Συμπυκνώνοντας περισσότερους ίππους και γοητεία από ό,τι ίσως θα μπορούσε να καταναλώσει κανείς σε εννέα ημέρες, η Monterey Car Week αποτελεί το ιδεώδες ενός παράλληλου, ακριβοθώρητου σύμπαντος.

Lamborghini Temerario

Η περίσταση μιας ολοκαίνουργιας Lamborghini δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί συνηθισμένη, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για το μοντέλο που αντικαθιστά την κατά κανόνα δημοφιλή, ως «μικρότερη» της γκάμας, Huracan.

Με αυτά δεδομένα δεν θα μπορούσε ίσως να βρεθεί ιδανικότερη διοργάνωση για την πρεμιέρα της Temerario από τη Monterey Car Week που κάθε χρόνο συγκεντρώνει την αφρόκρεμα της αυτοκινητοβιομηχανίας κάτω από τον καυτό ήλιο της Καλιφόρνιας, δημιουργώντας ένα ιδανικό τετράτροχο σύμπαν όπου το συναίσθημα κυριαρχεί της λογικής.

Σε αυτό ακριβώς το μοτίβο η Temerario αποτελεί μια πανίσχυρη «πολεμική μηχανή» ισχύος 920 ίππων, προερχόμενων από τον συνδυασμό ενός νέου V8 4,0 λίτρων με διάταξη «flat-plane» – με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα προσδοκώμενα αποτελέσματα σε ήχο – και o οποίος συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 3,8 kWh σε ένα plug-in σύνολο που υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις.

Συνοψίζοντάς τες, η επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 340 χλμ./ώρα, ενώ το όριο στροφών του προαναφερθέντος κινητήρα διαμορφώνεται σε 10.000 σ.α.λ. Στα παραπάνω συνυπολογίστε de facto τετρακίνηση 13 προγράμματα οδήγησης που καθιστούν πιο εύκολα εκμεταλλεύσιμες τις δυνατότητες της Temerario, καθώς και πλείστες βελτιώσεις σε ψηφιακό όσο και χωροταξικό επίπεδο σε σχέση με τη Huracan.

Mercedes-Maybach SL

Σε ανάλογα πληθωρικό μήκος κύματος, οι Γερμανοί επέλεξαν την αμερικανική διοργάνωση για να συστήσουν την πρώτη SL με τα σήματα και τη φροντίδα της Maybach, παραδίδοντας στο φιλοθεάμον κοινό το πολυτελέστερο roadster που έχουν κατασκευάσει ποτέ αλλά και το ακριβότερο.

Όπως κάθε μοντέλο που φέρει την υπογραφή του πολυτελούς οίκου της Mercedes, η SL παραλαμβάνει τη χαρακτηριστική και προαιρετικά φωτιζόμενη γρίλια, σμιλεμένη από απαστράπτον χρώμιο που επεκτείνεται σε όλες τις λεπτομέρειες του «περιγράμματος», της μάσκας, του παρμπρίζ, του καπό, των προφυλακτήρων και των εξατμίσεων του γερμανικού roadster.

Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν επίσης τα νέα Digital Light κεντρικά φωτιστικά σώματα με στοιχεία από ροζ χρυσό στο εσωτερικό τους και φυσικά οι ιδιαίτερου σχεδιασμού τροχοί των 21 ιντσών. Διαθέσιμη αποκλειστικά στις αποχρώσεις λευκού ή κόκκινου, πάντα με μαύρο καπό το οποίο φέρει σε παράθεση τον λογότυπο της Maybach, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή.

Η SL θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως διθέσια εξαιτίας της ιδιάζουσας διαμόρφωσης του πίσω καλύμματος της οροφής, ενώ, όπως εύκολα υποθέτει κανείς, τα υλικά που έχουν αξιοποιηθεί για το εσωτερικό της, εν προκειμένω δέρμα νάπα σε απόχρωση Crystal White, αποτελούν ό,τι ποιοτικότερο έχει να επιδείξει η γερμανική φίρμα.

Σε επίπεδο κινητήρα η Maybach SL θα είναι διαθέσιμη με τον V8 των 4,0 λίτρων της SL 63, απόδοσης 585 ίππων, αν και στην προκειμένη περίπτωση θα συνδυάζεται με ρυθμίσεις στην ανάρτηση και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη που θέτουν ως προτεραιότητα την άνεση έναντι των υψηλών επιδόσεων.

Pagani Utopia Roadster

Με τιμή που ξεκινά από τα 3,1 εκατ. ευρώ και την υπόσχεση να μη θυσιάσει τίποτα σε σχέση με το ήδη εξωπραγματικό ομώνυμο coupe, το Utopia Roadster προσγειώθηκε με σάρκα και οστά στο Monterey Car Week, κάθε άλλο παρά περνώντας απαρατήρητο.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη λογική της ιταλικής φίρμας, το Utopia Roadster έχει ως αφετηρία ένα monocoque πλαίσιο από ανθρακόνημα που περιλαμβάνει στο «μείγμα» του και μεταλλικά στοιχεία συνηγορώντας στη μέγιστη δυνατή ακαμψία αλλά και εξασφαλίζοντας χαμηλό βάρος.

Χάρη ακριβώς στις συγκεκριμένες ιδιότητες του κυρίαρχου υλικού του, το εξίσου ανθρακονημάτινο αμάξωμα αλλά και τα «μαγικά» της Pagani, το Roadster ζυγίζει ακριβώς όσο και η Coupe έκδοση (1.280 κιλά) παρά τις ενισχύσεις που απαιτεί μια κατασκευή χωρίς οροφή. Ακριβέστερα, το Roadster διαθέτει μια αποσπώμενη μεταλλική οροφή η οποία φέρει μια μεγάλη γυάλινη ηλεκτροχρωματική επιφάνεια που μεταβάλλει τη διαπερατότητά της στο φως.

Στα κορυφαία χαρακτηριστικά της έκδοσης συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, ένα τιμόνι 1,6 κιλών σμιλεμένο από ένα μπλοκ αλουμινίου 43 κιλών, επίστρωση από χρυσό σε εξαρτήματα της ενεργής ανάρτησης, ενώ στοιχεία όπως τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα καθίσματα και ο επιλογέας των σχέσεων κατασκευάζονται εξίσου από το ανθρακόνημα που οι Ιταλοί ονομάζουν CarboTitanium.

Το Roadster εφοδιάζεται με τον γνώριμο V12 διά χειρός AMG και προσαρμοσμένο ειδικά για τις ανάγκες του Utopia και με απόδοση 826 ίππων.

Maserati GT2 Stradale

Αν και το όνομα της Maserati έχει ακουστεί πολύ τελευταία και όχι για τους ακριβώς «σωστούς» λόγους, η ιστορική ιταλική φίρμα πραγματοποίησε από την Καλιφόρνια μια ηχηρή δήλωση σε σχέση με τις δυνατότητες τις δικές της όσο και των αυτοκινήτων της, παρουσιάζοντας την GT2 Stradale.

Βασισμένη στην ήδη γνωστή MC20, αλλά ελαφρύτερη, ταχύτερη και αεροδυναμικότερη, η Stradale σχεδιάστηκε με την προοπτική να φέρει σε δύσκολη θέση προτάσεις όπως η Porsche 911 GT3 RS. Εχοντας ως αφετηρία το ανθρακονημάτινο πλαίσιο των MC20 και της αγωνιστικής GT2, η Stradale επενδύει σε μια νέα αεροδυναμική θεώρηση που φροντίζει για τη διευκόλυνση της ροής αέρα από τις επιφάνειές της, την παραγόμενη κάθετη δύναμη (έως 500 κιλά) αλλά και για την καλύτερη ψύξη των απαιτούμενων μερών.

Από τα δύο παραπάνω μοντέλα προέρχεται και ο Nettuno V6 των 3,0 λίτρων, o οποίος για την περίσταση διαθέτει νέα χαρτογράφηση ενώ διαθέτει νέο σύστημα εξαγωγής με αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος του σε 640 ίππους και 720 Nm ροπής. Αυτή μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα με τη συνδρομή ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων και εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα.

Στις αρετές της Stradale πρέπει να συνυπολογιστεί και το κατά 135 κιλά χαμηλότερο βάρος της σε σχέση με την MC20 καθώς και μια πληθώρα επιλογών που φροντίζουν για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της σε περιβάλλον πίστας.

Touring Superleggera Veloce12

H γοητεία του Maranello και της ιταλικής αυτοκίνησης λειτουργεί ως βαρυτική δύναμη για τους νεότερους κατασκευαστές όπως η εξίσου ιταλική Touring Superleggera, η οποία επιφύλαξε για τη Monterey Car Week ένα αυτοκίνητο φόρο τιμής στη Ferrari 550 Maranello.

Οι επιρροές της τελευταίας αλλά και σύσσωμης της παράδοσης της Ferrari στο αμάξωμα της Veloce12 όπως ονομάζεται το δημιούργημα της ιταλικής φίρμας είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Πίσω τους υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας με χωρητικότητα 5,5 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς σε ένα σύμπλεγμα που προφανώς απευθύνεται στους νοσταλγούς μιας πιο παραδοσιακής όσο και «καθαρόαιμης» αυτοκίνησης πριν τα ηλεκτρονικά «καταλύσουν» τα πάντα.

Το σύνολο των 503 ίππων και 760 Nm ροπής εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ./ώρα ενώ ιδιαίτερη σημασία θα μπορούσε να αποδώσει κανείς και στα μεγέθη κατανάλωσης που συνοψίζονται σε κατανάλωση καυσίμου 22,9 λίτρων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 530 γρ./χλμ., τα οποία επίσης θυμίζουν μια άλλη εποχή, όπως άλλωστε και η κατηγοριοποίηση του κινητήρα ως Euro 2. Ωστόσο μάλλον αυτά ελάχιστη σημασία έχουν καθώς η παραγωγή του Veloce12 θα μετρήσει μόλις 30 αντίτυπα.

Rimac Nevera R

To Nevera έχει ήδη γράψει τη δική του ιστορία ως ένα αυτοκίνητο που αρέσκεται στα ρεκόρ, φροντίζοντας να καταρρίψει σε μία ημέρα 23 από αυτά, μεταξύ των οποίων αυτό του ταχύτερου αυτοκινήτου στα sprint των «0-100», «0-200», «0-300» και «0-400», σημειώνοντας χρόνους από 1,81 δευτερόλεπτα έως 21,31 δευτερόλεπτα για τα δύο παραπάνω άκρα. Η Rimac αποφάσισε ωστόσο ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης για το ηλεκτρικό hypercar παρουσιάζοντας στην αμερικανική διοργάνωση μια αγωνιστική παραλλαγή του Nevera με το διακριτικό R.

Ξεκινώντας από τα βασικά, το R αποδίδει από τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του 2.136 ίππους, δηλαδή 196 περισσότερους σε σχέση με την «απλή» έκδοση. Το νέο μέγεθος βελτιώνει την επίδοσή του κατά 6/10 του δευτερολέπτου στη διαδικασία των 0-200 και κατά 2/10 του δευτερολέπτου σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση σε μια προκαθορισμένη απόσταση περίπου 400 μέτρων (ένα τέταρτο του μιλίου).

Πλην των αυταπόδεικτων μεγεθών η Rimac υπόσχεται για το R μια πιο επιθετική διαμόρφωση στις παραμέτρους του που ευνοεί την κίνηση σε πίστα με διαφορετικές ρυθμίσεις στα προγράμματα δυναμικής ευστάθειας και στο σύστημα πέδησης αλλά και χάρη στη νέα προσέγγιση στην αεροδυναμική του, όπως άλλωστε προδίδει το πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα.

Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, η συγκεκριμένη κατασκευή προορίζεται για εξαιρετικά λίγους, μια και η ιδιοκτήτρια της Bugatti έχει ανακοινώσει τιράζ μόλις 40 μονάδων για το R.

Nilu 27

Αν δεν έχετε ξανακούσει ποτέ τον κατασκευαστή με το παράδοξο όνομα Nilu, είναι διότι πρόκειται για νέα άφιξη στην ελίτ κατηγορία των hypercars με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη εταιρεία παρουσιάζει στην αμερικανική διοργάνωση το πρώτο της εγχείρημα.

Αυτό που αξίζει να γνωρίζει κανείς πέρα από όσα αποκαλύπτει η εικόνα του Nilu27 είναι ότι η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Sasha Selipanov, τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό μοντέλων όπως η Bugatti Chiron και η Lamborghini Huracan.

Το ιδιάζον όνομα του κατασκευαστή και του μοντέλου προκύπτει από τις δύο πρώτες συλλαβές των ονομάτων των κορών του (Nica και Lucia), ενώ αυταπόδεικτα το γεμάτο καμπύλες τετράτροχο που αναλαμβάνει τις συστάσεις ανήκει σε ένα είδος που βρίσκεται στην κορυφή της τετράτροχης τροφικής αλυσίδας.

Στην αθέατη πλευρά του Nilu27 βρίσκεται ένα ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο συνδυασμένο με αλουμινένια σωληνωτά υποπλαίσια, ενώ μια χαριτωμένη λεπτομέρεια αποτελεί η θέα των ψαλιδιών και βραχιόνων της σοφιστικέ ανάρτησης από το πίσω τμήμα.

Το hypercar εφοδιάζει ένας ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας 6,5 λίτρων με τη γενναιόδωρη απόδοση 1.070 ίππων, ο οποίος έχει κατασκευαστεί από τη νεοζηλανδική Hartley και φροντίζει να εξασφαλίσει στο υπερβατικό τετράτροχο επιδόσεις ανάλογες της εμφάνισής του και τον τίτλο του ισχυρότερου hypercar με ατμοσφαιρικό κινητήρα στον κόσμο.