Οποιος έχει δοκιμάσει πρόσφατα να παραγγείλει αυτοκίνητο ή έστω μια κάρτα γραφικών για τον υπολογιστή του, ξέρει ότι η αναμονή θα είναι μεγάλη. Πιθανότατα αυξημένη, σε σχέση με το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, θα είναι και η τιμή που θα κληθεί να πληρώσει. Οι καθυστερήσεις στη διακίνηση αγαθών και οι συνεπακόλουθες αυξήσεις τιμών είναι δύο, αλληλένδετες μεταξύ τους, συνέπειες της πανδημίας. Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, κατά την περίοδο 2020-2021 οι τιμές μεταφοράς φορτίου αυξήθηκαν δραματικά, συμπαρασύροντας και τις τιμές των αγαθών.

Και ενώ στην αρχή του έτους καλλιεργήθηκε η ελπίδα ότι η πανδημία θα κόπαζε και θα επερχόταν μια ισορροπία, ο πόλεμος στην Ουκρανία και το πανδημικό κύμα που πλήττει σφοδρά την Κίνα ήρθαν να δυσχεράνουν περαιτέρω μια ήδη δύσκολη κατάσταση. Υπολογίζεται ότι η παγκόσμια αύξηση στα τιμές μεταφοράς φορτίων προσθέτει 1,5 ποσοστιαίες μονάδες στην πρόβλεψη του πληθωρισμού για το έτος 2022. Αν σκεφτεί κανείς ότι σχεδόν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται διά θαλάσσης, γίνεται φανερό ότι η ναυτιλία αποτελεί κομβικό κρίκο στην αλυσίδα των συνεπειών των παραπάνω δυσμενών γεγονότων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω