Σπανίως μια εκδήλωση γεμάτη παρουσιάσεις, στοιχεία, αποτελέσματα, στατιστικές και βραβεία θα αποσπούσε τη διάκριση «Best Experience» του Autohub για κάθε χρονιά που φεύγει, ωστόσο αυτό που ζήσαμε στην Κίνα παρακολουθώντας την «Παγκόσμια Διάσκεψη Καινοτομίας CHERY 2024» υπερέβη ό,τι αντίστοιχο είχαμε δει στο παρελθόν σε οποιαδήποτε γωνιά του κόσμου.

Για μια εταιρεία όπως η Chery Automobile, που κατασκεύασε το πρώτο της αυτοκίνητο το 1999, έγινε η πρώτη κινεζική μάρκα αυτοκινήτων που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις στην Κίνα, ξεκίνησε να εξάγει αυτοκίνητα από εκεί το 2001, και από το 2003 μέχρι σήμερα αποτελεί τον κορυφαίο εξαγωγέα κινεζικών επιβατικών οχημάτων με παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, τα πάντα εξελίχθηκαν με ταχύτητα ευθέως ανάλογη των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν, με περισσότερους πλέον από 100.000 εργαζομένους στο δυναμικό της.

Υπό την κρατική ιδιοκτησία της τοπικής κυβέρνησης της πόλης Wuhu, υπό την σκέπη τoυ ομίλου Chery Holding Group, η Chery μετέτρεψε σταδιακά την άλλοτε αγροτική περιοχή σε κέντρο έρευνας και τεχνολογίας υιοθετώντας παράλληλα μια στρατηγική δημιουργίας πολλών μαρκών για διαφορετικούς σκοπούς εντός και εκτός Κίνας.

Κατά τη διάρκεια της φετινής διάσκεψης συναντήσαμε από κοντά μοντέλα της ίδιας της Chery αλλά και της Karry (για επαγγελματικά οχήματα), της Exeed (η οποία εστιάζει σε premium μοντέλα), της Luxeed (η οποία παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα σε συνεργασία με τη Huawei), της Jetour (που ειδικεύεται στα SUV), της iCar (για αμιγώς ηλεκτρικά SUV) αλλά και των Exlantix, Omoda & Jaecoo που έχουν τώρα χαρακτήρα πρεσβευτή για τον όμιλο καθώς έως τα τέλη του 2025 οι δύο τελευταίες υπολογίζεται ότι θα δραστηριοποιούνται σε περισσότερες από 60 εθνικές αγορές παγκοσμίως, με την Ελλάδα να είναι πλέον μία από αυτές.

Πολυεπίπεδη προσέγγιση

Η «Παγκόσμια Διάσκεψη Καινοτομίας CHERY 2024» με περισσότερα από 100 εκθέματα και τουλάχιστον 10 βασικές τεχνολογικές ανακαλύψεις είχε εορταστικό χαρακτήρα για μια σειρά από λόγους που αφορούσαν τη συμμετοχή χιλιάδων καλεσμένων από όλο τον κόσμο (εκπροσώπων φορέων, κυβερνήσεων, πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων, ειδικών διαφορετικών κλάδων της βιομηχανίας και παγκόσμιων συνεργατών του ομίλου), την ένταξη της εταιρείας στον κατάλογο των Fortune Global 500 επιχειρήσεων αλλά κυρίως την πλήρη προβολή όλων των τεχνολογικών καινοτομιών και επιτευγμάτων που οδηγούν τόσο τον όμιλο όσο και τις Omoda & Jaecoo προς το μέλλον μέσω της επίτευξης σημαντικών εμπορικών αποτελεσμάτων.

Έχοντας κάνει άλματα σε πέντε βασικούς τομείς (αρχιτεκτονική, ισχύς, «έξυπνο» κόκπιτ, «έξυπνη» οδήγηση και οικολογία), οι Omoda & Jaecoo επωφελούνται από το σύνολο των καινοτομιών του ομίλου, ο οποίος ανάλογα με την κάθε μάρκα και το κάθε διαφορετικό μοντέλο διαθέτει θερμικούς κινητήρες, υβριδικά και Plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας, λογισμικά εξελιγμένα από τον ίδιο, ημιαγωγούς και επεξεργαστές υψηλής υπολογιστικής ισχύος, συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4,0 και μπαταρίες οι οποίες σήμερα εξασφαλίζουν αυτονομία κίνησης που μπορεί να υπερβεί τα 1.200 χλμ. με μια φόρτιση (προσφέροντας παράλληλα 400 χλμ. αυτονομίας με μόλις πέντε λεπτά ταχυφόρτισης). Ειδικά στο πεδίο των μπαταριών η Chery παρουσίασε το επόμενο βήμα για την ίδια και τις θυγατρικές της που αφορά τη σταδιακή χρήση ήδη από το 2026 μπαταριών στερεού τύπου (solid state) που θα εξασφαλίζουν εμβέλεια κίνησης μεγαλύτερη των 1.500 χλμ. με μια φόρτιση.

Η ολιστική προσέγγιση της έννοιας «κινητικότητα» εδράζεται για τον κινεζικό όμιλο τόσο στη δημιουργία ευέλικτων πλατφορμών που μπορούν να φιλοξενήσουν συνδυαστικά ή αποκλειστικά (ανάλογα με την περίπτωση) διαφορετικά συστήματα κίνησης, με έμφαση στην ασφάλεια (μέσω της χρήσης χάλυβα υπερυψηλής αντοχής), στην πολυχρηστικότητα, στη συνδεσιμότητα και στη συνεχή διάδραση με τον οδηγό και τους επιβάτες έχοντας υιοθετήσει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης τόσο στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης όσο και στα συστήματα infotainment με πολλαπλές δυνατότητες (από ψηφιακούς βοηθούς μέχρι λειτουργία karaoke) για την κατανόηση των αναγκών ή των επιθυμιών τους.

Μια από τις πιο ξεχωριστές στιγμές της φετινής διάσκεψης ήταν η παρουσίαση σε φυσικό μέγεθος ενός απολύτως λειτουργικού υβριδικού οχήματος εδάφους/αέρος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης με τρεις πτέρυγες, το οποίο μετά την πτήση του προσγειώνεται σε πλαίσιο οχήματος με τροχούς, αποσπάται από τις πτέρυγες και κινείται στον δρόμο πάνω σε αυτό. Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η δυνατότητα κράτησης για την συγκεκριμένη υπηρεσία μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο, ώστε το ιπτάμενο όχημα να περιμένει τον ενδιαφερόμενο στο αεροδρόμιο που επιθυμεί.

Ολα αυτά αλλά και όσα θα διαβάσετε στις επόμενες σελίδες, συμπεριλαμβανομένων του εντυπωσιακού σε λειτουργικότητα ανθρωποειδούς ρομπότ Mornine αλλά και του ρομπότ-σκύλου Argos, διέπονταν από το κεντρικό μήνυμα της φετινής διάσκεψης με τίτλο «Η τεχνολογία ενδυναμώνει το μέλλον», έννοια που θα είναι πλέον παρούσα και στους ελληνικούς δρόμους από τις αρχές του 2025 μέσω των αυτοκινήτων Omoda & Jaecoo.

Ρομπότ νέας γενιάς

Ακολουθώντας την τάση της εποχής που θέλει τους κατασκευαστές «οχημάτων νέας ενέργειας» να επιχειρούν ολοένα και περισσότερο στον τομέα της ρομποτικής (όπως για παράδειγμα η Tesla με το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus) οι Omoda & Jaecoo παρουσίασαν, σε συνεργασία με την εταιρεία Aimoga, το ανθρωποειδές ρομπότ Mornine και το ρομποτικό σκυλί δεύτερης γενιάς Argos που ξεχωρίζουν έναντι άλλων για τον σχεδιασμό τους αλλά κυρίως για τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης με τους ανθρώπους.

Αξιοποιώντας τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να εμβαθύνουν στην κατανόηση της αξίας τους στη ζωή μας συμμετείχαν σε διάφορες συνεδρίες αποδεικνύοντας ότι μπορούν να γίνουν ακόμη και «μέλη» μιας οικογένειας.

Έτσι στην καθημερινή ζωή μπορούν να παρέχουν συντροφικότητα και φροντίδα υγείας σε ηλικιωμένους ή να χρησιμεύσουν ως συνεργάτες άσκησης και βοηθοί μελέτης για τους εφήβους. Εξελίσσοντας λοιπόν την κατάλληλη τεχνολογία στην κατεύθυνση της ανθρωπιστικής φροντίδας οι Omoda & Jaecoo δρομολογούν τη μεγάλης κλίμακας βιομηχανοποιημένη ανάπτυξη αυτών των ρομπότ ώστε να καταστήσουν πραγματικότητα το όραμα της τεχνολογικά εμπλουτισμένης ζωής.

Μαραθώνιος αξιοπιστίας

Παράλληλα με την παρουσία μας στη Διεθνή Σύνοδο Κορυφής των χρηστών Omoda & Jaecoo στην Κίνα εκτυλισσόταν μια από τις πολλές μαραθώνιες δοκιμές αντοχής με το Jaecoo 7 στην Plug-in υβριδική εκδοχή του. Με στόχο την επιβεβαίωση των χαρακτηριστικών λειτουργίας του το μοντέλο ξεπέρασε τα όρια της αυτονομίας του κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής σε επτά χώρες.

Το J7 PHEV ξεκίνησε με πλήρη φόρτιση και γεμάτο ρεζερβουάρ και, χωρίς πρόσθετη εξωτερική φόρτιση ή ανεφοδιασμό, κατάφερε να διανύσει 1.353 χιλιόμετρα, ξεπερνώντας την επίσημη εκτίμηση (κατά WLTP) των 1.200 χιλιομέτρων και επιτυγχάνοντας υπερ-απόδοση 113% της προβλεπόμενης αυτονομίας.

Στη δε φάση της κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σημείωσε αυτονομία 125,2 χιλιομέτρων, υπερβαίνοντας σημαντικά την επίσημη εκτίμηση των 90 χιλιομέτρων και επιτυγχάνοντας το 139% του στόχου. Επίσης, αν και η κατανάλωση καυσίμου προσδιοριζόταν επισήμως στα 5,99 λίτρα / 100 χλμ. πριν τη δοκιμή, σε αυτήν επιτεύχθηκε μέγεθος 3,3 λίτρων / 100 χλμ. επιδεικνύοντας έτσι σημαντική οικονομία καυσίμου και αντοχή σε παρατεταμένη χρήση.

Ασφάλεια, συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία

Επιχειρώντας να καθορίσουν τις εξελίξεις στο πεδίο της ψυχαγωγίας και της συνδεσιμότητας οι Omoda & Jaecoo τοποθετούν στα νεότερα μοντέλα τους καινούργιους ισχυρότερους επεξεργαστές που πολλαπλασιάζουν την υπολογιστική ισχύ διαφόρων συστημάτων που σχετίζονται με μια σειρά λειτουργιών, από το διαδραστικό ρυθμικό σύστημα φωτισμού που προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο στην κατάσταση του οχήματος μέχρι τις οθόνες ολίσθησης «star rail» των 15,6 ιντσών. Ανάλογα με την κατηγορία κάθε μοντέλου και το επίπεδο εξοπλισμού του αυξάνονται τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.

Ενδεικτικά, το Omoda 5 εξοπλίζεται με 19 τέτοια συστήματα ADAS, τα οποία πέρα από την προφανή αξία τους στο πεδίο της αποφυγής συγκρούσεων ή τη μείωση των επιπτώσεων από αναπόφευκτη πρόσκρουση συμβάλλουν στην εξασφάλιση της κορυφαίας βαθμολογίας των πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού Euro NCAP παράλληλα με τη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής για τον ίδιο σκοπό.

Ένα αυτοκίνητο σε 150 λεπτά

Κάθε επίσκεψη σε ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων έχει το δικό της ενδιαφέρον είτε βρισκόμαστε στο Super Factory της Omoda στη Μαλαισία είτε σε μια από τις μικρότερες γραμμές παραγωγής στη γενέθλια πόλη της, τη Wuhu.

Κατά τη διάρκεια της δικής μας παρουσίας εκεί βρεθήκαμε σε δύο μονάδες κατασκευής διαφορετικών SUV με κοινό στοιχείο την πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία από τη στιγμή της διαλογής της πρώτης ύλης, των συγκολλήσεων από ρομποτικούς βραχίονες, της εμβάπτισης του αμαξώματος σε ειδικά αντισκωριακά υγρά, της βαφής του από ρομποτικούς ψεκαστήρες μέχρι την τοποθέτηση των θυρών, των παρμπρίζ εμπρός και πίσω και των τροχών.

Η ανθρώπινη συμμετοχή περιορίζεται στο στάδιο της συναρμολόγησης στοιχείων στο εσωτερικό τους και στον αρχικό έλεγχο συγκεκριμένων σημείων – ένα είδος πρώτου ποιοτικού ελέγχου – μέχρι την ολοκλήρωση κάθε οχήματος. Στο συγκεκριμένο, μικρό για τα μέτρα των Omoda & Jaecoo εργοστάσιο, με την ελάχιστη δυνατή ανθρώπινη παρουσία απαιτούνται 2,5 ώρες για την κατασκευή κάθε αυτοκινήτου (με δυνητικό όριο ημερήσιας παραγωγής τις 800 μονάδες) ενώ σε μεγαλύτερα εργοστάσια η διαδικασία μπορεί είναι ακόμη ταχύτερη.