Ο ευπατρίδης του βιομηχανικού κόσμου της Ιταλίας

100 χρόνια από τη γέννηση του Τζιάνι Ανιέλι, του ανθρώπου που είχε ταυτίσει το όνομά του με τη Fiat και επηρέασεόσο κανείς άλλος την προσπάθεια ανασυγκρότησης της κατεστραμμένης από τον πόλεμο χώρας του

Τι θα έλεγε άραγε ο «Αβοκάτο» για τη συγχώνευση της Fiat με την Peugeot; Μόλις την περασμένη Δευτέρα οι μέτοχοι των δύο ομίλων ενέκριναν τη συμφωνία ενοποίησης που θα δημιουργήσει την τέταρτη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Σίγουρα ο εμβληματικός «πατριάρχης» της Fiat θα ήταν περήφανος που ο αγαπημένος του ανιψιός, Τζον Ελκάν, θα είναι ο πρόεδρος του ενοποιημένου ομίλου που θα ελέγχει 14 φίρμες αυτοκινήτων (οι όμιλοι Volkswagen και Renault-Nissan ελέγχουν από 10 επωνυμίες έκαστος).

Από την άλλη πλευρά, ίσως ο Τζιάνι Ανιέλι να είχε μια πικρία που ο διευθύνων σύμβουλος και ιθύνων νους του νέου ομίλου δεν θα είναι Ιταλός αλλά… Πορτογάλος: ο Κάρλος Ταβάρες της Peugeot, αναμφίβολα ο χαρισματικότερος μάνατζερ στον χώρο του αυτοκινήτου σήμερα, μετά τον πρόωρο θάνατο του Σέρτζιο Μαρκιόνε το 2018. Ο Μαρκιόνε ήταν ο οραματιστής μάνατζερ της Fiat που σχεδίασε και πέτυχε την «απόβαση» του ιταλικού ομίλου στις ΗΠΑ και την εξαγορά της Chrysler, μιας εκ των περίφημων «Big Three» του Ντιτρόιτ (των τριών μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών). Κάτι που σίγουρα θα ενθουσίαζε τον Ανιέλι αν ζούσε για να το δει.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.