Με το μότο «Smiling to the future» (Χαμογελώντας στο μέλλον) και την παγκόσμια «πρώτη» του Grande Panda η Fiat γιόρτασε την Πέμπτη 11 Ιουλίου στο εμβληματικό πρώην εργοστάσιό της (και σήμερα πολυχώρο) του Lingotto στο Τορίνο, τα 125 χρόνια από την ίδρυσή της.
Σε μια σεμνή, για τα δεδομένα των Ιταλών, παρουσίαση η ηγεσία του ομίλου Stellantis, ο Τζον Ελκαν, εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι και πρόεδρος του ομίλου, κι ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος, ανέδειξαν τον ρόλο της μάρκας στην πρόοδο της Ιταλίας αλλά και την ανθεκτικότητα που εμφάνισε στην πορεία των ετών επιβιώνοντας σε συνθήκες οικονομικών και πολιτικών κρίσεων.
Χαρακτηρίζοντάς τη «σύμβολο δημιουργικότητας για το Τορίνο» και «best-seller μάρκα για ακόμη μια χρονιά στις τάξεις του ομίλου Stellantis», υπενθύμισαν τον «Made in Italy» χαρακτήρα των μοντέλων της, καθώς το 70% των πωλήσεών της αφορούν αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εντός της χώρας, δίνοντας έτσι ένα σαφές μήνυμα στην κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι, παρουσία μάλιστα του ιταλού υπουργού επιχειρηματικότητας Αδόλφου Ούρσο.
Ο τελευταίος στην ομιλία του είχε νωρίτερα αναφερθεί στην εθνική σημασία της Fabbrica Italiana Automobili Torino, όπως είναι το πλήρες όνομα της Fiat, η οποία ταυτίζεται με τη σύγχρονη ιταλική ιστορία καθώς λειτουργεί από τις 11 Ιουλίου του 1899. Στιγμές της πορείας της στον χρόνο παρουσιάστηκαν μέσα από εικόνες και παλαιότερα μοντέλα της μάρκας, κάποια από τα οποία ήταν παρόντα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στην οροφή του Lingotto όπου βρίσκεται η ιστορική πίστα της Fiat «La Pista 500» με την οβάλ διαδρομή.
Με αυτά στον χώρο, ο Ολιβιέ Φρανσουά, CEO της Fiat και CMO της Stellantis, προχώρησε σε μια ιστορική αναδρομή (με το Fiat 500, που συμπληρώνει φέτος 67 χρόνια ζωής, στο προσκήνιο) πλαισιωμένος από σύγχρονα μοντέλα όπως το αμιγώς ηλεκτρικό Abarth 600, η ειδική έκδοση του 500e με την ονομασία «Giorgio Armani» (για τα ενενηκοστά γενέθλια του σπουδαίου σχεδιαστή μόδας, επίσης στις 11 Ιουλίου) και βέβαια το Grande Panda.
Μια από τις χαρακτηριστικότερες στιγμές στην ομιλία του Φρανσουά ήταν εκείνη που εμφανίστηκαν φωτογραφίες του Σέρτζιο Μαρκιόνε ο οποίος, αν και έφυγε από τη ζωή στις 25 Ιουλίου του 2018, πρόλαβε να θέσει τα θεμέλια του οργανισμού που είναι σήμερα ο όμιλος Stellantis.
Ο πρωταγωνιστής
Το Grande Panda εμφανίζεται ακριβώς 44 χρόνια μετά την παρουσίαση του αρχέτυπου Panda, το 1980, επηρεασμένο αισθητικά από εκείνο με ισχυρά όμως crossover/SUV χαρακτηριστικά που το τοποθετούν στην κατηγορία B (supermini). Αξιοποιώντας τις έννοιες της απλότητας και της βιωσιμότητας (και για λόγους κόστους κατασκευής) βασίζεται στην πλατφόρμα «STLA Smart» (που συναντάμε και στα Citroen C3, e-C3 και Opel Frontera) η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία τουλάχιστον ενός νέου Fiat κάθε χρόνο έως το 2027 περιλαμβάνοντας Camper, SUV, Fastback και Pick-up μοντέλα.
Η ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνισή του τονίζεται από τα Pixel LED φωτιστικά σώματα και τις ευρηματικές ανάγλυφες λεπτομέρειες σε πολλά σημεία του αμαξώματος που θα είναι διαθέσιμο σε κόκκινο, λευκό, πράσινο, κίτρινο, μαύρο, καφέ και μπλε χρώμα.
Με μήκος 3,99, πλάτος 1,76 και ύψος 1,57 μέτρα, δείχνει πολύ συμπαγές εξωτερικά, με τις διαστάσεις να δημιουργούν έναν ευρύχωρο θάλαμο για 4/5 επιβάτες, με 361 λίτρα στον χώρο αποσκευών, ο οποίος δεν επηρεάζεται στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση από την ύπαρξη του ενσωματωμένου καλωδίου φόρτισης, καθώς αυτό αναπτύσσεται με τη μορφή σπιράλ από τη μάσκα προς τον φορτιστή, υποστηρίζοντας όμως φόρτιση μόνο έως και 7 kW.
Στο εσωτερικό του Grande Panda τον τόνο δεν δίνουν κυρίως οι δύο οθόνες (10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και αφής 10,25 ιντσών για το infotainment) αλλά κυρίως η μείξη των υλικών με χρωματιστά πλαστικά, μπλε επενδύσεις στα καθίσματα και ταμπλό από μπαμπού.
Κρίσιμες λεπτομέρειες
Το Grande Panda θα διατίθεται στην Ελλάδα από τα τέλη του 2024 με τις τιμές πώλησης να αναμένονται έως τον ερχόμενο Οκτώβριο, όταν και θα μάθουμε πόσο προσιτό θα είναι καθώς αυτή είναι κορυφαία προτεραιότητα για τη Fiat.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη η τιμή εκκίνησης αναμένεται χαμηλότερα από τις 19.000 ευρώ για την ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης των 100 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σχεδόν 25.000 ευρώ (χωρίς να συνυπολογίζεται οποιαδήποτε μορφή επιδότησης) για την αμιγώς ηλεκτρική των 113 ίππων με μπαταρία 44 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 320 χλμ. με μία φόρτιση.