Η εφετινή 90ή διοργάνωση του Mondial de l’Auto που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1898 αποτέλεσε ένα μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γηραιά Ήπειρο δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί.
Μετά την καταστροφική λόγω έλλειψης ευρωπαίων εκθετών διοργάνωση το 2022, η χρονολογικά πρώτη έκθεση στην ιστορία του αυτοκινήτου επανήλθε σε μια σχετική κανονικότητα από πλευράς συμμετοχών, σχεδόν ταυτόχρονα με τις ανακοινώσεις της ΕΕ περί επιβολής δασμών έως 35,3% στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη.
Παρ’ όλα αυτά εννέα κινεζικές μάρκες παρουσίασαν τα τελευταία τους μοντέλα στην εφετινή διοργάνωση σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της έκθεσης, Serge Gachot, όσες και το 2022. Τότε όμως αποτελούσαν σχεδόν τις μισές αυτοκινητοβιομηχανίες από όσες ήταν παρούσες ενώ εφέτος αντιπροσώπευαν σχεδόν το ένα τέταρτο των εμπορικών σημάτων λόγω της ισχυρότερης παρουσίας των ευρωπαϊκών εταιρειών, μια εξέλιξη που εκλαμβάνεται ως ένδειξη της αποφασιστικότητας των τελευταίων να υπερασπιστούν το κύρος, τα μερίδια αγοράς και το έδαφός τους.
Ηχηρή απάντηση
Με οδηγό τον όμιλο Renault που απέδειξε με την παρουσία του στην Πόλη του Φωτός ότι έχει σήμερα μια από τις πιο συντεταγμένες προϊοντικές στρατηγικές για το παρόν και το μέλλον, οι Ευρωπαίοι έδωσαν την απάντησή τους με τεχνολογικά προηγμένα και εξηλεκτρισμένα οχήματα τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να αποδειχθούν και προσιτά οικονομικά.
Σε αυτά στάθηκε και ο Εμανουέλ Μακρόν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του το μεσημέρι της Δευτέρας 14 Οκτωβρίου στο Paris Expo στην Porte de Versailles ακούγοντας ως πρόεδρος της χώρας αλλά και ως εκπρόσωπος του γαλλικού Δημοσίου που κατέχει μετοχές στον συγκεκριμένο όμιλο τον διευθύνοντα σύμβουλο του Renault Group, Λούκα ντε Μέο, να του μιλάει για τα Renault 4 και 5 E-Tech Electric, το πρωτότυπο ηλεκτρικό Twingo, τα επίσης εξηλεκτρισμένα Alpine A390 και Alpenglow, την τεχνολογία της Ampere και το value for money Dacia Bigster.
Ο Μακρόν επισκέφθηκε όλα τα περίπτερα των σημαντικότερων εκθετών, χωρίς να εξαιρέσει εκείνα των κινέζων κατασκευαστών, τους οποίους ενθαρρύνει με κάθε τρόπο να επενδύσουν στη Γαλλία. Tα εκθέματα των Peugeot, Citroen και Alfa Romeo από τον όμιλο Stellantis, η γερμανική συμμετοχή των BMW και MINI αλλά και των θυγατρικών του ομίλου VW, Audi, Skoda και Volkswagen, η Tesla, η KIA, η Ford τόνωσαν το διεθνές ύφος της έκθεσης η οποία στο πρόσφατο παρελθόν κινδύνευσε να εξελιχθεί σε σινογαλλικό «πόλεμο εντυπώσεων», ο οποίος φαίνεται ότι ανήκει στο παρελθόν.
Η επόμενη μέρα
Η υψηλή επισκεψιμότητα της διοργάνωσης, αλλά και η συνεπής παρουσία κινέζων κατασκευαστών (μεταξύ των οποίων η BYD, η XPeng, η Dongfeng, η Leapmotor, η Hongoi και η Maxus) δημιούργησαν τα εχέγγυα ότι μετά την κατάρρευση της έκθεσης της Γενεύης και την αλλαγή του προφίλ της γερμανικής έκθεσης στο Μόναχο, το Παρίσι μπορεί να αποτελέσει τον φάρο των διεθνών εκθέσεων αυτοκινήτου στην Ευρώπη.
Εφέτος δε, αποτέλεσε και το ιδανικό σκηνικό για τις δηλώσεις του Λούκα ντε Μέο που με τον ρόλο του προέδρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποστήριξε πως «ήρθε η ώρα να καταλήξουμε σε μια συμφωνία με την Κίνα. Ο κινεζικός ανταγωνισμός θα μπορούσε να βοηθήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να αναπτυχθεί, αρκεί να το επιτρέψουμε».
Ο ίδιος στο παρελθόν είχε αναφέρει ότι η αύξηση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων των μη ευρωπαίων κατασκευαστών με πολιτικές προστατευτισμού στερεί από τους αγοραστές αυτοκινήτων το δικαίωμα της επιλογής, ενώ πρότεινε στην ΕΕ να ενισχύσει την αυτοκινητοβιομηχανία της με μια συνεκτική βιομηχανική στρατηγική που ενθαρρύνει την καινοτομία και στηρίζει την παραγωγή οχημάτων.