Από όταν εμφανίστηκαν στην Κίνα τα πρώτα κρούσματα κορωνοϊού COVID-19 μέχρι σήμερα συντελέστηκαν πολλές αλλαγές στην παγκόσμια ναυτιλία και την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά καταγράφηκαν και ορισμένα πρωτόγνωρα γεγονότα, όπως η χρήση πλοίων χύδην ξηρού φορτίου για τη μεταφορά containers, οι ναυλώσεις πλοίων απευθείας από μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ και της Ευρώπης και άλλα. Ολα αυτά γιατί πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρήθηκαν τόσες μεγάλες καθυστερήσεις στα λιμάνια και τη φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων μεταφοράς containers.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος μεταφοράς containers των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έπεσε το 2021 στο ναδίρ, μόλις στο 35,8%, στο χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών από 63,9% το 2020 και από 78,0% το 2019. Επίσης η μέση καθυστέρηση για όλες τις αφίξεις πλοίων σημείωσε μεγάλη αύξηση το 2021 και ξεπέρασε το όριο των 4 ημερών για πρώτη φορά. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence, η αναταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκε από την πανδημία COVID-19, καθώς και άλλα γεγονότα, όπως το προσωρινό κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο, οδήγησαν την αξιοπιστία της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Καμία από τις κορυφαίες 14 μεγαλύτερες εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων-liners δεν κατέγραψε αξιοπιστία χρονοδιαγράμματος άνω του 50% το 2021.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω