Συμπληρώνουμε, ως διοίκηση, τέσσερα χρόνια λειτουργίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τα οποία έρχονται πλέον να προστεθούν στα 100 χρόνια της ιστορίας του. Δεν θα πούμε τι επιτύχαμε και τι όχι, για αυτά θα κριθούμε από τον κάθε τωρινό και μελλοντικό φοιτητή και φοιτήτρια, από τους γονείς τους, από όλους τους συνεργάτες μας, αλλά και από την κοινή γνώμη. Μάθαμε, όμως, πάρα πολλά και θα περιγράψουμε μερικά από αυτά.
Μάθαμε να ακούμε τις φοιτήτριες και τους φοιτητές μας, που πραγματικά ενδιαφέρονται για τις σπουδές τους, την καθημερινότητά τους στο Πανεπιστήμιο, το μέλλον τους, αλλά και αυτό της χώρας και της κοινωνίας. Μάθαμε ότι ο εθελοντισμός είναι μια αξία που ενδιαφέρονται να επενδύσουν γιατί αντιλαμβάνονται την πολλαπλή κοινωνική ωφέλεια που προκύπτει. Και μάθαμε ότι σχεδιάζοντας μαζί, δημιουργούμε τις καλύτερες ιδέες και τις πιο χρήσιμες υπηρεσίες.
Τα ίδια αποτελέσματα έχουμε και όταν ακούμε και σχεδιάζουμε μαζί με το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, όπου πάντα υπάρχουν ξεχωριστοί άνθρωποι που τους ενδιαφέρει η προσφορά με ανιδιοτέλεια και με αγάπη γι’ αυτό που κάνουν.
Μάθαμε να είμαστε υπερήφανοι γιατί εκεί έξω υπάρχει ένα δίκτυο 70.000 αποφοίτων του ΟΠΑ που δίνει το πραγματικό νόημα σε αυτή τη λέξη. Σε κάθε επίπεδο ιεραρχίας των δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών, σε κάθε ακαδημαϊκή βαθμίδα στην έρευνα και την εκπαίδευση, σε όλο τον κόσμο, ένας μανδύας αλληλεγγύης και θετικής ενέργειας και συνεργασίας συνδέει τον κόσμο του ΟΠΑ, κάτι σαν μαγικό!
Μάθαμε ότι οι μεγάλες συνεργασίες έχουν αποτέλεσμα μόνο όταν οικοδομούνται σε ένα πραγματικό, ειλικρινές πλαίσιο αμοιβαίας εμπιστοσύνης και είναι εκείνες που σε οδηγούν μπροστά. Από την άλλη, όμως, μάθαμε ότι με καλό σχεδιασμό, στόχους και θέληση για αδιάκοπη δουλειά, μπορούμε να καταφέρουμε πάρα πολλά και μαζί με τις σημαντικές συνεργασίες, σχεδόν τα πάντα. Γι’ αυτό μάθαμε να μη φοβόμαστε τον ανταγωνισμό, από όπου και εάν προέρχεται.
Μέσα από αυτή τη διαδρομή, βλέπουμε κι εκείνα που έρχονται. Έρχεται η μεγάλη ευκαιρία της Εκπαίδευσης για τη χώρα. Η Εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει ένα από τα δυνατά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας, ειδικά στον χώρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Τα ποιοτικά ελληνικά πανεπιστήμια μπορούν να αποτελέσουν τον μοχλό της ανάπτυξης της οικονομίας και να συνδέσουν την έρευνα και τη γνώση με την αγορά, τη μεταφορά της τεχνολογίας, την υλοποίηση της καινοτομίας σε ευρεία βάση, φυσικά μέσα από συμπράξεις με ποιοτικά διεθνή πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα.
Έρχεται η ανάγκη ενός νέου προφίλ φοιτητή και φοιτήτριας, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να συλλέγουν θεωρητικές και πρακτικές εμπειρίες από το εσωτερικό και το εξωτερικό με βάση τη διεπιστημονικότητα και θα τις μεταφέρουν στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Αντίστοιχα, έρχεται και η ανάγκη όλοι οι νέοι επιστήμονες να μπορούν να ανταποκρίνονται σε αυτό το νέο φοιτητικό προφίλ.
Έρχεται η ανάγκη και ταυτόχρονα η ευκαιρία να ενωθούμε και να συνεισφέρουμε όλοι μαζί σε ένα κοινό όραμα για την Παιδεία της χώρας, ώστε να αναδείξει την πραγματική της αξία, η οποία δεν είναι άλλη από τον βασικό ρόλο που διαδραματίζει στη δημιουργία ενός οικοδομήματος που θα στηρίξει την ευημερία της κοινωνίας.
Καλό Καλοκαίρι!
Ο κύριος Δημήτρης Μπουραντώνης είναι Πρύτανης του ΟΠΑ.