H νέα μορφή που έχει λάβει η, πρωτοποριακή τη δεκαετία του 1990, εταιρεία Smart δημιουργεί διαφορετικά εχέγγυα για τη μελλοντική της πορεία.
Προϊοντικά δε η τρίτη πράξη του έργου «smart», με τα διακριτικά #3, αποτυπώνει ένα μοντέλο που σχεδιαστικά κινείται μεταξύ mainstream και εναλλακτικού, με το αμάξωμα των 4,40 μέτρων, πλάτους 1,84 και ύψους 1,55 μέτρων να μην προϊδεάζει εξωτερικά για την πρακτικότητα που κρύβει.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα coupe SUV με ρέουσες γραμμές που παραπέμπουν σε πρωτότυπο, το οποίο πέρασε στην παραγωγή με στόχο να δημιουργήσει τον δικό του ζωτικό χώρο. Η απουσία ακμών, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και οι καμπύλες επιφάνειες χαρακτηρίζουν το σύνολο, με ορισμένες λεπτομέρειες να παραπέμπουν εντονότερα στα πρώτα ηλεκτρικά βήματα της «μητρικής» Mercedes.
Ακόμα και η πανοραμική οροφή με LED λεπτομέρειες μέσα στο γυάλινο πάνελ αλλά χωρίς σκιάδιο τονίζει τη διαφορετικότητα που η smart ευαγγελίζεται σε κάθε ευκαιρία. Ανάλογα με το #3 που θα «συναντήσετε» στο μέλλον, θα αντιληφθείτε ένα ιδιαίτερο, λόγω διαφορετικού εξοπλισμού, ύφος σε καθεμία από τις εκδόσεις Pro, Pro+, Premium, Pulse και Brabus, σε τιμές από 40.900 ευρώ χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτές οποιαδήποτε κρατική επιδότηση.
Οι δύο τελευταίες είναι τετρακίνητες, οι προηγούμενες τρεις είναι δικίνητες (με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου μίας σχέσης) με έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και 343 Nm ροπής στην πρώτη έκδοση που οδηγήσαμε στους ισπανικούς δρόμους και αποτελεί το ένα άκρο της γκάμας. Στο άλλο άκρο της βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση Brabus με την κορυφαία απόδοση των 428 ίππων και 543 Nm ροπής, για την οποία θα τα πούμε στο επόμενο «Autohub».
Ήπια προσαρμογή
Με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση από στάση να απαιτεί μόλις 5,8 δευτερόλεπτα παρά το βάρος των 1.600 κιλών, αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι η ομαλότητα με την οποία η επιτάχυνση βγαίνει στον δρόμο, σαν κάποιος να ζήτησε εσκεμμένα το αυτοκίνητο να είναι πολύ φιλικό με αρχάριους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την επιβράδυνση μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, το οποίο πάντως στον δείκτη κατανάλωσης ενέργειας αποδεικνύεται αποτελεσματικό. Ακόμη και η μετάβαση από το ένα πρόγραμμα οδήγησης στο άλλο δεν τρομάζει.
Θεωρώντας ότι τα μεγέθη αυτονομίας βελτιώνονται οδηγώντας μέσα στον αστικό ιστό, η θεωρητική απόσταση που μπορεί κάποιος να διανύσει με μία φόρτιση είναι από 325 χλμ. με την μπαταρία των 49 kWh έως τα 455 χλμ. με εκείνη των 69 kWh, με τη smart να ανακοινώνει χρόνους επαναφόρτισης μικρότερους των τριών ωρών σε επιτοίχιο φορτιστή (Wallbox) 22 kW ή λιγότερο από 30 λεπτά για το 80% της χωρητικότητάς τους σε ταχυφορτιστή συνεχούς DC ρεύματος 150 kW.
Ο εξοπλισμός
Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του πενταθέσιου αμαξώματος, με μεταξόνιο 2,785 μέτρα που επιτρέπει να κάθεσαι με περίσσια άνεση στο πίσω κάθισμα και χώρο αποσκευών 370 λίτρα στο πορτμπαγκάζ και 15 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό αυτός περιλαμβάνει:
- οθόνη αφής 12,8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα
- ψηφιακό πίνακα οργάνων 9,2 ιντσών με ή χωρίς ένα head-up display 10,25 ιντσών (ως προνόμιο των τριών ακριβότερων εκδόσεων)
- μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης όπως το smart pilot assist με Adaptive Cruise Control και λειτουργία Stop & Go, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλού σημείου και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Υπάρχουν επίσης συστήματα highway assist με υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας και πυκνής κυκλοφορίας, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης, κάμερα 360 μοιρών, αυτοματοποιημένη υποβοήθηση στάθμευσης και προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός προβολέων.
Οι παραγγελίες για το #3 στη χώρα μας θα ξεκινήσουν τις επόμενες εβδομάδες και οι πρώτες παραδόσεις των αυτοκινήτων από το φθινόπωρο.