Με ημερομηνία έναρξης το 1902 και πολυκύμαντη παρουσία στο πεδίο των ευρωπαϊκών διοργανώσεων του είδους της, η έκθεση των Βρυξελλών, η οποία πραγματοποιείται εφέτος από τις 10 έως τις 19 Ιανουαρίου, αποτελεί διαχρονικά ένα γεγονός με έντονο εμπορικό ενδιαφέρον, καθώς στο περιθώριό της και με αυτή ως αφορμή πραγματοποιούνται στο Βέλγιο χιλιάδες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων κάθε χρόνο.
Η θέση της στο κράτος-βάση των θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η επιλογή της πόλης ως έδρας του ευρωπαϊκού παραρτήματος της Toyota (της κορυφαίας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας) σε αυτή την ήπειρο σε συνδυασμό με την απουσία της αντίστοιχης διοργάνωσης της Γενεύης, η οποία έως το 2020 αποτελούσε το ισχυρότερο σημείο αναφοράς, καθιστούν το Brussels Motor Show ολοένα και πιο σημαντικό.
Για αυτό άλλωστε και ο θεσμός «Car of the Year»(Αυτοκίνητο της Χρονιάς) για την Ευρώπη την επέλεξε για να ανακοινώνει τον νικητή του ετήσιου επίζηλου τίτλου, ο οποίος το 2025 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κατέληξε στον όμιλο Renault, αυτή τη φορά για τα ομοειδή Renault 5 / Alpine A290.
Νέα πνοή
Καθώς οι συμμετοχές χρόνο με τον χρόνο αυξάνονται, το ενδιαφέρον όλων εστιάζεται στον αριθμό των νέων μοντέλων που εμφανίζονται στη φετινή διοργάνωση είτε με τη μορφή της παγκόσμιας πρεμιέρας είτε της πρώτης παρουσίασης επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ lifestyle στοιχεία που παλαιότερα ήταν σπάνια τώρα παρεισφρέουν στα stands των εκθετών και στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων ενισχύοντας τη σπουδαιότητα του γεγονότος.
Ποτέ στο παρελθόν για παράδειγμα η έκθεση δεν ήταν τόσο μεγάλη ή δεν είχε περίπου 45 πρωτότυπα, sportscars ή dreamcars όπως, για παράδειγμα, το Rimac Nevera R των 2.110 ίππων ή η Lamborghini Temerario. Ωστόσο αυτό που αναμενόμενα προσελκύει το ενδιαφέρον των επισκεπτών από την Κεντρική Ευρώπη και αλλού είναι τα «καθημερινά» αυτοκίνητα.
Ανάμεσα σε αυτά που κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα στις Βρυξέλλες ξεχωρίζουν οι τετρακίνητες Q4 Alfa Romeo Junior στις εκδόσεις Ibrida και Veloce, η ναυαρχίδα της DS Automobiles με τα διακριτικά No 8, τα σχεδιαστικά ανανεωμένα αμιγώς ηλεκτρικά Skoda Enyaq και Enyaq Coupe, το Toyota Urban Cruiser που για πρώτη φορά ως αμιγώς ηλεκτρικό τοποθετείται δίπλα στο bZ4X καταδεικνύοντας τις προτεραιότητες του κατασκευαστή του αλλά και το ελβετικό microcar Microlino Spider στην έκδοση με μαλακή αναδιπλούμενη οροφή.
Εξίσου ενδιαφέροντα, καθώς αν και έχουν ήδη εμφανιστεί σε άλλες γωνιές του πλανήτη χαρακτηρίζονται ως «ευρωπαϊκές πρεμιέρες», είναι μοντέλα όπως τα κινεζικά BAIC BJ30e και BAIC BJ60, το crossover BYD Atto 2, η Corvette E-Ray, το επίσης κινεζικό DFSK E5, το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E, το κορυφαίο ηλεκτρικό SUV της Hyundai με το όνομα Ioniq 9, τα επίσης ηλεκτρικά Hyundai Inster και Inster Cross, το υδρογονοκίνητο Hyundai Initium, το πρώτο για τη Suzuki ηλεκτρικό eVitara, η νεότερη εκδοχή του pick-up Isuzu D-Max, το κορεατικό KGM Actyon, το κινεζικό Leapmotor C10 REEV στην έκδοση εκτεταμένης εμβέλειας κίνησης και το πολυτελές sedan Mazda 6e.
Η διάθεση των περισσοτέρων από αυτά στη χώρα μας έχει ήδη δρομολογηθεί (για κάποια μάλιστα, όπως π.χ. το Hyundai Inster, έχει ήδη ξεκινήσει), με την προοπτική να ενταχθούν στην γκάμα των κατασκευαστών τους ενισχύοντας το μερίδιο αγοράς τους αλλά και διευρύνοντας τις επιλογές του ελληνικού κοινού.