.
Mercedes-Benz 540K Special Roadster
Παραδοσιακά την τελευταία ημέρα των πολλαπλών αυτοκινητιστικών εκδηλώσεων που συνοψίζονται υπό τον τίτλο Monterey Car Week, πραγματοποιείται η εξαιρετικά δημοφιλής όσο και υψηλού κύρους διοργάνωση του Pebble Beach Concours d’ Elegance όπου, εξίσου εθιμοτυπικά, συνωστίζεται η αφρόκρεμα της ιστορικής αυτοκίνησης διεκδικώντας εκτός από τα ενθουσιώδη βλέμματα του κοινού και τον τίτλο του «Best of Show». Για εφέτος, το επίζηλο βραβείο απέσπασε η 540Κ Special Roadster του 1937, ένα ιδανικό δείγμα προπολεμικής κατασκευής από το οποίο το επίμαχο δείγμα είναι το ένα από τα μόλις τρία που επιβίωσαν μέχρι τις ημέρες μας. Πρώτος της ιδιοκτήτης υπήρξε ο σάχης του Αφγανιστάν Mohammed Zahir, ο οποίος την απέκτησε τον Σεπτέμβριο του 1937. Επιβίωσε από τη λαίλαπα του Β’ ΠΠ κρυμμένη στα άδυτα της πρεσβείας του Αφγανιστάν στο Παρίσι ενώ κατά την πολυετή πορεία της έχει αλλάξει μόνο πέντε φορές χέρια, κάτι που σίγουρα συνέβαλε στη διατήρησή της. Στο Pebble Beach Concours d’ Elegance συμμετείχε υπό την ιδιοκτησία του πολυνίκη στη συγκεκριμένη διοργάνωση Jim Patterson, δημιουργού της θρυλικής Patterson Collection o οποίος σημειωτέον την απέκτησε πέρυσι έναντι 9,9 εκατ. δολαρίων. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη βράβευση αποτελεί την 10η για μοντέλο της Mercedes στο Pebble Beach, αριθμός που καθιστά τη γερμανική φίρμα την πλέον βραβευμένη στη συγκεκριμένη διοργάνωση, ενώ είναι η τρίτη φορά που ο Jim Patterson αποσπά με ένα αυτοκίνητο της συλλογής του το συγκεκριμένο βραβείο.
Pininfarina B95 Speedster
Με δεδομένο το status των αυτοκινήτων του και το νέο του ρόλο ως αυτοκινητοβιομηχανίας ο Pininfarina κάθε άλλο παρά θα μπορούσε να αφήσει ανεκμετάλλευτη την περίσταση της Monterey Car Week. Αυτά που επίσης δεν θα άφηνε ανεκμετάλλευτα ο ιταλός κατασκευαστής είναι η προσεχής επέτειος 95 ετών από την ίδρυση της Pininfarina S.p.A. καθώς και την ολοένα αυξανόμενη απήχηση των speedster. Κάπως έτσι προέκυψε το επετειακό B95 που όμως, χάρη στην τεχνολογική του συνάφεια με το Battista, συστήνεται στο παγκόσμιο κοινό ως η πρώτη hyper ηλεκτρική barchetta. Πλην των ιδιαζουσών σχεδιαστικών διατυπώσεων που του εξασφαλίζουν τον παραπάνω χαρακτηρισμό, το B95 επωφελείται από μια τετράδα ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστικής ισχύος σχεδόν 1.900 ίππων και 2.340 Nm ροπής. Τα συγκεκριμένα μεγέθη σε συνάρτηση με τις εκκεντρικές σχεδιαστικές του προδιαγραφές και την άφθονη χρήση ανθρακονήματος εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ. σε λιγότερο από 2,0 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα. Το B95 θα περάσει στην παραγωγή το 2025, αριθμώντας μόλις 10 αντίτυπα τα οποία θα πωληθούν προς 4,4 εκατ. ευρώ.
Aston Martin Valour
Η βρετανική φίρμα επέλεξε αυτονόητα τη Monterey Car Week για την πρώτη δημόσια εμφάνιση του νέου περιορισμένης παραγωγής και εκκεντρικής σχεδίασης Valour, το οποίο δημιουργήθηκε με αφορμή την 110η επέτειο από την ίδρυσή της. Από αισθητικής άποψης η Valour ατενίζει ισοδύναμα παρόν και μέλλον υιοθετώντας ένα ενδιαφέρον μείγμα σχεδιαστικών στοιχείων που πηγάζουν από τις Vantage των δεκαετιών του ’70 και του ’80, αγωνιστικές και μη, υιοθετώντας μια ενδιαφέρουσα μεταρετρό προσέγγιση. Στην αθέατη πλευρά της παρεπιδημεί ο γνώριμος twin-turbo των 5,2 λίτρων σε εκδοχή ισχύος 715 ίππων και 753 Nm ροπής. Η ισχύς του μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με τη συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων που καθιστά τη Valour το μοναδικό εμπροσθομήχανο sporstcar με V12 κινητήρα και μηχανικό κιβώτιο. Εξάλλου, σύμφωνα με τις συστάσεις της Aston Martin, o στόχος δημιουργίας της Valour ήταν να προσφέρει στους οδηγούς «μια πιο συμμετοχική εμπειρία, η οποία τείνει να χαθεί στην ψηφιακή εποχή».
Lamborghini
Lanzador
Mε τον χαρακτηρισμό του Ultra GT να τη συνοδεύει και τις προθέσεις δημιουργίας μιας νέας κατηγορίας αυτοκινήτων η Lamborghini παρουσίασε στο πλαίσιο της αμερικανικής διοργάνωσης ένα πρωτότυπο μοντέλο που αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής του νέου ηλεκτρικού κεφαλαίου των Ιταλών. Συνδυάζοντας αυξημένη απόσταση από το έδαφος και αναλογίες crossover με τα χαρακτηριστικά ενός supercar και ένα 2+2 εσωτερικό που προσομοιάζεται με «jet» και τοποθετεί τους επιβαίνοντες χαμηλά προς όφελος μιας σπορ εμπειρίας, η Lanzador αποτελεί μια πρώτη αποτύπωση του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που ετοιμάζει η Lamborghini με ορίζοντα το 2028. Προς το παρόν η ιταλική φίρμα δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, σημειώνοντας μόνο ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο υψηλών επιδόσεων που εξασφαλίζει γενναιόδωρη ισχύ και κίνηση στους τέσσερις τροχούς χωρίς κανέναν συμβιβασμό σε ό,τι αφορά την οδηγική ευχαρίστηση και τις επιδόσεις.
Rolls-Royce Droptail Coachbuild
Roadster Rose Noire
H Rolls-Royce δεν θα μπορούσε να λείψει από την καλιφορνέζικη διοργάνωση επιλέγοντας για την περίσταση να δώσει μια πρώτη γεύση από ένα νέο πρόγραμμα εξατομίκευσης και κατά παραγγελία κατασκευής ονόματι Coachbuild. Πρώτος καρπός του συγκεκριμένου προγράμματος η Droptail Coachbuild Roadster La Rose Noire, ένα γοητευτικό ανοιχτό αλλά και διθέσιο μοντέλο για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της RR. Εμπνευση για τη συναρπαστική κατασκευή η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει την επιτομή της εξατομίκευσης αποτελούν χειροποίητες RR των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χαρακτηριστικό της έχει προκύψει σύμφωνα με τις επιθυμίες του μελλοντικού ιδιοκτήτη της και φυσικά με τη συμβολή των μηχανικών και σχεδιαστών του προγράμματος Coachbuild. Παρά το διθέσιο εσωτερικό το μήκος της ανέρχεται σε 5,3 μέτρα ενώ τη βάση αποτελεί μια τροποποιημένη εκδοχή του διάσημου αλουμινένιου πλαισίου της RR. Tον ρόλο του κινητήρα αναλαμβάνει ο V12 των 6,75 λίτρων σε μια ισχυρότερη εκδοχή με απόδοση 655 ίππων. Ωστόσο το συγκεκριμένο αυτοκίνητο υπερέχει των δεδομένων υψηλών επιδόσεών του. Ισως για να κατανοήσει κανείς τον χαρακτήρα του θα άξιζε να σημειωθεί ότι το ταμπλό αποτελείται από 1.603 ψηφίδες από αμερικανικό σφένδαμο που προσομοιάζουν σε πέταλα τριαντάφυλλου.
Bentley Continental GT Speed
H βρετανική φίρμα γιόρτασε τα 20 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση της Continental GT παρουσιάζοντας στο πλαίσιο της Monterey Car Week μια one-off ειδική έκδοση της τρέχουσας γενιάς του μοντέλου με σχεδιαστικές αναφορές στην ιστορικά πρώτη έκδοση παραγωγής του αυτοκινήτου που, σύμφωνα με τις συστάσεις, επαναπροσδιόρισε την πρόσφατη η ιστορία της Bentley. Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό η συλλεκτική Continental GT Speed, η οποία αυτονόητα έχει ήδη βρει τον ιδιοκτήτη της, διαθέτει εσωτερικό εμπνευσμένο από τους χρωματισμούς (Cypress Green) της πρώτης Continental GT και ανάλογο φινίρισμα με κυρίαρχα το σκουρόχρωμο ξύλο και το καφέ δέρμα με τις πράσινες λεπτομέρειες. Την εικόνα συμπληρώνουν ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση λογότυπα, τα οποία αναπαριστούν τη σιλουέτα του αυτοκινήτου και τοποθετούνται σε στρατηγικά σημεία ενώ η φράση «20 years of the Continental GT by Bentley Mulliner» κοσμεί τους αναβατήρες.
Mercedes-AMG GT
H γερμανική φίρμα επεφύλαξε για την καλιφορνέζικη διοργάνωση τη νέα γενιά της εμβληματικής AMG GT, η οποία προσθέτει στην αίγλη των δεδομένα υψηλών επιδόσεών της και περισσότερα στοιχεία χρηστικότητας. Εχοντας ως αφετηρία την ίδια αρχιτεκτονική με την πρόσφατη SL, η νέα AMG GT υιοθετεί διάταξη 2+2 στο εσωτερικό της ενώ αυξάνει και την πρακτικότητά της, διαθέτοντας πορτμπαγκάζ που ξεκινά από τα 321 λίτρα και φτάνοντας έως τα 675 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Από σχεδιαστικής πλευράς η νέα AMG GT υιοθετεί τις τελευταίες εξελίξεις που έχουν συντελεστεί στο αισθητικό ιδίωμα της γερμανικής φίρμας καθώς και μια νέα αεροδυναμική προσέγγιση με περισσότερα από ποτέ ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία. Σε όρους κινητήρων, αρχικά το γερμανικό coupe θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις AMG GT 63 4MATIC+ και 53 4MATIC+ αμφότερες εφοδιασμένες με V8 κινητήρα σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εννέα σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης με τη φροντίδα του Affalterbach. Στην περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης η ισχύς διαμορφώνεται σε 585 ίππους και 800 Nm ροπής ενώ οι επιδόσεις της συνοψίζονται σε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα. Η εισαγωγική «53» υπόσχεται με τη σειρά της 476 ίππους και 700 Nm ροπής ενώ η επιτάχυνση για το «0-100» απαιτεί 3,9 δευτερόλεπτα.