Μετά από μια περίοδο μεταμόρφωσης τόσο του ρόλου της στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία όσο και της γκάμας των μοντέλων της (με αυτοκίνητα που έχουν άλλοτε παγκόσμια κι άλλοτε τοπική στόχευση) η Nissan βρίσκεται πλέον στην «Εποχή του Τόξου – The Arc». Πρόκειται για την καμπύλη γραμμή που ενώνει το παρελθόν και το πρόγραμμα «Nissan Next» με το μέλλον και το επιχειρηματικό όραμα «Nissan Ambition 2030».
Αυτή η περίοδος – γέφυρα που χρονικά προσδιορίζεται στα οικονομικά έτη 2024-2025-2026 περιλαμβάνει 30 νέα μοντέλα, εκ των οποίων 16 νέα εξηλεκτρισμένα και 14 νέα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και μια σαφή δέσμευση για περισσότερα ηλεκτρικά σε περισσότερες κατηγορίες. Σε αυτή την πορεία η Ευρώπη δείχνει τον δρόμο καθώς υπολογίζεται ότι οι πωλήσεις καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων το 2026 θα αθροίζονται σε ποσοστό 43% για ηλεκτρικά οχήματα, σε 32% για υβριδικά και Plug-in υβριδικά και σε 25% για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με δεδομένο τον διαφορετικό ρυθμό διάδοσης της ηλεκτροκίνησης στη γηραιά ήπειρο και αλλού, η Nissan προετοιμάζει το λανσάρισμα των νέων αμιγώς ηλεκτρικών Micra και Leaf και στην Ελλάδα το 2025, εξελίσσοντας παράλληλα ακόμη περισσότερο τη «μεταβατική» αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία e-Power, η οποία αξιοποιείται ήδη στα SUV Qashqai και X-Trail.
Η βελτίωσή της έγκειται στην αύξηση της απόδοσης κατά 20%, στην οικονομία καυσίμου κατά 10% και στη μείωση του κόστους κατά 20% ώστε το 2026 να επέλθει εξομοίωση του κόστους με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στο πεδίο των μπαταριών, η Nissan στοχεύει το 2028 να χρησιμοποιεί μπαταρίες οι οποίες, σε σύγκριση με αυτές που εξοπλίζουν σήμερα το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Ariya, θα φορτίζονται στον μισό χρόνο, θα έχουν 50% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και θα κοστίζουν 50% λιγότερο από τις υπάρχουσες. Αυτές οι παράμετροι θα επιφέρουν την εξίσωση των τιμών πώλησης ανάμεσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε εκείνα με θερμικούς κινητήρες, με το πρώτο δείγμα γραφής της ιαπωνικής μάρκας να αναμένεται το 2028 σε ένα εντελώς νέο SUV.
Υπόθεση Qashqai
Ο πρωταθλητής της Nissan στα C-SUV αποτελεί ταυτόχρονα το πιο επιτυχημένο μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη και ταυτόχρονα το πιο ευρωπαϊκό της αυτοκίνητο καθώς σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται σε αυτή την πλευρά του πλανήτη έχοντας καταγράψει ήδη περισσότερες από 4,2 εκατομμύρια πωλήσεις.
Στην ανανεωμένη μορφή του η οποία διατίθεται πλέον και στην Ελλάδα αποτελεί εξέλιξη της τρίτης γενιάς του μοντέλου με προφανείς οπτικές διαφορές στη γρίλια της μάσκας (εμπνευσμένη από τις παραδοσιακές πανοπλίες των Σαμουράι), στα φώτα ημέρας και στα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα.
Ταυτόχρονα με τα νέα πίσω φώτα και την πρόσθετη έκδοση εξοπλισμού N-Design, με ενιαίο εξωτερικό χρωματισμό χωρίς μαύρα στοιχεία, υπάρχουν παρεμβάσεις στο επίσης ανανεωμένο εσωτερικό με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, τη στιγμή που το αυξημένο πάχος των κρυστάλλων εξασφαλίζει περισσότερη ηρεμία.
Η παρουσία λειτουργίας τρισδιάστατης περιφερειακής θέασης (3D 8-Point Around View Monitor) του αυτοκινήτου, η κάμερα μπροστά που εξασφαλίζει ορατότητα 180 μοιρών για την έξοδο από «τυφλά» σημεία, η δυνατότητα θέασης της θέσης των τροχών, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης που εναρμονίζονται με την οδηγία GSR 2 και η ενσωματωμένη εφαρμογή Google Maps σε συνδυασμό με τον ψηφιακό βοηθό Google Assistant τεκμηριώνουν το τεχνολογικό άλμα του Qashqai, το οποίο στη χώρα μας διατίθεται σε πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις (Unique, N-Connecta, N-Design, Techna και Techna+).
Ανάλογα με την επιλογή κινητήρα που ενδιαφέρει τους υποψήφιους αγοραστές οι τιμές εκκίνησης διαμορφώνονται από τα 29.990 ευρώ με τον ήπια υβριδικό κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων απόδοσης 140 ίππων και μηχανικό κιβώτιο, από τα 32.990 ευρώ για τον ίδιο κινητήρα απόδοσης 158 ίππων με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic, από τα 36.990 ευρώ για την τετρακίνητη υλοποίηση της προηγούμενης έκδοσης ισχύος και από τα 39.990 ευρώ για την εξηλεκτρισμένη έκδοση e-Power απόδοσης 190 ίππων.
Ειδικά για παραγγελίες που θα τοποθετηθούν τον μήνα που διανύουμε υπάρχει έκπτωση με τη μορφή προσφοράς ύψους 1.000, 1.500 και 2.000 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση που θα επιλεγεί.