Υπήρξαν πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές στην παγκόσμια παρουσίαση του νέου Elroq στην Πράγα, αλλά μόνο δύο θεωρούνται αντίστοιχες της σημασίας του μοντέλου για το μέλλον της Skoda. Η πρώτη αφορά την τσέχικη καταγωγή της μάρκας που, αν και ανήκει ολοκληρωτικά στo VW Group από τον Μάιο του 2000, έχει «κερδίσει» την ανεξαρτησία της εκμεταλλευόμενη όλες τις τεχνολογικές λύσεις του γερμανικού ομίλου. Η δεύτερη ακούει στο όνομα «Modern Solid» που εκφράζει τη νέα σχεδιαστική διάλεκτο της Skoda, η οποία μέσω του Elroq αποτυπώνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής – και μάλιστα αμιγώς ηλεκτρικό.

Αποστολή στην Τσεχία

«Η φιλοσοφία Modern Solid βασίζεται σε τρεις αξίες: «αυθεντικότητα», «λειτουργικότητα» και «σταθερότητα», έννοιες οι οποίες κυριαρχούν στα αυτοκίνητά μας. Μέσω αυτής στόχος μας είναι να κάνουμε την εικόνα της Skoda Auto περισσότερο ξεκάθαρη μέσα στον όμιλο, σε σχέση με την VW ή την Cupra» δήλωσε μεταξύ άλλων στο Βήμα ο Oliver Stefani, επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας.

Το οπτικό αποτέλεσμα δικαιώνει την πρωταρχική επιδίωξή του, καθώς το Elroq είναι εμφανώς διαφορετικό από κάθε άλλο στο παζλ των μοντέλων του ομίλου ενώ η αποκλειστικά ηλεκτρική υπόστασή του αυξάνει μεν την περιέργεια για αυτό, εξαιρεί ωστόσο το παραδοσιακό κοινό της αυτοκίνησης από το πλήθος των δυνητικών ιδιοκτητών του.

Πολυεπίπεδη προσέγγιση

Αξιοποιώντας τη γνωστή πλατφόρμα MEB, στην οποία βασίζονται διάφορα μοντέλα του ομίλου VW – ανάμεσά τους και το επίσης ηλεκτρικό Skoda Enyaq – το Elroq διατίθεται ήδη προς παραγγελία στην ευρωπαϊκή αγορά σε τιμές από 33.000 ευρώ (πριν από οποιαδήποτε επιδότηση), με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού και τρεις διαφορετικές μπαταρίες.

Στη χώρα μας οι τιμές του θα ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες, αλλά το αυτοκίνητο θα εμφανιστεί στους ελληνικούς δρόμους το δεύτερο εξάμηνο του 2025.  Τηρουμένων των αναλογιών, τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως το Hyundai Kona ή το Renault Scenic E-Tech, ωστόσο το κοινό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακριβώς επειδή οι ηλεκτρικές υλοποιήσεις έχουν περισσότερα κοινά στοιχεία παρά διαφορές, εστιάζει την προσοχή του στην εμφάνιση, την πρακτικότητα και τις συνθήκες απόκτησης κάθε μοντέλου.

Στην περίπτωση του Elroq το εντελώς νέο μπροστινό τμήμα με τα στενά φωτιστικά σώματα και τη μαύρη glossy επιφάνεια που φιλοξενεί τους αισθητήρες για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης συνθέτουν αυτό που ονομάζεται «Tech-Deck Face» και θα βλέπουμε ολοένα και συχνότερα στα μελλοντικά Skoda. Η αντικατάσταση του παραδοσιακού στρογγυλού σήματος της μάρκας από τον λογότυπο με το όνομά της αποτελεί στρατηγική απόφαση που ήρθε για να μείνει ενώ σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού το οπτικό αποτύπωμα είναι εντυπωσιακό – πέρα από λειτουργικά χρήσιμο – χάρη στα 36 matrix-LED φωτιστικά στοιχεία με τις πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις (City, Country, Highway, All-Weather και Tourist).

Η θέαση του αυτοκινήτου από το πλάι αποκαλύπτει στους υποψιασμένους την προέλευσή του αλλά δεν υποδηλώνει τον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0.26 που επηρεάζει την αποδοτικότητα του Elroq αυξάνοντας μέσω της σχεδίασης την αυτονομία του με μία φόρτιση.

Ανάλογα με την έκδοση αμαξώματος τα μαύρα πρόσθετα πλαστικά στους θόλους των τροχών τονίζουν το SUV ύφος που συγκινεί πλέον τους περισσότερους ενώ η εικόνα του πίσω τμήματος αποτελεί εξέλιξη όσων συναντάμε και σε θερμικά μοντέλα της εταιρείας, όπως για παράδειγμα το Superb Combi. Έτσι τα 4,488 μέτρα του μήκους του Elroq «κρύβονται» εύκολα, αλλά στην πράξη εξυπηρετούν τον πρακτικότερο ρόλο του σε σχέση με το θερμικής τεχνολογίας Karoq το οποίο υπολείπεται σε κάθε διάσταση.

Σε επίπεδο χώρου αποσκευών το Elroq ξεκινά από τα 470 λίτρα, άρα υστερεί των 545 λίτρων του Renault Scenic, διατηρώντας πάντως τη Simply Clever προσέγγιση με πολλές πρακτικές λύσεις σε αρκετά σημεία του εσωτερικού του.

Οικεία αίσθηση

Η σχεδόν κοινή αρχιτεκτονική του Elroq με το μεγαλύτερο επίσης ηλεκτρικό Enyaq στον θάλαμο επιβατών καθιστά το εσωτερικό περιβάλλον εξαιρετικά ευρύχωρο, καθώς στην ευθεία σύγκριση των δύο μοντέλων το Elroq είναι πιο πλατύ και πιο ψηλό, με την οθόνη των 13,0 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό να αποτελεί το επίκεντρο του νεότερου ψηφιακού κόσμου της Skoda.

Εδώ το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας παρέχει λειτουργίες ανάλογες εκείνων στα Enyaq, Superb και Kodiaq, ωστόσο η σημασία των διακοπτών συντομεύσεων για τον κλιματισμό, την υποβοήθηση στάθμευσης, τα προγράμματα οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης ενισχύουν τη χρηστικότητα ενός συνόλου που αλλού δέχεται διαρκώς επικρίσεις λόγω της λειτουργίας μέσω αφής.

Στο πεδίο της τεχνολογίας οι τρεις διαφορετικές μπαταρίες έχουν καθαρή χωρητικότητα 52 kWh, 59 kWh και 77 kWh προσδιορίζοντας έτσι και την ονοματοδοσία των διαφορετικών εκδόσεων Elroq 50, Elroq 60 και Elroq 85 στα οποία η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.

Εξαίρεση αποτελεί η έκδοση 85x η οποία είναι τετρακίνητη λόγω της προσθήκης ενός ακόμη ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα. Χωρίς αυτόν η ισχύς προσδιορίζεται στους 168, 201 και 282 ίππους στις προαναφερόμενες εκδόσεις, με τις δύο πρώτες να έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και την ισχυρότερη να επιταχύνεται από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 6,6 δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Η αυτονομία κίνησης με μία φόρτιση κυμαίνεται από 370 έως 560 χλμ. (από τη μικρότερη έως τη μεγαλύτερη μπαταρία με την ταχυφόρτιση σε παροχή συνεχόμενου DC ηλεκτρικού ρεύματος να απαιτεί 24-28 λεπτά. Σε αντίθεση ωστόσο με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα στο Elroq η αντλία θερμότητας (που επηρεάζει δραστικά το μέγεθος της αυτονομίας κίνησης σε κρύο περιβάλλον) περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως συμβαίνει και με το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου κατά την οδήγηση.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε

  • 2ο εξάμηνο του 2025 ο χρόνος άφιξης του μοντέλου στην ελληνική αγορά
  • 470 λίτρα το αρχικό μέγεθος του χώρου αποσκευών που εκτινάσσεται στα 1.580 λίτρα
  • 560 χιλιόμετρα η θεωρητική μέγιστη αυτονομία που παρέχει η μπαταρία των 77 kWh με μία φόρτιση
  • 33.000 ευρώ η τιμή της βασικής έκδοσης στην ευρωπαϊκή αγορά χωρίς κάποια επιδότηση