Οι χρόνοι φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αλλά και η αναζήτηση σημείου φόρτισης αποτελούν δικαίως μείζονα ζητήματα που επηρεάζουν αυτονόητα τη λήψη απόφασης σε σχέση με την ιδιοκτησία ενός αντίστοιχης τεχνολογίας οχήματος. Αν και η τεχνολογία σε ό,τι αφορά την ταχεία φόρτιση προοδεύει με… εξίσου ταχείς ρυθμούς, υποσχόμενη ολοένα και μειωμένους χρόνους, τα κόστη, ο συνήθης διαχωρισμός ανάμεσα σε premium και mainstream προϊόντα όσο και τα τεχνολογικά στεγανά μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε δίκτυα φόρτισης καθώς και οι συνήθεις αγκυλώσεις όταν πρόκειται για δημιουργία υποδομής, δεν επιτρέπουν τον «εκδημοκρατισμό» της με όρους μαζικής παραγωγής ώστε να είναι προσβάσιμη σε περισσότερους. Κάπως έτσι τα ερωτήματα για το πόση ώρα χρειάζεται ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για την αναπλήρωση της ενέργειας των μπαταριών του, αλλά και το πού θα φορτίζει, ταλανίζουν πολλούς και κρίνουν, εν μέρει, την απόφασή τους να ενστερνιστούν ή όχι τα EV.
Να σημειωθεί ότι ακόμα και στην περίπτωση του πιο εξελιγμένου ηλεκτροκίνητου οχήματος σε όρους κυκλώματος φόρτισης, συνδεδεμένου με τον ταχύτερο υπερταχυφορτιστή, ο ελάχιστος χρόνος αναμονής προκειμένου οι μπαταρίες να αναπληρώσουν την ενέργειά τους διαμορφώνεται σε περίπου 25-30 λεπτά κατά μέσο όρο με διάφορες παραλλαγές, ανάλογα με την εταιρεία και το αυτοκίνητο. Με αυτό δεδομένο οι κατασκευαστές έχουν κατά καιρούς επιδιώξει πολλαπλές λύσεις προκειμένου να μειώσουν τον συγκεκριμένο χρόνο. Μια ήδη εφαρμοσμένη τεχνολογία η οποία δείχνει τουλάχιστον να τα έχει «καταφέρει» είναι το σύστημα «φόρτισης» το οποίο έχει εξελίξει και εγκαταστήσει και σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης η κινεζική Nio και το οποίο έγκειται ουσιαστικά στην παροχή της δυνατότητας αντικατάστασης της μπαταρίας αντί της συνήθους διαδικασίας φόρτισης.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.