοση των CLE είναι αυτή με τον αριθμό 53, διά χειρός AMG, απόδοσης 449 ίππων από ένα ήπιο υβριδικό σύνολο.

Το 2025 αναμένεται το επιστέγασμα της γκάμας με τα διακριτικά 63, το οποίο επιφυλάσσει μια έκπληξη σε σχέση με τα όσα γνωρίζουμε για τη διάρθρωση της γκάμας κινητήρων. Για την ακρίβεια η AMG φέρεται να έχει προκρίνει την τοποθέτηση ενός V8 σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία κάτω από το καπό των CLE 63 Coupe/Cabriolet εξασφαλίζοντάς τους μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τις νέες συνήθεις πρακτικές downsizing αλλά και φυσικά καταιγιστικές επιδόσεις που υπόσχονται να τις καταστήσουν από τις πιο ενδιαφέρουσες και αθλητικές προτάσεις στην γκάμα του Affalterbach και της Mercedes.

Cupra Raval

Το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Cupra βρίσκεται καθ’ οδόν, στοχεύοντας στη διεύρυνση του κοινού της ισπανικής φίρμας, χωρίς ωστόσο να απεμπολεί τον κόσμο επιδόσεων που αυτή πρεσβεύει. Αφετηρία για το hot supermini θα αποτελέσει μια νέα αρχιτεκτονική την οποία το Raval θα μοιράζεται, μεταξύ άλλων, με το VW ID.2.

Η διαφορά της σε σχέση με το γνωστό δάπεδο ΜΕΒ, όπου βασίζονται τα ηλεκτρικά Cupra και VW, είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας θα τοποθετείται μπροστά με στόχο τη μείωση του κόστους αλλά και την πιο ευνοϊκή διάταξη. Επίσης για λόγους κόστους παραγωγής το Raval θα διαθέτει μια πιο απλή ανάρτηση ημιάκαμπτου άξονα στο πίσω τμήμα, ενώ μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει και τη χρήση ταμπούρων για τα πίσω φρένα. Εκεί όπου δεν αναμένεται συμβιβασμός είναι στην προσφερόμενη ισχύ, αλλά και στην εμφάνιση του Raval, που δείχνει να μένει πιστό στη δυναμική αύρα του ομώνυμου πρωτοτύπου που προηγήθηκε.

Αυτό που επίσης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο είναι ότι θα υπάρξουν πολλαπλές εκδόσεις με διαφορετική ισχύ, καθώς το μέγεθος του Raval απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό που θα κληθεί να επιλέξει τελικώς αν επιθυμεί περισσότερες επιδόσεις ή εξοικονόμηση ενέργειας και καθημερινή χρήση.  Το ισπανικό supermini και η Cupra σκοπεύουν πάντως να προσφέρουν και τα δύο, αρχής γενομένης από το 2025, οπότε και αναμένεται η πρεμιέρα του Raval.

Chevrolet Corvette C8 Zora

H Corvette δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις αποτελώντας ένα από τα μακροβιότερα, πλέον αναγνωρίσιμα και πιο επιβλητικά muscle cars που έχει να επιδείξει η αμερικανική ήπειρος. Στην όγδοη πλέον κατά σειρά γενιά της, η Corvette έχει ήδη να επιδείξει μια hybrid έκδοση με την ονομασία E-Ray με επίκεντρο έναν V8 6,2 λίτρων σε υβριδική διαμόρφωση που εξασφαλίζει 664 ίππους καθώς και μια εκκεντρικά σπορ εκδοχή με τα διακριτικά ZR1 και ισχύ 1.078 ίππων.

Όπως όλα δείχνουν ωστόσο η Chevrolet πιστεύει ότι υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης και νέων προσθηκών για τη C8 που ετοιμάζεται να υποδεχθεί μια ακόμα ισχυρότερη και πιο αθλητική έκδοση με την ονομασία Zora. Αν ήδη αναρωτιέστε για την προέλευσή του, το όνομα επιλέχθηκε ως φόρος τιμής στον «πατέρα» της Corvette, Zora Arkus-Duntov. Σε ό,τι αφορά την ιδιοσυγκρασία της νέας έκδοσης που ήδη βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών εξέλιξης, θα πρόκειται επί της ουσίας για ένα hypercar το οποίο με τη συνδρομή υβριδικής τεχνολογίας, μια νέα αεροδυναμική προσέγγιση καθώς και «τόνους» από ανθρακόνημα θα αξιώσει την κατάκτηση νέων κορυφών για την Corvette.

Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τον συνδυασμό ενός V8 5,5 λίτρων με παραπάνω του ενός ηλεκτρικά μοτέρ με στόχο ισχύ άνω των 1.230 ίππων. Οπως είναι επίσης ήδη σαφές από τις εικόνες της Zora ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με τον ανασχεδιασμό των αντίστοιχων στοιχείων ενώ δεδομένα θα πρέπει να θεωρούνται τα ακόμα μεγαλύτερα μετατρόχια. Αυτό που επίσης θα πρέπει να θεωρηθεί εξίσου δεδομένο είναι η αντικατάσταση πολλών μεταλλικών και μη στοιχείων από ανθρακόνημα προκειμένου να αντισταθμιστεί το βάρος του υβριδικού συμπλέγματος.

Audi A7 Sportback

Για εκείνους που δεν το γνωρίζουν η Audi έχει αποφασίσει ότι πλέον οι άρτιοι διακριτικοί αριθμοί των μοντέλων της θα αφορούν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητες προτάσεις αφήνοντας στους περιττούς το… προνόμιο των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει ότι στη νέα εποχή της, το Audi A7 διαδέχεται ουσιαστικά το A6 που θα υιοθετήσει ηλεκτρική τεχνολογία και τα διακριτικά e-tron. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τη Sportback έκδοση του νέου Α7, το οποίο έχει εγκαταλείψει πλήρως τη λογική τριών όγκων του προηγούμενου A6 προς όφελος μιας πιο coupe χάραξης της οροφής.

Σχεδιαστικά αυτό που επίσης είναι απολύτως διακριτό είναι οι σαφώς λιγότερες πτυχώσεις των μεταλλικών επιφανειών, με τους σχεδιαστές των Γερμανών να έχουν εστιάσει στο να τονίσουν το πλάτος και τον δυναμισμό του μοντέλου, υιοθετώντας ένα πιο καθαρό design. To ίδιο ακριβώς «αίσθημα» αποπνέει και η όψη με τις λιγότερες ακμές και το χαρακτηριστικό μοτίβο της γρίλιας να κυριαρχεί. Στα ενδότερα θα πρέπει να περιμένουμε μια ανάλογη διάταξη με το νεότερο ηλεκτρικό Q6 e-tron με υπεροπλία σε οθόνες ενώ σε ό,τι αφορά τα σύνολα τον πρώτο λόγο θα έχει η υβριδική τεχνολογία σε διάφορες μορφές.

Στα χαμηλά κλιμάκια αναμένονται full hybrid και mild hybrid εκδόσεις ενώ στα υψηλότερα plug-in υβριδική τεχνολογία με διττό σκοπό καθώς στις «απλές» εκδόσεις θα εστιάζει, με τη συνδρομή μιας μεγαλύτερης μπαταρίας, στη μεγιστοποίησης της εξοικονόμησης ενέργειας ενώ σε αυτή των S και RS εκδόσεων στην επίτευξη επιβλητικών επιδόσεων. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα το νέο A7 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το 2025.

Toyota GR GT3

Η έκθεση του Τόκιο το 2022 φιλοξένησε, μεταξύ πολλών άλλων, και ένα πρωτότυπο αγωνιστικό Toyota με την ονομασία GR GT3 Concept και χαρακτηριστικά που όριζαν ως ιδανικό περιβάλλον για την αξιοποίησή του το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC).

Τον Ιούνιο του 2023 ο αγωνιστικός διευθυντής της Τoyota για το WEC, Rob Leupen, επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο τελεί υπό εξέλιξη με την προοπτική να κάνει το ντεμπούτο του στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 2026. Αυτό που επίσης έχει επιβεβαιωθεί από τους Ιάπωνες είναι ότι εκτός από την αγωνιστική έκδοση θα υπάρξει και «πολιτική» έκδοση του supercar, η οποία μένει να αποδειχθεί αν θα φορέσει τα σήματα της Toyota ή της Lexus.

Όποια και να είναι η κατάληξη, αξίζει να σημειωθεί ότι οι λήψεις του φωτογραφικού φακού αφορούν την πολιτική έκδοση, τα χαρακτηριστικά της οποίας δεν προδίδουν στο ελάχιστο την πολεμική ατμόσφαιρα του concept, με το μακρύ ρύγχος, τις χαώδεις εισαγωγές αέρα και την επιβλητική αεροδυναμική πτέρυγα να δίνουν τον τόνο. Αν και είναι ακόμα νωρίς για να αποκαλυφθεί το είδος κινητήρα που θα το εφοδιάζει, αξίζει να σημειωθεί ότι στα επικρατέστερα σενάρια είναι η αξιοποίηση ενός V6 με ή χωρίς υβριδική τεχνολογία ή ενός twin-turbo V8 σε… σόλο καριέρα.

Hyundai Ioniq 6 N

H αεροδυναμική πτέρυγα στο πίσω τμήμα του δοκιμαστικού πρωτοτύπου αρκεί για να διαπιστώσει κανείς ότι το συγκεκριμένο Ioniq 6 επιφυλάσσει κάτι πιο δυναμικό σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του. Μια προσεκτικότερη παρατήρηση στις επιφάνειές του αποκαλύπτει επίσης πολύ διαφορετικά γραμμένους προφυλακτήρες, πιο «σκαμμένα» κατώτερα πλευρικά τμήματα, καθώς και την παρουσία μιας μεγάλης κεντρικής εισαγωγής αέρα στο μπροστινό τμήμα.

Έχοντας κατά νου το παράδειγμα του Ioniq 5 N, οι παραπάνω διαφοροποιήσεις σημαίνουν μόνο ένα πράγμα, την παρουσία ενός δικινητήριου ηλεκτρικού συνόλου με απόδοση 650 ίππων στην αθέατη πλευρά (και) του Ioniq 6 που ετοιμάζεται επίσης να αποκτήσει το διακριτικό N. Όπως και στην περίπτωση του πανίσχυρου crossover, η αναβάθμιση δεν θα αφορά μόνο την τοποθέτηση του επίμαχου συνόλου αλλά θα συνοδεύεται από μια σειρά βελτιώσεων – ρυθμίσεων στο πλαίσιο, gadgets όπως τον προσομοιωτή αλλαγών σχέσεων N e-shift και τον προσομοιωτή ήχου N Active Sound+, καθώς και τα προγράμματα οδήγησης, όπως το N Grin, το N Drift και το N-Race, που θα φροντίζουν για τη μέγιστη αξιοποίηση της παραπάνω ισχύος προς όφελος μιας άκρως διασκεδαστικής όσο και δυναμικής εμπειρίας οδήγησης.

Αν και λίγη σημασία έχει με δεδομένο το status του Ioniq 6 N, τα παραπάνω θα κληθεί να υποστηρίξει και να τροφοδοτεί μια μπαταρία 84 kWh με ισχύ φόρτισης 238 kW. Αυτό που ίσως έχει λίγο περισσότερη σημασία για το είδος είναι ότι η αεροδυναμική σιλουέτα του Ioniq 6 προοιωνίζεται ακόμα υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με το 5 N.