Σχεδόν δύο εβδομάδες πριν από την πρώτη γνωριμία μας στην Τσεχία με το μικρότερο ηλεκτρικό SUV της, η Skoda έδωσε στη δημοσιότητα σκίτσα του μοντέλου στο οποίο θα αξιοποιηθεί η νέα σχεδιαστική διάλεκτος «Modern Solid», για την οποία ο Όλιβερ Στεφάνι έχει δηλώσει στο «Βήμα» ότι «βασίζεται στις αξίες της αυθεντικότητας, της λειτουργικότητας και της σταθερότητας».
Στην προκειμένη περίπτωση όλα αυτά συμπυκνώνονται σε ένα αμάξωμα μήκους 4,5 μέτρων, το οποίο τοποθετείται κάτω από το ήδη γνωστό, μεσαίου μεγέθους, Enyaq προκειμένου να αποτελέσει το αμιγώς ηλεκτρικό «alter ego» του Karoq που φέρει κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στα βασικά στοιχεία της νέας σχεδίασης περιλαμβάνονται:
- η συρρικνωμένη μάσκα με τον χαρακτηρισμό «Tech Deck»
- τα στενά φώτα πορείας και η λέξη Skoda, η οποία αντικαθιστά πλέον το γνωστό σήμα στο μπροστινό άκρο του καπό.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν μια διακριτική αεροτομή οροφής και τα λεπτότερα φώτα τεχνολογίας LED.
Αν και το Elroq θα αποκαλυφθεί την 1η Οκτωβρίου, οι παραδόσεις του δεν πρόκειται να ξεκινήσουν πριν από τα τέλη της ερχόμενης άνοιξης, καθώς βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW, στην οποία βασίζονται τα δημοφιλέστερα προσιτά μοντέλα του. Αυτό σημαίνει πως θα διατίθεται με μπαταρίες 55, 63 και 82 kWh, με την τελευταία να εξασφαλίζει αυτονομία μεγαλύτερη των 560 χλμ. με μία φόρτιση σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, κάτι που θα του επιτρέψει να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Renault Scenic E-Tech ή τα αντίστοιχα ηλεκτρικά Hyundai και KIA.
Για το εσωτερικό του οι αρχικές πληροφορίες κάνουν λόγο για την ύπαρξη κεντρικής οθόνης 13 ιντσών και άλλης μικρότερης 5,3 ιντσών μπροστά στον οδηγό (στο πρότυπο όσων είχαμε δει στο VW ID.3), ενώ 48 λίτρα χώρου θα είναι διαθέσιμα για τους επιβάτες.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ θα ξεκινά από τα 470 λίτρα (φτάνοντας έως τα 1.580 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα) ενώ θα υπάρχει διαιρούμενο δάπεδο εκεί, σε συνδυασμό με μια νέα θήκη για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.
Η επόμενη μέρα
Σκιαγραφώντας τον ρόλο της ηλεκτροκίνησης στο νέο σχεδιαστικό ύφος της Skoda ο Όλιβερ Στεφάνι ανέφερε στο «Βήμα» πως «δεν έχει σημασία η τεχνολογία που πρέπει να «ντύσουμε» αλλά ο σκοπός ύπαρξης αυτού που σχεδιάζουμε, η εμπειρία χρήσης που θα δημιουργήσουμε για τους ανθρώπους. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης επιβάλλουν συγκεκριμένους περιορισμούς όπως για παράδειγμα οι αεραγωγοί μπροστά, ενώ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η αεροδυναμική διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο. Κάθε λεπτομέρεια μπορεί να είναι διαφορετική αλλά οι σχεδιαστές λατρεύουμε αυτές τις προκλήσεις διότι μας εξαναγκάζουν να γίνουμε εφευρετικοί, να σκεφτούμε κάτι νέο για να λύσουμε ένα πρόβλημα. Καλούμαστε λοιπόν να μετατρέψουμε ένα μειονέκτημα σε πλεονέκτημα και αυτό μας κάνει πιο δημιουργικούς».
Αυτές οι ιδέες θα καθορίσουν και την τελική αισθητική των επόμενων τριών ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας. Μετά το Elroq θα δούμε το Epiq, ένα μικρότερο SUV μήκους 4,1 μέτρων που αναμένεται το 2025 με τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη τα 25.000 ευρώ (πριν την οποιαδήποτε μορφή επιδότησης), ενώ το τρίτο μοντέλο της νέας εποχής θα είναι το 2026, ένα ηλεκτρικό station wagon που θα πλαισιώσει στη συγκεκριμένη κατηγορία την Octavia SW (το δημοφιλέστερο estate μοντέλο της ευρωπαϊκής αγοράς) και το μεγαλύτερο Superb SW.
Το τέλος αυτής της πορείας οδηγεί εκεί όπου ξεκίνησε η «Modern Solid» φιλοσοφία της μάρκας, στο Vision 7S των 4,9 μέτρων με τη δυνατότητα επιλογής επτά θέσεων.