Ενα ταξίδι στο Monterey της Καλιφόρνιας το τρίτο Σαββατοκύριακο κάθε Αυγούστου αποτελεί ένα από τα απόλυτα «πρέπει» στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς πέρα από τα μυθικά vintage cars που συνωστίζονται εκεί και τις διάσημες δημοπρασίες εμβληματικών οχημάτων τα οποία δεν εμφανίζονται πουθενά αλλού, η αμερικανική διοργάνωση με τίτλο «Monterey Car Week» είναι εδώ και χρόνια η αφορμή για την επίσημη πρεμιέρα αυτοκινήτων όπως η Lamborghini Temerario (η λέξη στα ελληνικά σημαίνει «ριψοκίνδυνη»).
H διάδοχος της Huracan (του best-seller super sport car στην ιστορία της φίρμας) είναι μόλις το δεύτερο δείγμα γραφής της ιταλικής εταιρείας στο πεδίο των «High Performance Electrified Vehicle» μετά την Revuelto, και το σημείο εισόδου της Lamborghini στα supercars που συνδυάζουν turbo και εξηλεκτρισμό. Με απλά λόγια, πρόκειται για ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο 920 ίππων στο οποίο συνδυάζονται τρεις ηλεκτροκινητήρες με έναν V8 κινητήρα βενζίνης 3.995 κ.εκ. που εξοπλίζεται με δύο turbo (για αυτό και η πλήρης ονομασία του είναι V8 Bi-Turbo Hot-V 4.0l).
H επιλογή αυτού του θερμικού συνόλου στέλνει στο μουσείο της εταιρείας τον ατμοσφαιρικό V10 της Gallardo (μια κοσμοϊστορική εξέλιξη για τη μάρκα) και δημιουργεί τις συνθήκες για επιδόσεις επιπέδου F1 με μέγιστη ταχύτητα 343 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 2,7 δευτερόλεπτα. Αν και αυτά τα στοιχεία μαζί με το βάρος της (στα 1. 690 κιλά) και τις διαστάσεις της (μήκος 4,706 μέτρα, μεταξόνιο 2,658 μέτρα, πλάτος 1,996 χωρίς τους εξωτερικούς καθρέφτες και ύψος μόλις 1,201 μέτρα) την τοποθετούν στην κλίμακα αξιών των μοντέλων της κατηγορίας της, η Temerario «αποπλανεί» κυριολεκτικά τον παρατηρητή της αφενός με την αισθητική που αναπαράγει στοιχεία από προηγούμενες Lamborghini, αφετέρου με τη χρηστικότητά της καθώς είναι πιο ευρύχωρη και πιο λειτουργική από τη Huracan.
Από τη θεωρία στην πράξη
Η μεταφορά ενός τέτοιου μοντέλου από το πρώτο σκίτσο ως τη γραμμή παραγωγής μοιάζει με γρίφο, για αυτό και ακούσαμε με προσοχή τον Mitja Borkert, επικεφαλής σχεδιασμού της Lamborghini, να αναλύει τη διαδικασία δημιουργίας της Temerario.
«Είναι σημαντικό κάθε μοντέλο να έχει τον δικό του χαρακτήρα. Στην Temerario κάθε λεπτομέρεια επιλέχθηκε για να υπηρετεί την απόλυτη εμπειρία οδήγησης. Στόχος μας ήταν να δώσουμε σχήμα στην αδρεναλίνη. Θεωρώ επίσης σημαντική την αναγνωρισιμότητά της πριν καν βρεθείτε πολύ κοντά της, κάτι που επιτυγχάνεται από τη σιλουέτα της ενώ υπάρχουν σημεία στο πίσω τμήμα που παραπέμπουν σε διαστημόπλοιο. Ομολογώ ότι η πρωτότυπη Lamborghini Βravo του 1974 μας επηρέασε καθοριστικά ώστε να φτάσουμε σε αυτό που βλέπετε».
Στην επισήμανση ότι πρέπει να είναι πολύ απαιτητική η σχεδίαση ενός τέτοιου μοντέλου, δεδομένης της μηχανολογικής πολυπλοκότητάς του, ο M. Borkert τόνισε ότι αυτή η πρόκληση έκρυβε και μια ευκαιρία.
«Ποτέ δεν βλέπω τους αεροδυναμιστές και τους υπόλοιπους συναδέλφους ως «εχθρούς» στους οποίους πρέπει να επιβληθώ. Η δημιουργία οποιασδήποτε Lamborghini σχετίζεται άμεσα με την επίτευξη υψηλών επιδόσεων. Κινούμαστε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς συγκρούσεις. Στην περίπτωση της Temerario το «δύσκολο» εγχείρημα ήταν να διατηρήσουμε στο μοντέλο παραγωγής τις συμπαγείς διαστάσεις που είχαμε εξαρχής στο μυαλό μας. Επιλέχθηκε ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8, άρα χρειάζονται αρκετοί αεραγωγοί για την έξοδο της θερμότητας, για αυτό και η συμβολή του τμήματος Ερευνας και Εξέλιξης ήταν καθοριστική. Μαζί του ανοίξαμε την πόρτα σε ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα. Σκεφθείτε επίσης ότι η Temerario είναι η πρώτη super sport Lamborghini που διαθέτει όλα τα υποχρεωτικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, και αυτό αποτέλεσε μια ακόμη πρόκληση για τους σχεδιαστές μας. Ωστόσο τα όρια είναι χρήσιμα, αλλιώς η δουλειά μας θα ήταν βαρετή».