Citius, Altius, Fortius. Αν και οι τρεις αυτές λέξεις αποτελούν το σύνθημα που θεωρείται ότι συμπυκνώνει τις αξίες του Ολυμπισμού και ακούστηκε για πρώτη φορά στο στάδιο Colombes στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 1924, φαίνεται απολύτως επίκαιρο για τη διεύρυνση της προϊοντικής σειράς της smart, πόσο μάλλον όταν ακριβώς 100 χρόνια μετά η μάρκα επέλεξε την Τετάρτη 28 Αυγούστου, ημερομηνία έναρξης των Παραολυμπιακών Αγώνων του 2024 στη γαλλική πρωτεύουσα, για την παγκόσμια πρεμιέρα του SUV #5.
Η επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου θα πραγματοποιηθεί στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας, χιλιάδες μίλια μακριά από την Πόλη του Φωτός, σηματοδοτώντας το παγκόσμιο ύφος της smart, η οποία το 2020 έγινε ο πρώτος ευρωπαίος κατασκευαστής οχημάτων με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην γκάμα της.
Αυτονόητα λοιπόν το #5, το οποίο θα διατίθεται και στην Ελλάδα από το 2025 με τιμή εκκίνησης χαμηλότερη των 40.000 ευρώ (μετά την εφαρμογή της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες που θα εξοπλίζουν δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, όπως συμβαίνει και στα μικρότερα #1 και #3.
Το μέγεθός του ωστόσο και κυρίως η τοποθέτησή του στο SUV περιβάλλον της κατηγορίας του επιβάλλει μια διαφορετική προσέγγιση στο πεδίο της ονομαστικής ισχύος του, καθώς ανάλογα με την υλοποίηση θα διατίθεται με απόδοση από 335 έως 640 ίππους, πιθανόν σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα.
Αυτό είναι ένα από τα κρίσιμα σημεία που μένει να διευκρινιστούν στην επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου, καθώς είναι ήδη γνωστό ότι η μπαταρία του θα έχει χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 kWh, χωρητικότητα που θα επιτρέπει την εύκολη επίτευξη αυτονομίας που υπερβαίνει τα 550 χλμ. στον μεικτό κύκλο χρήσης, ενώ η διάρκεια φόρτισης σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά για τη γνωστή διαδικασία που αναπληρώνει ενέργεια έως το 80%.
Παράλληλα, αξιοποιώντας ένα νέο hardware και τη σφραγίδα της NVIDIA, η smart θα εξοπλίζει το #5 με Lidars που θα διασφαλίζουν αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2-3 μέσω του Pilot Assist 3.0, παράλληλα με τη μέγιστη δυνατή αποτροπή εμπλοκής σε ατυχήματα.
Σε άλλη διάσταση
Με μήκος 4,705 μέτρα το #5 έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το Volvo XC60, αλλά είναι σχεδόν 30 εκατοστά πιο μακρύ από το smart #3, καθιστώντας έτσι ρόλο και δυνατότητες απολύτως ευδιάκριτα.
Η αναπόφευκτη χωροταξική διαφοροποίηση συνδέεται και με την αισθητική προσέγγιση του αυτοκινήτου, που λανσάρει ένα νέο σχεδιαστικό ιδίωμα μακριά από εκείνο των #1 και #3, με μια κιβωτοειδή λογική χωρίς έντονες καμπύλες, με παραλληλόγραμμα διακριτικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED και εμφανείς εκτός δρόμου λεπτομέρειες στο αμάξωμα.
Η κεντρική εικόνα με το βαρύ καμουφλάζ σε αυτό αποτελεί στιγμιότυπο των δοκιμών εξέλιξης σε διάφορους τύπους εδαφών προκειμένου να ρυθμιστεί ιδανικά η κατανομή της ροπής και να παραμετροποιηθεί η λειτουργία των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης.
Αντίθετα, δεν υπάρχουν εικόνες του εσωτερικού του, στο οποίο πάντως θα πρωταγωνιστούν δύο δίδυμες οθόνες αφής 13 ιντσών, στο κέντρο και δεξιά, για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σε ένα ενιαίο οβάλ σχήμα, δίπλα στον πίνακα οργάνων, διαμορφώνοντας έτσι – ξανά – ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον σε σύγκριση με τα #1 και #3.
Αναμένεται επίσης με ενδιαφέρον η τοποθέτηση στο ταμπλό και αλλού των φυσικών διακοπτών (π.χ. για την ενεργοποίηση των φώτων Alarm ή των παραθύρων) που επιβάλλει η νομοθεσία, καθώς αυτοί δεν υπήρχαν στο πρωτότυπο που είδαμε την άνοιξη στο Πεκίνο.