Τη στιγμή που η Audi αποφάσισε να αποκαλύψει τα σχέδιά της για την ηλεκτροκίνητη γκάμα της κάποιοι πίστεψαν ότι τα πρώτα θύματα της νέας στρατηγικής της θα είναι μοντέλα σαν το R8, το εμβληματικό coupe/spyder.
Ακόμα και στην παρουσίαση του SUV e-tron στο Σαν Φρανσίσκο τον Σεπτέμβριο η παράλληλη εμφάνιση του σπορ PB18 e-tron άφηνε υπόνοιες για την επόμενη μέρα, τις οποίες οι Γερμανοί φρόντισαν να διαψεύσουν την περασμένη Τρίτη παρουσιάζοντας το ανανεωμένο R8.
«Το αυτοκίνητο που βλέπετε μοιράζεται το 50% των μηχανικών μερών του με το αγωνιστικό R8 LMS GT3 και σχεδόν το 60% με το R8 LMS GT4. Κανένα άλλο μοντέλο παραγωγής δεν είναι τόσο στενά συνδεδεμένο με τους αγώνες» έσπευσε να διευκρινίσει ο Oliver Hoffmann, τεχνικός διευθυντής της Audi Sport, για το κεντρομήχανο Audi που θα διατίθεται στη διεθνή αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2019 διατηρώντας την αρχική του πρωτοτυπία: τον V10 ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 5,2 λίτρων, ο οποίος παρά την εναρμόνισή του με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων αποδίδει πλέον 562 ίππους στη «βασική» έκδοση και 612 ίππους στη νέα έκδοση Performance που αντικαθιστά τη γοητευτική οδηγικά V10 Plus.
Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων και καθώς έχει συμβεί στο παρελθόν, τα πρώτα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στις αρχές του επόμενου χρόνου θα είναι και πάλι quattro, ενώ η κατασκευή πισωκίνητων εκδόσεων μετατίθεται χρονικά. Επίσης, παρά την αύξηση του βάρους του κατά σχεδόν 20 κιλά εξαιτίας όσων ενισχύουν την προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων, το γερμανικό coupe επιταχύνει από στάση σε 3,4 δευτερόλεπτα (3,5 στο soft-top Spyder) στη βασική του υλοποίηση και σε 3,1 (3,2 στο Spyder) στην έκδοση Performance, ενώ μικρή σημασία έχει στην πράξη το πόσο πάνω από τα 320 χλμ./ώρα είναι η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσουν.
Στην άλλη άκρη του δρόμου, οι βελτιώσεις στο σύστημα ευστάθειας του R8 μείωσαν την απόσταση ακινητοποίησής του αυτοκινήτου κατά περίπου 1,5 μέτρο στη διαδικασία επιβράδυνσης 100-0 χλμ./ώρα και κατά πέντε μέτρα στη διαδικασία 200-0 χλμ./ώρα.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης έχουν δεχθεί τη φροντίδα της Audi Sport ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ακρίβεια και απόκριση σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ταυτόχρονα προστέθηκαν τρία νέα προγράμματα οδήγησης (dry, wet και snow) στα ήδη υπάρχοντα, στα οποία ο οδηγός έχει πρόσβαση μέσω του «drive select», ενώ οι διαφορές μεταξύ των επιλογών Comfort και Dynamic είναι πια ουσιαστικότερες.
Οπτικά αυτό το R8 ξεχωρίζει από την ενιαία κυψελωτή γρίλια και τις οβάλ εξατμίσεις στο πίσω μέρος, τις μεγαλύτερες πλευρικές εισαγωγές αέρα πίσω από τις πόρτες οδηγού και συνοδηγού και τη διαιρούμενη μπροστινή γρίλια, ενώ υπάρχουν δύο νέα εξωτερικά χρώματα. Αντίθετα, στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στην ποιότητα της επένδυσης Alcantara και στα χρώματα των ραφών.