Οι ανακατατάξεις στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω Covid, η μετεωρική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αρνητική επίδραση στις διατροφικές αλυσίδες εφοδιασμού λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, η αδυναμία εύρεσης και οι υπέρογκες τιμές στις πρώτες ύλες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία, τα προβλήματα συνωστισμού στα λιμάνια και στη διεθνή μεταφορά προϊόντων, η διάθεση μεγάλων βιομηχανιών να φέρουν πιο κοντά γεωγραφικά στις κύριες εγκαταστάσεις τους τις παραγωγές ημι-έτοιμων προϊόντων από κύριους προμηθευτές τους, η εμπορική στρατηγική «America first» των ΗΠΑ για απεξάρτηση από τις κινεζικές εισαγωγές αγαθών επαναπροσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό το διεθνές εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών που είναι ο βασικός παράγοντας ανάπτυξης των εθνικών οικονομιών.
Αρκετές χώρες πλέον επαναπροσδιορίζουν τις εθνικές τους αναπτυξιακές στρατηγικές με γνώμονα την ευκαιρία αυτή για ανάπτυξη, αξιοποιώντας τα όποια πλεονεκτήματά τους για να εμπλακούν ουσιαστικά στο υπό διαμόρφωση νέο δυναμικό τοπίο του διεθνούς εμπορίου και να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του νέου στάτους του παγκόσμιου εμπορικού χάρτη. Το ερώτημα είναι αν εμείς ως χώρα διαθέτουμε κάποια πλεονεκτήματα και τι μπορούμε να διεκδικήσουμε αλλά και να συνδιαμορφώσουμε πάρα το μικρό μας μέγεθος. Οι κύριες επιχειρηματικές ευκαιρίες αναλύονται στο παρόν άρθρο.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.