Η πρώτη οδηγική εμπειρία εκτός Ελλάδας με το νεότερο για την ευρωπαϊκή αγορά μοντέλο της Lynk & Co με τα διακριτικά 02, αλλά κυρίως η νεότητα της μάρκας στη χώρα μας επιβάλλουν τις συστάσεις για αυτή. Δημιουργήθηκε το 2016 στη Σουηδία ως η μικρότερη αδελφή της Volvo υπό τον ίδιο επιχειρηματικό όμιλο, με τη φιλοδοξία να φέρει κάτι καινούργιο στον τρόπο προσέγγισης των υποψήφιων πελατών οι οποίοι θα οδηγούσαν τα αυτοκίνητά της καταβάλλοντας μια μηνιαία συνδρομή χωρίς την υποχρέωση αγοράς τους. Αυτό το μοντέλο εξυπηρέτησης έφερε το 2017 στο προσκήνιο την ιδέα παροχής μιας διά βίου εγγύησης για καθένα από τα οχήματά της, καθώς σε περίπτωση προβλήματος ο χρήστης δεν είχε παρά να οδηγήσει ένα άλλο ίδιο αυτοκίνητο στο πλαίσιο της συνδρομής του.

Στην πορεία του χρόνου και με τη near premium ταυτότητα να εμπεδώνεται μέσω του plug-in υβριδικού SUV 01, που κυκλοφόρησε πέρυσι στη χώρα μας και φέτος υποβάλλεται σε ανανέωση, η Lynk & Co αναπτύχθηκε στη διεθνή αγορά ανοίγοντας τα τελευταία χρόνια τον βηματισμό της και στην Ευρώπη μέσω του κλασικού μοντέλου πωλήσεων και ξεχνώντας παροχές περί ισόβιας εγγύησης. Στη Γηραιά Ηπειρο, λοιπόν, το αμιγώς ηλεκτρικό 02 φαντάζει ως το σωστό βήμα για την προσέγγιση ενός κοινού που συγκινείται από τη σύγχρονη σχεδίαση, έστω και αν αυτή δεν είναι πρωτότυπη με την έννοια του ότι δεν εισφέρει κάτι νέο στην αισθητική της κατηγορίας.

Η πίσω όψη του για παράδειγμα μιμείται πολύ επιτυχημένα το Toyota C-HR, ενώ ευρωπαϊκές επιρροές όπως εκείνη της Porsche Macan δίνουν το στίγμα στο μπροστινό τμήμα του πεντάθυρου αμαξώματος. Ακόμη και έτσι, πάντως, το Lynk & Co 02 διαθέτει τα σωστά συστατικά στα πεδία της τεχνολογίας, της ασφάλειας, της απόδοσης και της άνεσης (υπό το πρίσμα της ποιότητας κύλισης πρωτίστως και δευτερευόντως του διαθέσιμου χώρου στο πίσω κάθισμα) προκειμένου να διεκδικήσει την προσοχή των υποψήφιων αγοραστών και πωλήσεις από τους ανταγωνιστές του.

Στην ουσία των πραγμάτων

Το coupe crossover αμάξωμα που βλέπετε στη φωτογραφία έχει μήκος 4,46 μέτρα (άρα είναι 23 εκατοστά πιο μακρύ από το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, 2 εκατοστά μεγαλύτερο από τα Volvo C40 και XC40 και 3,5 εκατοστά μεγαλύτερο από το νέο υβριδικό Nissan Qashqai (πολυ-πρωταθλητή στην κατηγορία των C-SUV στην Ελλάδα). Το μήκος του, σε συνδυασμό με το πλάτος των σχεδόν δύο μέτρων και με την απόσταση των 19,1 εκατοστών από το έδαφος, προκαλεί μια έντονη οπτική εντύπωση, με το βλέμμα να σταματά στην κλίση της οροφής, προφανώς για λόγους μειωμένου αεροδυναμικού συντελεστή που επηρεάζει καθοριστικά την κατανάλωση ενέργειας, άρα και την εμβέλεια κίνησης με μία φόρτιση.

Διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις (Core & More) το 02 διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους πίσω τροχούς (η Lynk & Co έχει ήδη έτοιμη την τετρακίνητη λύση από τα «αδελφά» μοντέλα της Volvo και της smart) και με μία μπαταρία τεχνολογίας NCM (κοβαλτίου – νικελίου – μαγγανίου) χωρητικότητας 66 kWh και τάσης 400 V. Πέρα από τις αναμενόμενες διαφορές εξοπλισμού ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, η πληρέστερη More υπερέχει σε δύο πολύ σημαντικά στοιχεία: διαθέτει onboard φορτιστή 22 kW (έναντι 11 kW στην Core) εξασφαλίζοντας πλήρη φόρτιση σε 4 ώρες (αντί 7,5 ωρών στη βασική έκδοση), ενώ διαθέτει και αντλία θερμότητας, χαρακτηριστικό που κρατά χαμηλότερα την κατανάλωση ενέργειας. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης σε φορτιστή 150 kW είναι κοινή και η διαδικασία διαρκεί 30 λεπτά, ενώ ο μοναδικός ηλεκτροκινητήρας των 200 kW απόδοσης 272 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους στα αμιγώς ηλεκτρικά smart και Volvo στην Ελλάδα.

Στο εσωτερικό, με τη λιτή σχεδίαση και τις δύο οθόνες 10,2 και 15,4 ιντσών,  η προτεραιότητα στην πρωτοτυπία και την ποιότητα των υλικών είναι εμφανής, με τα σπορ σχεδίασης καθίσματα μπροστά να προσφέρουν πολύ καλή στήριξη, στοιχείο που κολακεύει την οδηγική αίσθηση που αποκομίσαμε στους επαρχιακούς δρόμους της Σλοβενίας (οι οποίοι είναι καλύτεροι από τους ελληνικούς). Στην ίδια κατεύθυνση, τα πλεονεκτήματα της γνωστής πλατφόρμας στην οποία βασίζεται το 02 (με μεταξόνιο 2,755 μέτρων και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα) καθιστούν εξαιρετικά ευχάριστη την οδήγηση (ακόμη και με τους τροχούς των 20 ιντσών που «διαβάζουν» με κάθε λεπτομέρεια τις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων). Γρίφο αποτελεί ο χώρος στο πίσω κάθισμα αν οδηγός και συνοδηγός υπερβαίνουν τα 180 εκατοστά ύψους, ενώ τα 410 λίτρα του χώρου αποσκευών βρίσκονται στο άνω άκρο των μοντέλων αυτού του μεγέθους.

Το κρίσιμο ερώτημα

Με αυτονομία κίνησης 435-445 χλμ. σε κύκλο μεικτής χρήσης, επιτάχυνση από στάση σε 5,5 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και τιμές πώλησης 38.990 και 42.990 ευρώ για τις δύο εξοπλιστικές εκδόσεις (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που άλλοτε ισχύει και άλλοτε όχι, παρά τις γενναιόδωρες εξαγγελίες), το Lynk & Co 02 είναι αυτό που πρεσβεύει η μάρκα στο σύνολό της: μια φθηνότερη εναλλακτική στα αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα της Volvo Cars. Η τελευταία ωστόσο έχει καθιερωμένη θέση στη συνείδηση του ελληνικού κοινού, αποτελεσματικό δίκτυο σημείων εξυπηρέτησης και αναμφισβήτητα σουηδικό DNA, το οποίο αποτέλεσε παράδειγμα προς – πλήρη – μίμηση από τη Lynk & Co. Ετσι, παρά την τεχνολογική πληρότητα του 02, η πρώην νεοφυής και φιλόδοξη «μικρή αδελφή» πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί, ακόμη και χωρίς τις επιδοτήσεις που ούτως ή άλλως στην Ελλάδα παραμένουν αμφίβολες.