Εξι στα 10 πλοία που παραγγέλθηκαν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και τέσσερα στα 10 πλοία που ναυπηγούνται αυτή την περίοδο μπορούν να αξιοποιήσουν και εναλλακτικά καύσιμα (υγροποιημένο φυσικό αέριο, μεθανόλη, αμμωνία, υδρογόνο κ.λπ.). Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που αφορούν τις τοποθετήσεις σε νέες παραγγελίες την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022 καταγράφηκε το υψηλότερο ποσοστό συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων, με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. Ειδικότερα η Clarkson Research εκτίμησε ότι το εξεταζόμενο διάστημα τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 105 πλοία, αριθμός που ισοδυναμεί με το 61% της παραγγελθείσας μεταφορικής ικανότητας. Αν αφαιρεθούν τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που χρησιμοποιούν ως καύσιμο μέρος του φορτίου, το ποσοστό μειώνεται στο 48%, ωστόσο και πάλι σηματοδοτεί ρεκόρ νέων παραγγελιών σε πλοία με εναλλακτικά καύσιμα.

Το έδαφος που κερδίζουν τα εναλλακτικά καύσιμα – τα οποία δεν είναι ακόμη σε εμπορική εκμετάλλευση – αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι ήδη το 4,5% του παγκόσμιου στόλου και το 38% της μεταφορικής ικανότητας του συνολικού βιβλίου παραγγελιών αποτελούνται από πλοία που μπορούν να τροφοδοτηθούν με LNG, αμμωνία, υδρογόνο και κάθε άλλου είδους καύσιμο μειωμένων ή μηδενικών ρύπων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω