Renault: Το Rafale είναι ανεμοδείκτης

Με την Plug-in υβριδική τεχνολογία να εδραιώνει τον ρόλο του στην γκάμα της Renault το τετρακίνητο Rafale έλκει τη γαλλική μάρκα προς τη σωστή κατεύθυνση της ιστορίας

Στο περιθώριο της οδηγικής εμπειρίας μας στους ισπανικούς δρόμους με το κορυφαίο SUV της Renault στην έκδοση E-Tech Full Hybrid απόδοσης 200 ίππων, που αναμένεται στην Ελλάδα το 2025, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την ισχυρότερη υλοποίηση η οποία λόγω της Plug-in υβριδικής τεχνολογίας που αξιοποιεί βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για μια σειρά από λόγους.

Μεταξύ αυτών και η απουσία οποιουδήποτε άγχους για έννοιες όπως η αυτονομία κίνησης, η εύρεση σταθμού φόρτισης και η αναμονή για την ολοκλήρωσή της.

Αποτελώντας έτσι σημείο αναφοράς στην γκάμα της μάρκας διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα της «βασικής» έκδοσης (αλλά και το ανεξήγητο μειονέκτημα που αφορά το χαμηλό έδρανο του πίσω καθίσματος) διαφέροντας στο εξής: ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων ισχύος 150 ίππων συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο κύριους στον μπροστινό και στον πίσω άξονα απόδοσης 70 και 136 ίππων αντίστοιχα και έναν τρίτο με τη μορφή μίζας–γεννήτριας υψηλής τάσης ισχύος 34 ίππων).

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 300 ίππους σε ένα τετρακίνητο σύνολο με θεωρητική μέση συνδυασμένη κατανάλωση από 0,7 λίτρα/100 χλμ. έως 5,8 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο σε μια Plug-in υβριδική έκδοση το ενδιαφέρον εστιάζεται στη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια η οποία προσδιορίζεται σε 100 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας των 22 kWh, η οποία λειτουργεί στα 400V.

Οι Γάλλοι ισχυρίζονται ότι η συνολική αυτονομία αυτού του Rafale αγγίζει τα 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα της δεξαμενής των 55 λίτρων και μία πλήρη επαναφόρτιση της μπαταρίας, κάτι που μένει να αποδειχθεί στην πράξη αν και φαίνεται εξαιρετικά αισιόδοξο για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους με μόνιμη τετρακίνηση και ροπή που μπορεί στιγμιαία να φτάσει είτε το 100%-0% είτε 0%-100% στους τροχούς του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Για κάθε συνθήκη

Αν και ο τρόπος οδήγησης μπορεί να επιλεγεί από το σύστημα Multi-Sense υπάρχουν αυτοματισμοί όπως η αξιοποίηση δεδομένων της επιλεγμένης διαδρομής από τη δικτυωμένη πλοήγηση της Google που παρέχουν εκ των προτέρων πληροφορίες στο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας για μεγιστοποίηση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας εξετάζοντας τη μορφολογία του δρόμου στα επόμενα επτά χιλιόμετρα.

Μία ακόμη καινοτομία εδώ αφορά την αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση η οποία μέσω κάμερας στο επάνω μέρος του παρμπρίζ «σκανάρει» τον δρόμο και συνυπολογίζοντας την ταχύτητα, τις αντιδράσεις του οδηγού και την παρουσία πιθανών εμποδίων διαφοροποιεί τον βαθμό απόσβεσης.

Αυτό το στοιχείο αποτελεί προνόμιο της κορυφαίας εξοπλιστικά έκδοσης Atelier Alpine, η οποία μεταξύ άλλων διαθέτει ένα ειδικά ρυθμισμένο σασί από τους μηχανικούς του σκέλους υψηλών επιδόσεων του ομίλου Renault αλλά και μία ειδική διαμόρφωση των ηλεκτρονικών μονάδων (ECU) για τον έλεγχο της αναγεννητικής πέδησης, του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, της ευστάθειας και της διατήρησης της επιθυμητής πορείας του αυτοκινήτου που διαθέτει και σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced, το οποίο ελέγχεται από την έγχρωμη οθόνη 12,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.