Οδηγός αγοράς: DS7 CROSSBACK

Η πρώτη απόπειρα της DS στην κατηγορία των μεγάλων SUV με premium χαρακτηριστικά και τα διακριτικά DS7 διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο «περισσότερο αυτοκίνητο με λιγότερα χρήματα», αν συνυπολογίσει κανείς τις διαστάσεις, την απόδοση των κινητήρων και τον εξοπλισμό του.

Με μήκος 4,573, πλάτος 1,90, ύψος 1,62 και μεταξόνιο 2,74 μέτρα, το γαλλικό SUV, παιδί του ομίλου PSA, αντλεί από αυτόν όλα τα τεχνολογικά στοιχεία του, χωρίς ωστόσο να ενδίδει στον πειρασμό μιας τρίτης σειράς καθισμάτων.

Ως πενταθέσιο λοιπόν έχει χώρο αποσκευών ο οποίος κυμαίνεται από 555 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων στην κανονική της θέση έως 1.752 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα ενώ το ωφέλιμο φορτίο διαμορφώνεται στα 567-625 κιλά.

Παρά τα 19 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, το DS7 είναι αποκλειστικά δικίνητο, με αυξημένες δυνατότητες κίνησης μακριά από την άσφαλτο χάρη στο σύστημα Grip Control. Διατίθεται δε με δύο διαφορετικούς κινητήρες βενζίνης σε τρεις εκδόσεις ισχύος και ισάριθμους πετρελαιοκινητήρες σε δύο εκδόσεις ισχύος που συνδυάζονται κατά περίπτωση με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο οκτώ σχέσεων.

Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο βραβευμένος για τα χαρακτηριστικά απόδοσής του κινητήρας βενζίνης των 1.199 κ.εκ., με ισχύ 130 ίππους και ροπή 230 Nm, που συνδυάζεται μόνο με το χειροκίνητο κιβώτιο, εκλύει 121 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, εμφανίζει θεωρητική μεικτή κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ. και διατίθεται και στα τρία επίπεδα εξοπλισμού του μοντέλου. Η ενδιάμεση επιλογή του βενζινοκινητήρα PureTech στα 1.598 κ.εκ. (180 ίπποι, 250 Nm ροπής, 132 γραμ./χλμ. CO2 και 5,8 λίτρα μεικτής κατανάλωσης) είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων στο μέσο και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού ενώ η αντίστοιχου κυβισμού έκδοση THP απόδοσης 225 ίππων (ροπή 300 Nm, εκπομπές CO2 134 γραμ./χλμ., μεικτή κατανάλωση 5,8 λίτρα/100 χλμ.) διατίθεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο στο τρίτο εξοπλιστικό επίπεδο.

Στη σειρά των πετρελαιοκινητήρων ξεχωρίζει ο νέος του 1,5 λίτρου απόδοσης 130 ίππων, ο μόνος που παρέχει την επιλογή ανάμεσα στο χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς ο δίλιτρος BlueHDi των 180 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο συνιστά μεν μια ολοκληρωμένη πρόταση, αλλά συνοδεύεται και από την υψηλότερη τιμή πώλησης στην γκάμα του DS7.

Το πλεονέκτημα του γαλλικού μοντέλου είναι ότι «απαντά» σε διαφορετικά ζητούμενα, είτε αυτά αφορούν τη χαμηλότερη δυνατή τιμή πώλησης (από τη βασική έκδοση των 27.999 ευρώ) είτε την ανάγκη κάλυψης πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων ετησίως (με μεικτή κατανάλωση από 4,0 λίτρα/100 χλμ. στην diesel έκδοση των 130 ίππων). Κοινό παρονομαστή αποτελεί η πληθώρα στοιχείων πολυτέλειας στις τέσσερις διαφορετικές αισθητικές διαμορφώσεις του θαλάμου επιβατών – Bastille, Perfomance Line, Opera Brun Alezan και Opera Art Balsan -, με ψηφιακές οθόνες 12 ιντσών, συστήματα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού, νυχτερινής όρασης DS Night Vision, υποβοήθησης στάθμευσης Park Pilot, φώτα LED με προβολείς DS Active LED Vision και το πακέτο ασφαλείας DS Safety.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.