Η πρόσφατη ανανέωση – στα σημεία – για την τρίτη γενιά της Fabia καταδεικνύει τις δυνατότητες εξέλιξης ενός μοντέλου που καταλαμβάνει ήδη περίοπτη θέση στο πάρκο των supermini και στην ελληνική αγορά. Δίνει επίσης την ευκαιρία στη Skoda να αξιοποιήσει τον χρόνο μέχρι την έλευση της επόμενης γενιάς του αυτοκινήτου, κάποια στιγμή μέσα στο 2020, διαθέτοντας από τώρα έως τότε και μια νέα έκδοση με ιστορικό όνομα που σύμφωνα με τον κατασκευαστή αφιερώνεται στην επιτυχία των αγωνιστικών του αυτοκινήτων στο Ράλι Monte Carlo.
Στην πράξη αυτή η έκδοση επωφελείται από τις αυξημένες δυνατότητες εξατομίκευσης διαθέτοντας επανασχεδιασμένο μπροστινό σπόιλερ με χείλος δύο τμημάτων και τροποποιημένο πίσω διαχύτη. Τα φώτα LED πίσω περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, υπάρχει αγωνιστικό λογότυπο στη μεσαία κολόνα κάθε πλευράς ενώ ανάμεσα στα έντεκα χρώματα της συγκεκριμένης έκδοσης ξεχωρίζει η αποκλειστική απόχρωση Steel Grey. Μαύροι τροχοί αλουμινίου 17 και 18 ιντσών εξοπλίζουν την έκδοση Monte Carlo, στον προαιρετικό εξοπλισμό της οποίας περιλαμβάνεται και μια πανοραμική γυάλινη οροφή.
Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί και στον θάλαμο επιβατών με τις κόκκινες διακοσμητικές ραφές στις επενδύσεις των μπροστινών θυρών και στο κεντρικό υποβραχιόνιο να τονίζουν τη racing κεντρική ιδέα, όπως συμβαίνει άλλωστε και με την ανθρακί απόχρωση του πίνακα οργάνων. Τα σπορ καθίσματα από την πλευρά τους στηρίζουν πολύ καλά το σώμα υπηρετώντας το μήνυμα που θέλει να περάσει η ονομασία αυτής της έκδοσης και τον ζωηρό ρυθμό κίνησης που το ίδιο το αυτοκίνητο μπορεί να ακολουθήσει.
Σκεφθείτε τώρα πως το περιβάλλον αυτό αφορά ένα μοντέλο με τρικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. απόδοσης 95 και 110 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων στη λιγότερο ισχυρή έκδοση και μηχανικό έξι σχέσεων ή αυτόματο DSG επτά σχέσεων στην ισχυρότερη.
Η αντίφαση χαρακτήρα / κυβισμού είναι προφανής, αλλά αυτό που μετράει είναι πως η τιμή εκκίνησης των 14.880 ευρώ για την πεντάθυρη Fabia Monte Carlo είναι ελκυστική για τους νεότερους οδηγούς, αν συνυπολογίσουμε τους εξαιρετικούς χώρους που αυτή προσφέρει και τη γερμανική, ελέω ομίλου VW, τεχνολογία του. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, παρά το γεγονός ότι κινηθήκαμε σβέλτα και με τη Fabia φορτωμένη.
Ετσι, πέρα από τη θεωρητική κατανάλωση καυσίμου, η «δική μας» Fabia Monte Carlo με τους 95 ίππους χρειάστηκε τη μισή δεξαμενή καυσίμου για να διανύσει μια απόσταση οριακά μεγαλύτερη από 300 χιλιόμετρα. Τιμή εξαιρετική για την κίνηση σε κυρίως αστικές συνθήκες, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στις αλλαγές ταχυτήτων ώστε να αποκομίσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Η ανανέωση της Fabia πάντως είναι καθολική και πλην των ιδιαίτερων στοιχείων της Monte Carlo, αφορά με διαφορετικό τρόπο και πληθώρα χαρακτηριστικών και τις άλλες εκδόσεις εξοπλισμού Active, Comfort, Ambition, Style για το πεντάθυρο και το Combi -SW- αμάξωμα με τιμές από 10.980 ευρώ στην έκδοση των 75 ίππων.