Έτοιμη να ανταποκριθεί στη φήμη ως το διαχρονικό σημείο αναφοράς της αμερικανικής αυτοκίνησης, καθώς η Πολιτεία του Μίσιγκαν είναι η παραδοσιακή έδρα των πάλαι ποτέ «Big 3» (Chrysler, Ford, General Motors) αυτοκινητοβιομηχανιών, δείχνει εφέτος η έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 έως τις 20 Ιανουαρίου στο Huntington Place.

Με γενέθλιο έτος το 1899, το Detroit Auto Show αποτελεί την ιστορικότερη διοργάνωση του είδους της μακριά από την ευρωπαϊκή ήπειρο (είχε προηγηθεί το 1898 το Paris Auto Show της γαλλικής πρωτεύουσας), επιδεικνύοντας ανθεκτικότητα όχι μόνο απέναντι στην οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας που απείλησε την πόλη με ερημοποίηση ή στις αντίστοιχες διοργανώσεις σε άλλους, περισσότερο επισκέψιμους προορισμούς, όπως η Νέα Υόρκη ή το Λος Αντζελες, αλλά κυρίως έναντι της κορυφαίας έκθεσης ειδών τεχνολογίας Consumer Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας, που αποτελεί πόλο έλξης τα τελευταία χρόνια για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες ανεξαρτήτως προέλευσης.

Αυτή η επιτυχία σε συνδυασμό με την περίοδο τέλεσης του CES κάθε Ιανουάριο είχε εξοβελίσει από το 2021 το Detroit Auto Show, αρχικά τον Ιούνιο και μετά τον Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα η διοργάνωση να χάσει τον εμβληματικό χαρακτήρα της.

Η στιγμή της αλήθειας

Η εφετινή επαναφορά της στο παραδοσιακό χρονικό της πλαίσιο συνιστά ένα είδος crash test με την ιστορία της αλλά και τη σύγχρονη πραγματικότητα, στοιχείο που κινητοποίησε τους διοργανωτές, οι οποίοι όχι μόνο συγκέντρωσαν 34 μάρκες αλλά δημιούργησαν και τέσσερις διαφορετικές πίστες προκειμένου να παράσχουν πρωτόγνωρες εμπειρίες στους επισκέπτες τους.

«Υπάρχει μια απόλυτη αλλαγή, αν συγκρίνετε το σημείο στο οποίο βρισκόμασταν πριν από 15-20 χρόνια ή το τι συνέβη την περίοδο της πανδημίας COVID-19, ωστόσο είμαι αρκετά αισιόδοξος για το παρόν και το μέλλον καθώς στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκεται πάντα ο καταναλωτής. Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι άνθρωποι που έρχονται στην έκθεση, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι εκείνοι που ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτοκίνητα αλλά και που αγαπούν τα αυτοκίνητα γενικά, γι’ αυτό και το να δημιουργήσουμε μια εμπειρία για αυτούς, η οποία να εξάπτει το πάθος τους, ήταν εξαιρετικά σημαντικό για εμάς» δηλώνει ο Σαμ Κλέμετ, ο νέος συν-εκτελεστικός διευθυντής του Detroit Auto Dealers Association που διοργανώνει την έκθεση.

Οι δυνατές παρουσίες και η απουσία της Tesla

Οι μάρκες που υποστηρίζονται εφέτος επισήμως από τους κατασκευαστές είναι οι Alfa Romeo, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Fiat, Ford, GMC, Jeep, Kia, Lincoln, Ram, Toyota και Volkswagen, ενώ συμμετοχή έχουν δηλώσει επίσης και οι Mercedes-Benz, BMW, Honda, Hyundai, Ineos, Rivian και Mazda.

Οι διοργανωτές της έκθεσης επισημαίνουν ότι μεταξύ των εφετινών εκπλήξεων περιλαμβάνεται και η επιστροφή του θεσμού που με την ονομασία «The Gallery» θα περιλαμβάνει μια συλλογή πολυτελών και εξωτικών μοντέλων από τις Aston Martin, Audi, Bentley, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Lotus, Maserati, McLaren, Morgan, Porsche και Rolls-Royce.

Όπως ίσως αντιληφθήκατε καταμετρώντας τις συμμετοχές, η μεγάλη απούσα θα είναι η Tesla, ειδικά αν σκεφθεί κάποιος ότι η σχέση του Ίλον Μασκ με τη φιλοσοφία «Make America Great Again» του νεοεκλεγέντος αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα «επέβαλλε» την συμμετοχή της σε μια έκθεση-σταθμό που καταλαμβάνει χώρους 723.000 τετραγωνικών μέτρων.

Αντί αυτής πάντως οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν την εμπειρία της πίστας Ford Built Wild, με τα νέα εμπόδια «Rock Crawl» και «Tilt Ridge», μιας off-road διαδρομής στο Camp Jeep, της πίστας Powering Michigan EV Experience όπου θα συνοδηγήσουν σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και μιας νέας πίστας εμπνευσμένης από το Grand Prix του Ντιτρόιτ που εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1980 σε ένα σιρκουί δρόμου με δεκαεπτά στροφές, πιο αργό και από τον αγώνα Formula 1 στο Μονακό.