Στον αστερισμό της Build Your Dream (BYD) κινείται πλέον η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία μετά από πολύμηνη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων που έχει δεχθεί για την παρουσία της στην Ελλάδα βρίσκεται στην τελική ευθεία για τη δημοσιοποίηση του ομίλου που θα εκπροσωπήσει εντός των τειχών τα επιβατικά της μοντέλα (καθώς τα επαγγελματικά διατίθενται ήδη από το 2022 από τον όμιλο Πετρόπουλου).
Υποψήφιοι μνηστήρες για την κορυφαία σε μερίδιο αγοράς στη χώρα προέλευσής της αυτοκινητοβιομηχανία (ελέγχοντας στην Κίνα το 11%) ήταν σχεδόν όλοι οι ελληνικοί εισαγωγικοί όμιλοι αυτοκινήτων αλλά και δύο ξένοι «παίκτες» με κυρίαρχο ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά και ισχυρή παρουσία εδώ. Ωστόσο οι απαιτήσεις των Κινέζων που βρίσκονταν για ακόμη μία φορά στην Ελλάδα την περασμένη εβδομάδα ξεκαθάρισαν σταδιακά το τοπίο.
Οι προϋποθέσεις και το δέλεαρ
Με δεδομένο ότι στόχο αποτελεί η διάθεση των μοντέλων τους πριν από το ερχόμενο καλοκαίρι, τα προαπαιτούμενα που τέθηκαν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης αφορούσαν:
- την άμεση οικοδόμηση δικτύου πωλήσεων και συντήρησης (ή την αξιοποίηση υφιστάμενου) στα σημαντικότερα γεωγραφικά διαμερίσματα της ελληνικής επικράτειας.
- τη δημιουργία κέντρου ανταλλακτικών από την εισαγωγική εταιρεία στη χώρα μας (σε αντίθεση με εταιρείες των οποίων οι συνεργάτες/διανομείς παραγγέλνουν απευθείας από το εξωτερικό).
- την εγγυημένη απορρόφηση συγκεκριμένου αριθμού αυτοκινήτων για το 2024 που θα οδηγούσε σε μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 3% από τον πρώτο πλήρη χρόνο λειτουργίας.
Σταθμίζοντας τις συγκεκριμένες απαιτήσεις ορισμένοι από τους συνομιλητές τους «πάγωσαν» το ενδιαφέρον τους θέτοντας εκούσια εαυτόν εκτός πλειοδοτικής διαδικασίας, ενώ άλλοι συνέχισαν έως το τέλος τη διαπραγμάτευση διαβλέποντας μια επιχειρηματική ευκαιρία που δεν εδράζεται αποκλειστικά στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.
Τα μοντέλα της BYD
Η BYD εισάγει ήδη στην Ευρώπη πέντε διαφορετικά μοντέλα – το hatchback Dolphin, τα sedan Seal και Han αλλά και τα SUV Tang και Atto 3 (της φωτογραφίας που είναι ήδη διαθέσιμο για ενοικίαση/χρονομίσθωση στην Ελλάδα από τη Sixt του ομίλου Μοτοδυναμική) – ενώ σχεδιάζει να φέρει ακόμη δύο, με στόχο το ένα να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως η Mercedes G-Class και το Land Rover Defender.
Το πολυτελέστερο και μεγαλύτερο σε μέγεθος από τα δύο φέρει τα διακριτικά «Yangwang U8» και αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 26 Φεβρουαρίου στην εφετινή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης που επιστρέφει στο προσκήνιο μετά από απουσία τριών ετών.
Το αυτοκίνητο διατίθεται ήδη στην Κίνα σε τιμή που προσεγγίζει τις 140.000 ευρώ, ένδειξη της πολυσχιδούς δραστηριότητας του ασιατικού ομίλου που φιλοδοξεί να βρίσκεται μέσα στο Top-5 των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη έως το 2030 αλλά και να ανακατέψει την τράπουλα στη γηραιά ήπειρο τη χρονιά που διανύουμε εισάγοντας το τελευταίο τρίμηνο του 2024 και τη μάρκα Denza (στην οποία ποσοστό 10% έχει o όμιλος Mercedes-Benz).
Εξαιρετικά κρίσιμη πάντως για την πορεία της BYD στην Ευρώπη είναι η ετοιμότητά της να εμφανίσει ηλεκτρικό supermini/SUV με τιμή πώλησης γύρω στις 20.000 ευρώ, καθώς στην Κίνα διαθέτει ήδη το μικρό ηλεκτρικό Seagull που πωλείται εκεί σε τιμή σχεδόν 10.000 ευρώ.
Το εργοστάσιο στην Ουγγαρία
Σε κατασκευαστικό επίπεδο η BYD διαθέτει ήδη στη βόρεια πλευρά της Ουγγαρίας εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων ενώ λίγες μέρες πριν το τέλος του 2023 ανακοίνωσε τη δημιουργία στη Νότια Ουγγαρία μιας νέας γραμμής παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζοντας έτσι το ζήτημα των δασμών που απειλούν διαρκώς τα εισαγόμενα από την Κίνα οχήματα.
Σημειώστε επίσης ότι ήδη έχει ξεκινήσει διαφημιστική καμπάνια στη χώρα μας μέσω των social media για την πρώτη γνωριμία του brand με το ελληνικό κοινό.