Επανα(σύ)σταση

Με αφθονία επιλογών σε κάθε πεδίο, όσο και μια εξαιρετικά ορθολογική προσέγγιση που αφορά την ηλεκτροκίνηση, τα δύο γαλλικά crossover αποτυπώνουν θεαματικά τον νέο τρόπο σκέψης της Renault

Renault Megane E-Tech Electric

Hνέα, τολμηρή ενσάρκωση του Megane ως ενός ηλεκτρικού compact crossover άνοιξε με εμφατικό τρόπο την αυλαία για τη νέα εποχή της Renault, που επενδύει εξίσου τόσο στο «θέαμα» και την ψηφιακή συνειδητότητα όσο και στις αθέατες αλλά εξόχως σημαντικές πτυχές της EV τεχνολογίας. Με αφετηρία μια αρχιτεκτονική εξαρχής σχεδιασμένη με γνώμονα τις ηλεκτρικές απαιτήσεις, το νέο Megane E-Tech Electric είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις μπαταρίας 40 και 60 kWh, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία από 300 έως και 470 χλμ., ανάλογα και με την έκδοση κινητήρα. Πλην των «σκληρών» δεικτών της αυτονομίας αξίζει να σημειωθεί ότι οι υδρόψυκτες μπαταρίες αξιώνουν τον τίτλο των πιο λεπτών της αγοράς καταλαμβάνοντας μόλις 11 εκατοστά καθ’ ύψος στην καρδιά της αρχιτεκτονικής CMF-EV, ευεργετώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εκτός από τη διάταξη και την οδική συμπεριφορά του Megane. Ανάλογη είναι η προσέγγιση και στον τοποθετημένο μπροστά ηλεκτροκινητήρα ο οποίος προσφέρεται σε εκδοχές ισχύος 130 και 220 ίππων με 250 και 300 Nm ροπής αντίστοιχα. Εκτός από τις επιδόσεις που εξασφαλίζει και συνοψίζονται σε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα για την ισχυρότερη έκδοση του Megane, το χαμηλό του βάρος (145 κιλά) συνηγορεί στην επίτευξη της δυναμικής ισορροπίας που επιδιώκει η Renault. Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, το συνολικό βάρος της πλουσιότερης εξοπλιστικά έκδοσης με τη μεγαλύτερη μπαταρία διαμορφώνεται σε 1.636 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και την προσήλωση των μηχανικών της γαλλικής φίρμας να εξασφαλίσουν στο μήκους 4,2 μέτρων και πλάτους 1,77 μ. Megane μια νέα ενδιαφέρουσα προοπτική. Η προσπάθεια διατήρησης του βάρους σε χαμηλά επίπεδα προς όφελος της αποδοτικότητας όσο και της οδικής συμπεριφοράς δεν «αντηχεί» ωστόσο και στα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού crossover, το οποίο επιδεικνύει τεχνολογική υπεροπλία αλλά και υπόσχεται πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης. Ξεκινώντας από το τελευταίο, εκτός από τις εξασφαλίσεις ενός μεταξονίου με μήκος 2,685 μ., του όγκου του χώρου αποσκευών που ξεκινά από τα 440 λίτρα και τις «ευεργετικές» ιδιότητες της ηλεκτροκίνησης που μεταφράζονται σε ένα απολύτως επίπεδο δάπεδο, χάρη στην αφθονία ηχομόνωσης το Megane εγγυάται μια διαφορετικής ποιότητας εμπειρία μετακίνησης. Στην upmarket αίσθηση συνηγορεί και η ψηφιακή εικόνα του με κυρίαρχο το νέο σύστημα infotainment OpenR Link, το οποίο μεταφράζεται στην παρουσία δύο οθονών με διαγώνιο 12 και 12,3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το κάθετου προσανατολισμού infotainment. Εκτός από τα καλύτερα και πιο ευκρινή γραφικά, το νέο λειτουργικό Android Autοmotive, που είναι συμβατό και με συσκευές Apple, προσφέρει σειρά επιπλέον εφαρμογών, μεταξύ των οποίων ο ψηφιακός βοηθός της Google αλλά και σύστημα πλοήγησης μέσω δορυφόρου με δυνατότητα εντοπισμού σημείων φόρτισης. Αναφορικά με την τελευταία αξίζει να σημειωθεί ότι το Megane διαθέτει κύκλωμα που επιτρέπει την επαναφόρτιση των μπαταριών σε ταχυφορτιστή έως 130 kW, διαδικασία που μπορεί να περιορίσει τον χρόνο πλήρους αναπλήρωσης της ενέργειας σε έως 1 ώρα και 14 λεπτά. Ανάλογη αφθονία επιδεικνύει το Megane και σε όρους συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας, στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων σύστημα αυτόνομης πέδησης που λειτουργεί και κατά την οπισθοπορεία, ενεργό cruise control, σύστημα περιμετρικής θέασης και τα οποία έχουν ήδη εξασφαλίσει στο ηλεκτρικό μοντέλο την πεντάστερη διάκριση του EuroNCAP.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.