H γερμανική φίρμα είχε υποσχεθεί μια έκδοση επιδόσεων GTX για κάθε ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς των ID. και η τελευταία ημέρα του Μαρτίου σηματοδότησε την εκπλήρωση της συγκεκριμένης υπόσχεσης καθώς εκτός από τα ήδη γνωστά μοντέλα (ID.4 και ID.5), η VW πρόσθεσε σχεδόν μεμιάς ακόμα τρεις αντίστοιχες προτάσεις στην γκάμα της.

ID.3 GTX: Το μεγάλο μικρό   

Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του εισαγωγικού μοντέλου στον ηλεκτρικό κόσμο επιδόσεων των GTX, η αντίστοιχη έκδοση του ID.3 έτυχε ιδιαίτερης προσοχής από την VW, η οποία επέλεξε να εκμεταλλευτεί όσα έχει επιτύχει στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης. Αυτό μεταφράζεται πολύ απλά στην τοποθέτηση του ισχυρότερου ηλεκτρικού μοτέρ που οι Γερμανοί έχουν στη διάθεσή τους, με απόδοση 326 ίππων.

Όπως επεσήμανε ο επικεφαλής εξέλιξης της VW, Kai Grunitz, κατά την πρεμιέρα του μοντέλου, οι επιδόσεις και η ισχύς του καθιστούν τη συγκεκριμένη έκδοση την ηλεκτρική εναλλακτική του εμβληματικού Golf GTI Clubsport, ενώ σε ό,τι αφορά το μέγεθος της ροπής των 545 Nm που αποδίδει οφείλουμε να σημειώσουμε ότι είναι εφάμιλλο των διαχρονικά ισχυρότερων turbo V6 της γερμανικής φίρμας.

Σε όρους επιδόσεων η έκδοση ID.3 GTX Performance επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 200 χλμ./ώρα με την παρεμβολή του ηλεκτρονικού περιοριστή.

Η VW ωστόσο δεν σταμάτησε εκεί επιλέγοντας να προσφέρει το ID.3 GTX και σε μια ακόμη, πιο προσιτή, μικρότερης ισχύος έκδοση με απόδοση 286 ίππων. Για λόγους σύγκρισης, οι αντίστοιχες επιδόσεις διαμορφώνονται σε 6,0 δ.λ. για το «0-100» και σε μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Ανεξαρτήτως απόδοσης, η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς ενώ και οι δύο εκδόσεις επωφελούνται από νέα μπαταρία 79 kWh που επιτρέπει την επαναφόρτισή της με ισχύ έως 175 kW (εκτιμώμενος χρόνος επαναφόρτισης για το 80% σε 26 λεπτά) ενώ η προσφερόμενη αυτονομία αναμένεται ότι θα φλερτάρει με τα 600 χλμ.

Στη σπορ εξίσωση συνυπολογίστε όσα η VW προσφέρει αισθητικά στα GTX αλλά και όλες τις βελτιώσεις που έφερε μαζί της η ανανέωση του ID.3 σε ψηφιακούς όρους. Να σημειωθεί ότι για την περίσταση έχουν γίνει βελτιώσεις για ένα καλύτερο κέντρο βάρους αλλά και ότι η έκδοση Performance προσφέρει το σύστημα DCC ρύθμισης του πλαισίου.

ID.7 GTX Tourer: Το επιβλητικό

Έκδοση επιδόσεων απέκτησε και το άλλο «άκρο» της γκάμας της γερμανικής φίρμας με την VW να επιλέγει αρχικά, όχι τυχαία, την πρακτικότερη Tourer παραλλαγή του ID.7 για την έκδοση GTX πραγματοποιώντας μια δήλωση «διαφορετικότητας».

Το ID.7 GTX Tourer επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 340 ίππων – δηλαδή 54 επιπλέον ίππους σε σχέση με την έκδοση Pro – που εκτός από την ονομαστική τους απόδοση εξασφαλίζουν τη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή και των διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης XDS+.

volkswagen.dk

Tα δύο μοτέρ τροφοδοτεί η νέα μπαταρία των 86 kWh η οποία επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας με ισχύ έως 200 kW, διαδικασία που εξασφαλίζει την επαναφόρτιση έως το 80% σε λιγότερο από μισή ώρα.

Οι υψηλότερες επιδόσεις δεν μεταβάλλουν τη χρηστικότητα του ηλεκτρικού station wagon που διαθέτει πορτ μπαγκάζ 605 έως 1.714 λίτρων αλλά και ελκτική δύναμη 1,4 τόνων.

Επιπλέον, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα από τα τελευταία μοντέλα που η VW έχει προσθέσει στην γκάμα των ηλεκτρικών της, διαθέτει ό,τι νεότερο έχουν να επιδείξουν οι Γερμανοί σε συστήματα ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και υποβοήθησης-άνεσης.

VW ID. Buzz GTX: Το εναλλακτικό  

H πιο απροσδόκητη προσθήκη στην γκάμα των GTX είναι το μάλλον καθ’ όλα πιο «απροσδόκητο» ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας της VW παρά την εξοικείωση που έχει επέλθει μαζί του, συν τω χρόνω, από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε. Οπως ακριβώς ισχύει και για τις μέχρι τώρα γνωστές εκδόσεις του, ως GTX το ID.Buzz θα είναι διαθέσιμο σε δύο παραλλαγές, στην απλή πενταθέσια/εξαθέσια εκδοχή του και στην επταθέσια LWB.

Αμφότερες επωφελούνται από ένα ηλεκτρικό σύνολο ανάλογο του ID.7 GTX Tourer το οποίο συνδυάζει δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 340 ίππων και αναλόγως με το αν πρόκειται για τη «μικρή» ή την LWB έκδοση, τροφοδοτούνται από μπαταρία 79 kWh ή 86 kWh αντίστοιχα με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης να διαμορφώνεται σε 185 kWh και 200 kWh κατ’ αναλογία με το μικρότερο GTX και το ηλεκτρικό «power wagon» της VW.

volkswagen-newsroom

Και αν έχετε ήδη προλάβει να εξοικειωθείτε με τα παραπάνω μεγέθη λόγω της ανωτέρω αναφοράς τους, μάλλον, ειδικά η παράμετρος ισχύς δεν συναντάται πολύ συχνά στην van κατηγορία, υπερέχοντας κατά 136 ίππους σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του ID.Buzz. Το σύνολο των νέων εκδόσεων GTX διά χειρός VW θα διατεθούν προοδευτικά εντός του έτους κατά… σειρά εμφανίσεως.