Η δημιουργία μιας ξεχωριστής γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων από την κορεατική εταιρεία, αντί της προσαρμογής των γνωστών θερμικών μοντέλων της στην τάση της εποχής, δημιουργεί ευκαιρίες για την ίδια και τους υποψήφιους αγοραστές στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.
Το απέδειξε η τεχνολογική υπερεπάρκεια των EV6 και EV9, το καταδεικνύει ξανά τώρα το μικρότερο από αυτά EV3. Ένα SUV με μήκος 4,30 μέτρα, μέσω του οποίου η KIA τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως το Volvo EX 30 ή το Renault Megane E-Tech, προτάσσοντας την απλότητα και την αυτονομία κίνησης.
Διαθέσιμο ήδη στην Ελλάδα σε τιμές από 29.990 ευρώ (με έκπτωση και το όφελος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»), το EV3 διατηρεί τις καθαρές γεωμετρικές φόρμες της γκάμας EV, μια επιλογή που το καθιστά οπτικά ελκυστικό και προϊδεάζει για τις μεταφορικές του ικανότητες, οι οποίες είναι ευθέως ανάλογες του μεγέθους του.
Λιτό εσωτερικό, ανακυκλώσιμα υλικά
Με μεταξόνιο 2,68 μέτρα, το πενταθέσιο εξαιρετικά λιτό εσωτερικό με το επίπεδο δάπεδο διατηρεί τον προσανατολισμό του EV9 με την τριπλή διαιρούμενη, πανοραμική οθόνη στο ταμπλό, αλλά και επιφάνειες αφής για τον χειρισμό συγκεκριμένων λειτουργιών κάτω από αυτές.
Δίπλα στην οθόνη των 12,3 ιντσών, που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό σε ρόλο πίνακα οργάνων, υπάρχει ακόμη μία με διάσταση 5,3 ίντσες για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού και δεξιά της, προς την πλευρά του συνοδηγού, μια μεγαλύτερη 12,3 ιντσών για τα συστήματα πλοήγησης, ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και τις εφαρμογές που φιλοξενούνται στο infotainment του αυτοκινήτου.
Ταυτόχρονα, ακόμη μία επιφάνεια απεικόνισης ενδείξεων διάστασης 12,3 ιντσών στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, σε ρόλο head-up display, εμφανίζει τις χρησιμότερες από τις πληροφορίες λειτουργίας που επιλέγει ο οδηγός.
Πέρα από την ανοιχτή σχεδίαση και τα ανακυκλωμένα/ανακυκλώσιμα υλικά που χρησιμοποιούνται, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 460 λίτρα και εκτείνεται έως τα 1.250 ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων.
Εξαιρετικά βολική επιλογή για τον οδηγό είναι και η τοποθέτηση των καλωδίων φόρτισης σε ειδικό χώρο όγκου 25 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό, ώστε να μην επηρεάζεται η χρηστικότητα του πορτμπαγκάζ.
Στην αιχμή της τεχνολογίας
Βασισμένο σε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 400 V (και όχι 800 V όπως το EV9) για λόγους συγκράτησης του κόστους, το EV3 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW απόδοσης 204 ίππων και 283 Nm ροπής, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση σε 7,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.
Αυτή είναι η μοναδική επιλογή ισχύος τόσο στην έκδοση εξοπλισμού Earth με την μπαταρία Standard Range των 58,3 kWh (και μέγιστη αυτονομία 436 χλμ.) όσο και στις εκδόσεις Earth και GT-Line με την μπαταρία Long Range των 81,4 kWh (με αυτονομία 605 χλμ. και τιμές πώλησης στην Ελλάδα 33.990 και 36.990 ευρώ αντίστοιχα).
Στην οδηγική επαφή μας με το μοντέλο στους δρόμους της Πορτογαλίας (για την οποία θα διαβάσετε αναλυτικά στο ερχόμενο Autohub) διαπιστώσαμε ξανά τον τρόπο που τα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Hyundai / KIA όχι μόνο διαχειρίζονται εξαιρετικά τον γρίφο της αποδοτικότητας που απασχολεί τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά παρέχουν και δυνατότητες φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L), επιστροφής ενέργειας στο σπίτι (V2H) ή στο κτίριο (V2B) και στο δίκτυο ηλεκτροδότησης (V2G).
Αν και στο μέλλον θα υπάρχουν και τετρακίνητες ισχυρότερες εκδόσεις (χάρη στην τοποθέτηση και δεύτερου ηλεκτροκινητήρα), στοιχεία όπως η υφιστάμενη αντλία θερμότητας, που εξασφαλίζει οικονομία ενέργειας, και η λειτουργία i-Pedal, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει πατώντας ή αφήνοντας αντίστοιχα το πεντάλ του γκαζιού, σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, καθιστούν αδιαμφισβήτητη την προσθήκη του EV3 στο καλάθι των δυνητικών αγοραστών της κατηγορίας του, καθώς πέραν των αντικειμενικών δυνατοτήτων του κανείς δεν γνωρίζει μέχρι πότε θα ισχύει το πρόγραμμα επιδοτήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας.