Τρεις όψεις ηλεκτροκίνησης που θα μας απασχολήσουν σύντομα για πολύ διαφορετικούς λόγους αποτυπώνοντας ανάγλυφα τις εξίσου πολύ διαφορετικές ερμηνείες για τα EV.
Skoda Elroq: To mainstream
H τσεχική φίρμα εξελίσσει, με ορίζοντα τις αρχές του 2025, την επόμενη προσθήκη στο ρόστερ της, η οποία θα αποτελέσει το EV alter ego του Karoq, όντας διαθέσιμη αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητη.
Αφετηρία για το Elroq θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική MEB, η οποία θα φιλοξενεί μπαταρίες 58 και 77 kWh, που με τη σειρά τους θα τροφοδοτούν ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ, καθώς το νέο μεσαίο ηλεκτρικό SUV της Skοda θα είναι διαθέσιμο τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες διαμορφώσεις.
Η αυτονομία του νέου SUV αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 400 και 570 χλμ., ανάλογα με την έκδοση, ενώ τις προδιαγραφές του θα συμπληρώσει ένα αντίστοιχο ψηφιακό layout με το Enyaq, με κυρίαρχη μια κεντρική οθόνη 13 ιντσών, η οποία θα επωφεληθεί από βελτιώσεις σε επίπεδο λογισμικού.
Η εξωτερική του αισθητική θα υπακούσει στη σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid, ενώ κάτι παραπάνω από δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η γενναιοδωρία σε χώρους, αλλά και η ακόμα μεγαλύτερη αύξηση σε ευφυείς προσθήκες στη σειρά που η Skoda αποκαλεί Simply Clever.
Xiaomi SU7 RS: To outsider
Το πρώτο εγχείρημα της Xiaomi στα αυτοκίνητα, το SU7, ένα ευμέγεθες sedan με μήκος πέντε μέτρων και πλάτος 2 μέτρων που ομολογουμένως θύμισε αρκετά σε πολλούς την Porsche Taycan αλλά και «δήλωσε» εξ αρχής τις βλέψεις του έναντι των Tesla, αποστόμωσε ήδη με τη δημοτικότητά του στην Κίνα καθώς τις πρώτες 24 ώρες πωλήσεων συγκέντρωσε περίπου 89.000 παραγγελίες και πλέον ετοιμάζεται και για την άφιξή του προς τη Δύση.
Όπως είναι γνωστό, η Xiaomi μετά την επιτυχία του αμιγώς ηλεκτρικού SU7 ετοιμάζει ένα ακόμα SUV με την ονομασία SU8 αλλά και όπως αποδεικνύει ως αδιάψευστος μάρτυρας ο φωτογραφικός φακός, μια υψηλών επιδόσεων έκδοση για το SU7.
H επίμαχη έκδοση εντοπίστηκε ήδη σε δοκιμές εξέλιξης και μάλιστα στην πίστα του Nurburgring και παρόλο που δεν υπάρχουν ακόμα αρκετά στοιχεία για τις προδιαγραφές του, υπενθυμίζεται ότι η μέχρι στιγμής ισχυρότερη «απλή» έκδοση του κινεζικού μοντέλου, Max, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, προσφέροντας παράλληλα αυτονομία σχεδόν 800 χλμ. χάρη στην μπαταρία των 101 kWh με την οποία εφοδιάζεται.
Η νέα «hot» έκδοση δεδομένα θα επιχειρήσει να προσφέρει περισσότερα από τους 673 ίππους της έκδοσης Max, καθώς και μια σειρά ακόμα πιο δυναμικών χαρακτηριστικών σε κάθε παράμετρό του, όπως άλλωστε αποδεικνύει η παρουσία ενεργής αεροδυναμικής πτέρυγας στο πίσω τμήμα και τα ήδη ορατά ανασχεδιασμένα στοιχεία.
Ferrari SF100: Το υπερβατικό
H απόλυτα αναγνωρίσιμη σιλουέτα του συγκεκριμένου πρωτοτύπου δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την ταυτότητα του κατασκευαστή του. Αυτό που σίγουρα ελέγχεται είναι κατά πόσο η περί ης ο λόγος διάδοχος της SF90 θα ονομάζεται όντως SF100, όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες, ή το Maranello θα θελήσει να αποφύγει τη συνωνυμία με το μονοθέσιο του 2020 στην F1.
Όπως και να έχει, παραπάνω από δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία ενός plug-in υβριδικού συνόλου στην αθέατη πλευρά της SF100.
Όπως έχει ήδη δηλώσει με κάθε τρόπο και αφορμή η ιταλική φίρμα, ο συνδυασμός ενός V12 με ηλεκτροκινητήρες σε plug-in σύνολο δεν είναι, λόγω του αυξημένου βάρους, επιθυμητός για το προφίλ των αυτοκινήτων της, κατ’ επέκταση η νέα plug-in υβριδική Ferrari αναμένεται να εμείνει στον V8 σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες και μια μικρή μπαταρία, που χάρη σε μια σειρά εκτεταμένων βελτιώσεων σε όλα τα μέρη που τον συναποτελούν αναμένεται να προσφέρει ακόμα περισσότερη ισχύ από τους 1.030 ίππους της σύγχρονης SF90 XX Stradale.
Σε δεύτερο χρόνο δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και μια Spider έκδοση, καθώς και μια ακόμα πιο εμμονική προσέγγιση σε επίπεδο αεροδυναμικής.