Η DS γεννά ξανά το θρυλικό SM

Η DS αναδημιουργεί τη θρυλική SM με υλικά από το μέλλον, εν είδει μιας πρόβας τζενεράλε για ακόμα πιο συναρπαστικές «νοσταλγικές» αφίξεις.

Αν τα μισελενάτα εστιατόρια και οι γαλλικοί διάσημοι οίκοι μόδας αποτελούν συνώνυμα της γαλλικής κυριαρχίας σε ό,τι αφορά ένα ευρύ φάσμα προϊόντων υψηλού κύρους και πολυτέλειας, γιατί δεν μπορεί να συμβεί το ίδιο και με μια γαλλική φίρμα αυτοκίνητων, δείχνει να αναρωτιέται σε κάθε βήμα της, προϊοντικό και μη, η DS, η οποία δεν έχει κρύψει την πρόθεσή της να ενσαρκώσει «τη Louis Vuitton των αυτοκινήτων», όπως κατά καιρούς έχουν δηλώσει υψηλόβαθμα στελέχη της, αλλά και όπως αποδεικνύει η ξεχωριστή ματιά με την οποία σμιλεύει την αισθητική των αυτοκινήτων της.

Το πιο πρόσφατο και μάλλον περίτρανο παράδειγμα των παραπάνω προθέσεων – που δεν μένουν μόνο προθέσεις – είναι η απόφαση της DS να επαναφέρει στο σήμερα, ή μάλλον ακριβέστερα στο «αύριο», το καθ’ όλα θρυλικό SM σε μια πρωτότυπη εκδοχή, επιλέγοντας να τιμήσει με αυτόν τον τρόπο την επέτειο των 10 χρόνων από την ανεξαρτητοποίηση της από τη Citroen και την εκκίνηση της πορείας της ως μιας αυθύπαρκτης μάρκας.

Όπως τονίζεται από τους Γάλλους, το πνεύμα αναβίωσης του SM σε ένα γοητευτικό concept car με την ονομασία DS SM Tribute ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο θα αποτελούσε τη φυσική συνέχεια του αρχέτυπου «σαν η παραγωγή του να μην είχε διακοπεί ποτέ» αυτές τις πέντε δεκαετίες που χωρίζουν τα δύο μοντέλα.

Νέο στίγμα

Σε ό,τι αφορά τον λόγο επιλογής του SM ως ιδανικού οχήματος για τη χάραξη μιας νέας, ακόμα πιο πολυτελούς και πληθωρικής σχεδιαστικά σελίδας της DS στη νέα εποχή της, αρκεί μια ματιά στις αναλογίες και στις επιμέρους λεπτομέρειες του μοντέλου της δεκαετίας του ’70 προκειμένου να αντιληφθεί κανείς το πόσο μπροστά από την εποχή του ήταν – τόσο αυτό όσο και η Citroen.

Για την ακρίβεια, ήταν τόσο μπροστά που μάλλον δεν εκτιμήθηκε όσο θα του άξιζε μιας και το SM, λόγω της εκζήτησής του και του κόστους εξέλιξής του, θεωρείται ως ένα από τα αυτοκίνητα που εκκίνησαν τη διαδικασία της μετέπειτα συγχώνευσής της Citroen με την Peugeot. Ωστόσο αυτό αποτελεί μια διαφορετική ιστορία που μάλλον αδικεί την πρωτοπορία που ενσάρκωνε το SM στην εποχή του.

Πλην της χαρακτηριστικής σιλουέτας με το επίμηκες καπό που έλκει την καταγωγή της από την εμβληματική DS, το αρχέτυπο SM διέθετε μια πρωτοποριακή όψη που συγκέντρωνε πίσω από μια γυάλινη ενιαία επιφάνεια φωτιστικά σώματα και πινακίδα κυκλοφορίας σε μια εποχή αθωότητας όπου προφανώς η συγκεκριμένη διάταξη δεν συνιστούσε παρέκκλιση από τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Για το σήμερα, οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας στο σχεδιαστικό κέντρο της DS στο Παρίσι, επέλεξαν να αναπαραγάγουν την ίδια ακριβώς αίσθηση χρησιμοποιώντας μια τρισδιάστατη φωτιζόμενη οθόνη που λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα μπροστινά φώτα που αποτελούνται, όπως και στο παρελθόν, από τρία σώματα.

Για την περίσταση του Tribute οι Γάλλοι φρόντισαν να επανερμηνεύσουν και τη χρυσή απόχρωση Gold Leaf, στην οποία διαφημιζόταν το αρχέτυπο μοντέλο και αποτελεί προϊόν ειδικής επεξεργασίας ώστε να δίνει την αίσθηση της πατίνας ενώ πλέον συνδυάζεται με μαύρα στοιχεία σε μια ενδιαφέρουσα διχρωμία.

Κοινή συνισταμένη στη σχεδίαση των δύο αυτοκινήτων αποτελούν και οι καλυμμένοι πίσω τροχοί, ένα σχεδιαστικό τερτίπι της SM και της Citroen που έκρυβε τη διάσημη υδροπνευματική ανάρτηση των Γάλλων, κληροδότημα της εμβληματικής DS. Στο πρωτότυπο οι Γάλλοι έχουν επιλέξει να επαναπροσεγγίσουν το συγκεκριμένο στοιχείο με μια ενδιαφέρουσα τομή σε μοτίβο ημισελήνου στο άνω μέρος του τροχού των 22 ιντσών, η οποία μάλιστα τονίζεται από διακοσμητικά LED που λειτουργούν ως προέκταση των πίσω φωτιστικών σωμάτων.

Παράλληλα οι Γάλλοι έχουν φροντίσει να διατηρήσουν τις κάπως παράδοξες αναλογίες του πίσω παρμπρίζ όσο και της συνολικής σιλουέτας του αρχετύπου, έχοντας ωστόσο αυξήσει το πλάτος κατά 14,0 εκ. προς όφελος μιας πιο επιβλητικής εικόνας αλλά και έχοντας μειώσει κατά 3,5 εκ. την απόσταση από το έδαφος για λόγους αεροδυναμικής.

Ρετροφουτουρισμός

Με το ίδιο ακριβώς πνεύμα πιστότητας στο SM έχει σμιλευτεί και το εσωτερικό του Tribute που διαθέτει τα ίδια εργονομικά χαρακτηριστικά καθίσματα, με τη διαφορά ωστόσο ότι στο όραμα της DS η κεντρική κονσόλα καταλαμβάνεται από μια οριζόντια καμπύλη οθόνη που δίνει την ψηφιακή χροιά της εποχής και συνδυάζεται με ένα εξίσου ψηφιακό «ταμπλό» σε ρόλο πίνακα οργάνων αλλά και τετραγωνισμένο τιμόνι, απόλυτα ταιριαστό με το ρετροφουτουριστικό μοτίβο του μοντέλου.

Να σημειωθεί εξάλλου ότι εκτός από την υδροπνευματική ανάρτηση το αρχέτυπο SM διέθετε σύστημα υποβοήθησης τιμονιού αλλά και ένα εσωτερικό επενδυμένο με ιδιαίτερα ακριβά και υψηλής ποιότητας υλικά που συνέτειναν στον πολυτελή χαρακτήρα του.

Ανεξαρτήτως λεπτομερειών, αυτό που θα άξιζε να συγκρατήσει κανείς από την αναγέννηση του SM είναι ότι θα αποτελέσει τη σχεδιαστική «τροφή» για μοντέλα της DS που αναμένονται ως το τέλος της δεκαετίας, σηματοδοτώντας μια νέα στροφή της γαλλικής φίρμας που ξεκίνησε επιδιώκοντας το νέο και το ανατρεπτικό στη σχεδίαση. Πλέον μετά την καθιέρωση δείχνει πιο σίγουρη ώστε να αναδιφήσει το παρελθόν ακριβώς με τον τρόπο που οφείλουμε να μαθαίνουμε την ιστορία: όχι για να την επαναλάβουμε αλλά για να απελευθερωθούμε από αυτήν χτίζοντας μια νέα και καλύτερη πραγματικότητα.

Εξάλλου ποιος θα μπορούσε να πει όχι σε μια DS με σύγχρονα υλικά; Μια ιδέα που δείχνουν να συμμερίζονται απολύτως τα στελέχη της φίρμας και που η παρουσία του Tribute σίγουρα ενισχύει.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.