Αυξάνοντας διαρκώς τη διείσδυσή τους σε Ευρώπη και ΗΠΑ, οι Hyundai και KIA επέλεξαν την Πόλη των Αγγέλων για να επιδείξουν μοντέλα που συνδυάζουν «πράσινα» χαρακτηριστικά και ακραίες επιδόσεις.
Hyundai Initium
Συμπληρώνοντας εφέτος 27 χρόνια ενασχόλησης με την τεχνολογία υδρογόνου η κορεατική μάρκα επέλεξε τον τίτλο Initium (λατινική λέξη που σημαίνει αρχή) για το πρωτότυπο SUV της που θα περάσει στην παραγωγή το πρώτο εξάμηνο του 2025 αξιοποιώντας τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για να επιτύχει αυτονομία κίνησης που προσεγγίζει τα 650 χλμ. με έναν πλήρη ανεφοδιασμό των δεξαμενών.
Ως Fuel Cell Electric Vehicle εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW απόδοσης 204 ίππων που υπόσχεται καλύτερες επιδόσεις αλλά πρωτίστως ομαλότερη διαχείριση της ενέργειας σε σύγκριση με το υφιστάμενο Nexo.
Πέρα από πρόσθετες λειτουργίες όπως εκείνη με την ονομασία Vehicle-2-Load, η οποία επιτρέπει την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών με ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία του Initium, το νέο Hyundai αποτελεί και το πρώτο δείγμα γραφής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας «Art of Steel» με λεπτομέρειες όπως τα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων, τα οποία στο μέλλον θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά στα υδρογονοκίνητα μοντέλα της μάρκας προκειμένου αυτά να διαχωρίζονται πλήρως από τα αμιγώς ηλεκτρικά της.
Kia Sportage
H πιο «γήινη» από τις κορεατικές προτάσεις στην αμερικανική έκθεση αφορά το γνωστό Sportage που ανανεώνεται προκειμένου να συνεχίσει την πορεία του στις δύο πλευρές του Ατλαντικού (στην Ευρώπη θα διατεθεί το β’ εξάμηνο) υιοθετώντας νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά με κάθετα φωτιστικά σώματα και πιο ορθογώνια μάσκα, νέες ψηφιακές λειτουργίες και υπηρεσίες μέσω του συστήματος Kia Connect3, πανοραμικές οθόνες 12,3 ιντσών και ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό κλειδί για τη δυνατότητα κλειδώματος/ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου μέσω smartphone, νέο head-up display 10 ιντσών και εμπλουτισμένη με νέα συστήματα επιτήρησης της οδήγησης σουίτα ασφαλείας για την αποφυγή συγκρούσεων.
Ανάλογα με την αγορά για την οποία προορίζεται, το κορεατικό μοντέλο αποκτά νέες εκδόσεις εξοπλισμού και ισχυρότερα μηχανικά σύνολα με κυρίαρχη την υβριδική τεχνολογία απόδοσης 187, 231 και 268 ίππων. Το μεγαλύτερο μέγεθος ισχύος αφορά την αποκλειστικά τετρακίνητη plug-in υβριδική (PHEV) έκδοση με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, η οποία συνδυάζει turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα 72 kW.
Αντίθετα, οι λιγότερο ισχυρές εκδόσεις θα διατίθενται και ως δικίνητες και ως τετρακίνητες διατηρώντας σε κάθε περίπτωση τις πρόσθετες δυνατότητες βελτίωσης της πρόσφυσης με τη νέα λειτουργία Terrain σε χιόνι, λάσπη και άμμο.
KIA EV9 GT
Προσπερνώντας το εξοπλιστικό επίπεδο GT Line που έχουμε ήδη δει στο θηριώδες SUV με τις τρεις σειρές καθισμάτων, η KIA ενδίδει στον πειρασμό των επιδόσεων εμφανίζοντας στο Los Angeles την έκδοση GT για το EV9, ως φυσική συνέχεια του EV6 GT. Εδώ η συνδυαστική απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων (160 kW στον μπροστινό άξονα και 270 kW πίσω), που δημιουργούν τη συνθήκη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης e-AWD, φτάνει τους 501 ίππους (122 περισσότερους από τους 379 ίππους του EV9 GT Line), μέγεθος που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε 4,3 δευτερόλεπτα.
Κατασκευασμένο στη Νότια Κορέα, αναμένεται να φτάσει στη ευρωπαϊκή αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2025 αξιοποιώντας την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ECS, με τη σκληρότερη από τις ρυθμίσεις να ενεργοποιείται μέσω του πράσινου GT κουμπιού πάνω στο τιμόνι.
Βασισμένη στην ήδη γνωστή πλατφόρμα των EV9 και η έκδοση GT επωφελείται από την ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V που επιτρέπει ταχυφόρτιση σε 25 λεπτά της ώρας, ενώ πλην του προαναφερόμενου «πράσινου κουμπιού» για το κορυφαίο πρόγραμμα οδήγησης υπάρχουν ακόμη οι επιλογές Normal, Eco, Sport και My Drive με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Hyundai Ioniq 9
Η εμφάνιση του μεγαλύτερου σε μέγεθος αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της κορεατικής φίρμας ήταν απλώς ζήτημα χρόνου και η επιλογή του να παρουσιαστεί στη διοργάνωση του LA ήταν σχεδόν αυτονόητη καθώς αυτοκίνητα σαν αυτό βρίσκονται εδώ και χρόνια στο DNA των Αμερικανών ανεξαρτήτως τεχνολογίας.
Γνωρίζοντας τη σχέση μεταξύ Hyundai και KIA θα μπορούσε κάποιος να συμπεράνει ότι το Ioniq 9 είναι απλώς ένας κλώνος του EV9, ωστόσο πολύ σημαντικές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Αν και η αφετηρία τους – δηλαδή η πλατφόρμα E-GMP στην οποία βασίζονται – είναι κοινή, η προσέγγιση του θέματος «εξαθέσιο/επταθέσιο SUV» από τη Hyundai απέφερε έναν διαφοροποιημένο σχεδιασμό με καμπύλες αντί ακμών και οριζόντια αντί για κάθετα φωτιστικά σώματα στο Ioniq 9.
Αυτά σε συνδυασμό με το περισσότερο κεκλιμένο παρμπρίζ και το κωνικό πίσω μέρος που φαίνεται να εμπνέεται από τη βιομηχανία σκαφών απέφεραν όχι μόνο ένα πρωτότυπο αποτέλεσμα αλλά και έναν οριακά βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0.27 (έναντι 0.28 του EV9) που επηρεάζεται από τη μεγάλη μάσκα και τους τροχούς 19-20-21 ιντσών. Παρατηρήστε επίσης ότι δεν υπάρχουν κεραίες στο αμάξωμα με τη μορφή των «shark fins» καθώς αυτές βρίσκονται σε σημεία του παρμπρίζ και στο τζάμι της πίσω πόρτας.
Έτσι το βλέμμα δεν σταματά πουθενά παρά μόνο στις κάμερες που καταλαμβάνουν θέση εξωτερικών καθρεπτών, στέλνοντας εικόνα σε δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας στις πόρτες του οδηγού και του συνοδηγού. Οι άλλες δύο οθόνες στο εσωτερικό του διάστασης 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment «κρύβονται» πίσω από ενιαίο κρύσταλλο που καταλαμβάνει σχεδόν το μισό ταμπλό, με την ευχάριστη έκπληξη εδώ να αφορά τους φυσικούς διακόπτες κάτω από αυτές για τη λειτουργία μεταξύ άλλων και του συστήματος κλιματισμού.
Χώρος για όλους
Το Ioniq 9 έχει το μακρύτερο μεταξόνιο από κάθε άλλο Hyundai, που αξιοποιείται και στο τελευταίο εκατοστό του στον χώρο για τους επιβάτες του.
Τα μεγάλα παράθυρα και η τεράστια πανοραμική γυάλινη οροφή ενισχύουν αυτή την αίσθηση ευρυχωρίας, με τον θάλαμο επιβατών να διακρίνεται για την ποιότητα των υλικών και τη μινιμαλιστική σχεδίασή του.
Υπάρχουν δύο υποδοχές ασύρματης φόρτισης για κινητά τηλέφωνα και τρεις άμεσα προσβάσιμες θύρες φόρτισης ενώ η κεντρική κονσόλα μετακινείται εμπρός-πίσω ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτήν τόσο οι επιβάτες της πρώτης όσο και της δεύτερης σειράς.
Διαθέσιμο είτε ως εξαθέσιο είτε ως επταθέσιο, με τα καθίσματα στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά να αναδιπλώνονται πλήρως για περισσότερη άνεση ή να περιστρέφονται διαμορφώνοντας μια διαφορετική χωροταξική επιλογή, το Ioniq 9 επιτρέπει τη σχετικά εύκολη προσέγγιση στην τρίτη σειρά καθισμάτων χάρη και στο εντελώς επίπεδο δάπεδο που δεν απαιτεί να σκαρφαλώσεις πάνω από κάτι.
Ένα ακόμη αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ο χώρος φόρτωσης καθώς συχνά σε μοντέλα με τρεις σειρές καθισμάτων αυτός θυσιάζεται προς όφελος των επιβατών, κάτι που δεν ισχύει στο Ioniq 9 με τα αρχικά 620 διαθέσιμα λίτρα, τα οποία αυξάνονται σε 1.323 όταν αναδιπλωθούν πλήρως το έκτο και το έβδομο κάθισμα.
Μεγαλύτερη μπαταρία, περισσότερη ισχύς
Ίσως το πιο ουσιαστικό στοιχείο στο οποίο το Ioniq 9 διαφέρει από το KIA EV9 είναι η μεγαλύτερη μπαταρία του καθώς η χωρητικότητά της σταματά στις 99,8 kWh ενώ στο Hyundai υπάρχει μία των 110,3 kWh, η οποία μάλιστα μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% στο 80% σε 24 λεπτά υπό βέλτιστες συνθήκες.
Στο λανσάρισμά του (το δεύτερο εξάμηνο του 2025 σε Ελλάδα και Ευρώπη, ίσως λίγο νωρίτερα στις ΗΠΑ) το Ioniq 9 θα προσφέρεται σε τρεις παραλλαγές: το πισωκίνητο Long Range RWD με 215 ίππους, το τετρακίνητο Long Range AWD με 303 ίππους και το επίσης τετρακίνητο Performance AWD με 422 ίππους, με επιτάχυνση από στάση σε 4,9 δευτερόλεπτα.
Αυτή η μεγαλύτερη από κάθε άλλη στον όμιλο Hyundai μπαταρία αποδίδει έως και 620 χλμ. αυτονομίας σε κάθε επαναφόρτιση, μέγεθος διόλου αμελητέο αν σκεφτούμε το βάρος και το εκτόπισμα του κορυφαίου ηλεκτρικού Hyundai.
Είναι επίσης σημαντική διότι επιτρέπει τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών απευθείας από την μπαταρία μέσω της λειτουργίας Vehicle-to-Load (V2L). Οσο για την τιμή του μοντέλου στις ΗΠΑ (όπου και θα κατασκευάζεται, άρα θα δικαιούται την πλήρη ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση για ηλεκτρικά οχήματα ύψους 7.500 δολαρίων), αναμένεται να ξεκινά από τα 61.500 δολάρια.