Η έλευση και στην ελληνική αγορά του ηλεκτροκίνητου μοντέλου με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως δημιουργεί μια νέα δυναμική για την παρουσία του Leaf στη χώρα μας, αλλά πρωτίστως καταρρίπτει τους μύθους που οικοδόμησε η άγνοια γύρω από αυτό.
Είναι άλλωστε διαφορετικό να διαβάζεις για κάτι ή να το προσεγγίζεις στατικά σε εκθεσιακό περιβάλλον και άλλο να ζεις μαζί του, συγκρίνοντας την καθημερινότητά σου με και χωρίς αυτό και διαπιστώνοντας στην πράξη αν τελικά μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες σου.
Προσπερνώντας λοιπόν τα προφανή, όπως τη σχεδίαση που απηχεί τη διαφορετικότητά του χωρίς να πολώνει, τους ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις/πέντε επιβάτες χάρη στο μεταξόνιο των 2,70 μέτρων και τα 435 λίτρα όγκου στο πορτμπαγκάζ, δεν υπάρχουν «ουσιαστικά στοιχεία» που να σε αποτρέπουν από την αγορά/χρονομίσθωση και τη χρήση του.
Ο αποδοτικότερος σε σχέση με το παρελθόν ηλεκτροκινητήρας αποδίδει πλέον 150 ίππους, άρα δεν τίθεται ζήτημα επιδόσεων – αν και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται αυτονόητα στα 144 χλμ./ώρα -, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία τεχνολογίας ιόντων λιθίου των 40 kWh εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης από 270 χλμ. σε μεικτό κύκλο χρήσης έως 415 χλμ. σε αστικές συνθήκες στο νέο πρότυπο μετρήσεων WLTP.
Αρα ακόμη και αν διανύετε μια απόσταση 100-120 χλμ. κάθε ημέρα, θα χρειαστεί να επαναφορτίζετε την μπαταρία του Leaf περίπου κάθε τρεις ημέρες χωρίς δεύτερες σκέψεις και ενδοιασμούς. Αυτό ισχύει βέβαια στη θεωρία, διότι, αντιμετωπίζοντας το Leaf όπως το κινητό ή το tablet μας, ποτέ δεν περιμένουμε να αδειάσει μια μπαταρία για να συνδέσουμε τη συσκευή στην πρίζα.
Στην περίπτωση του Leaf υπάρχουν τρεις εναλλακτικοί τρόποι φόρτισης της μπαταρίας του: ο πρώτος αφορά τη στάνταρ οικιακή πρίζα 10A (σούκο) – η οποία απαιτεί προηγούμενο έλεγχο και αντικεραυνική προστασία – με διάρκεια σχεδόν 21 ώρες για πλήρη φόρτιση (0-100%). Ο δεύτερος τρόπος απαιτεί Wallbox ή δημόσιο σημείο φόρτισης στα 32A με διάρκεια 7,5 ώρες (0-100%), ενώ ο τρίτος τρόπος αφορά τη χρήση ταχυφορτιστή (50kW CHAdeMO) με τον οποίο η μπαταρία φορτίζεται έως το 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 40 λεπτά. Το μέσο κόστος φόρτισης υπολογίζεται σε περίπου 2 ευρώ για κάθε 100 χλμ. απόστασης.
Χρησιμοποιώντας τους δύο πρώτους τρόπους φόρτισης το διάστημα που οδηγούσαμε το Leaf στο πλαίσιο της δοκιμής του – ο τρίτος τρόπος είναι εξεζητημένος αλλά όχι αδύνατος, ακόμα και στη χώρα μας -, δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα κινούμενοι με πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει πως αν κατά τη διάρκεια της νύχτας επιλέξετε τη φόρτιση μέσω απλής οικιακής πρίζας, θα ανακτήσετε σε επτά ώρες τα 100 χλμ. που ενδεχομένως διανύσατε μέσα στην ημέρα. Αν επιλέξετε τη λύση του Wallbox – με κόστος για επώνυμη συσκευή που κυμαίνεται μεταξύ 700 και 1.500 ευρώ, ανάλογα με τις πρόσθετες επιλογές χειρισμού της -, τότε, όσο εσείς κοιμάστε, η μπαταρία θα φορτιστεί πλήρως ώστε το Leaf να φτάσει στον μέγιστο βαθμό της «επιχειρησιακής του ικανότητας».
Στο ερώτημα αν με αυτή την αυτονομία μπορεί ή πρέπει να θεωρείται το πρώτο, το δεύτερο ή το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη, διότι ποτέ οι ανάγκες και οι επιθυμίες μας δεν ταυτίζονται με εκείνες των άλλων. Θα επανέλθουμε ωστόσο σε αυτό σε επόμενο Autοhub.