Σε μια οικονομικά μεταβατική περίοδο, ως απόρροια της πανδημίας αλλά και της αβεβαιότητας που προκαλούν τα πρόσφατα γεγονότα στην Ουκρανία, αρκετές εταιρείες καλούνται να αναπροσαρμόσουν τα επενδυτικά τους σχέδια, προκειμένου να βγουν αλώβητες από αυτή.
Μια από τις λαμπρές εξαιρέσεις είναι η περίπτωση του Ομίλου ΑΒΑΞ, η ανοδική πορεία του οποίου παραμένει σταθερή και ανεπηρέαστη, με τον Ομιλο να αναλαμβάνει κομβικά και καίριας σημασίας έργα στους επιχειρησιακούς άξονες των κατασκευών, των παραχωρήσεων και της ενέργειας.
Με ανεκτέλεστο έργων που σήμερα ανέρχεται σε 2,2 δισ. ευρώ, ο εισηγμένος από το 1994 στο Χρηματιστήριο Αθηνών Ομιλος είναι συνυφασμένος με τα πιο εμβληματικά έργα υποδομών της χώρας μας και αποτελεί συνώνυμο κατασκευαστικής υπεροχής, έχοντας διεκδικήσει και αναλάβει την κατασκευή πολυσύνθετων και πρωτόγνωρων για τα ελληνικά δεδομένα έργων, όπως η Αττική Οδός, το μετρό της Αθήνας και η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Ηγετικός ρόλος
Η επανεκκίνηση των κατασκευαστικών έργων αποτελεί μια ευκαιρία για τον Ομιλο να αναδείξει τον ηγετικό του ρόλο στη νέα σελίδα του επιχειρηματικού γίγνεσθαι της χώρας, τη στιγμή που ταυτόχρονα φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχημένη επέκτασή του και στο εξωτερικό μέσω μιας σειράς εμβληματικών έργων. Από το σύνολο της κατασκευαστικής του δραστηριότητας αξίζει κανείς να αναφερθεί ενδεικτικά σε εμβληματικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή.
Ο αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας IGB – ο οποίος τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές μετρά αντίστροφα για την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας – αναδεικνύει τον στρατηγικό γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας, αναβαθμίζει την ενεργειακή ασφάλεια της ευρύτερης Νοτιοανατολικής Ευρώπης και καθιστά τη χώρα μας έναν νέο και ισχυρό ενεργειακό κόμβο.
Στο πλαίσιο των έργων εντός Αττικής, ο Ομιλος ανέλαβε την κατασκευή των έργων υποδομής α’ φάσης στο The Ellinikon, τη μεγαλύτερη επένδυση αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει το έργο υλοποίησης της υπερσύγχρονης Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο έργο του είδους του στην Ευρώπη, ένα έργο που σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας προς Πειραιά, επίσης από τον Ομιλο ΑΒΑΞ, αναμένεται να αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των καθημερινών μετακινήσεων.
Επιπλέον, σε άμεση φάση κατασκευής βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, ο οποίος χωρίζεται σε τρία σκέλη, με τον Ομιλο ΑΒΑΞ να υλοποιεί το πρώτο σκέλος του – από Μιντιλόγλι έως Καραίικα. Στα οδικά έργα ανήκει και το έργο ΣΔΙΤ της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (γνωστής και ως FlyOver) που θα υλοποιηθεί από την Ενωση Προσώπων ΑΒΑΞ ΑΕ – Μυτιληναίος ΑΕ.
Αναφορικά με τα σιδηροδρομικά έργα, το σχήμα ΑΒΑΞ – ALSTOM έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ενώ ο Ομιλος έχει αναδειχθεί ανάδοχος στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, στο οποίο θα εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης σε σιδηροδρομική γραμμή μήκους 81,4 χλμ., η οποία με την ολοκλήρωσή της θα αλλάξει τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Δυτική Θεσσαλία.
Σε επίπεδο κτιριακών έργων, ο Ομιλος δραστηριοποιείται μέσω της συμμετοχής της θυγατρικής του AVAX Development στην επερχόμενη μεγάλη επένδυση στο Νέο Φάληρο, σε συνεργασία με την Dimand. Παράλληλα, ολοκλήρωσε την ανέγερση των νέων σχολικών κτιρίων Pinewοod και Center for Educational Excellence αλλά και την αναβάθμιση του κτιρίου Compton Hall του Κολεγίου Ανατόλια στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.
Στον τομέα των ενεργειακών έργων, υπεγράφη η σύμβαση με τη ΔΕΗ για την κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου στη Δυτική Μακεδονία, ισχύος 65 MW, ενώ στην κατηγορία των περιβαλλοντικών έργων υπενθυμίζεται πως ο Ομιλος συμμετέχει στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου «Λειτουργία και Συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας».
Διεθνής παρουσία
Παράλληλα, ο Ομιλος διαθέτει ισχυρή διεθνή παρουσία με έργα τα οποία επικεντρώνονται στην ενέργεια, όπως ο νέος σταθμός παραγωγής στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650 ΜW και αξίας €533 εκατ., αλλά και τα οδικά έργα, με μια πολύ σημαντική επένδυση στη δυτική ακτή της Κροατίας, μέσω της δημιουργίας του πρωτοποριακού αυτοκινητοδρόμου Ston Bypass. Στην Κύπρο, όπου ο Ομιλος ΑΒΑΞ εστιάζει στον τομέα των κτιριακών επενδύσεων, ηγείται της κοινοπραξίας κατασκευής του πολυτελούς «City of Dreams Mediterranean». Πρόκειται για το πρώτο πολυθεματικό θέρετρο στην Ευρώπη και υπολογίζεται πως θα προσελκύει ετησίως 300.000 επισκέπτες στο νησί.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ομιλος ΑΒΑΞ συνεχίζει την αποστολή του, δημιουργώντας μακροπρόθεσμη αξία στους μετόχους και αξιοποιώντας τόσο την υψηλή κατάρτιση και τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού του όσο και τις καινοτόμες τεχνολογίες σε συνδυασμό με υψηλά πρότυπα ασφάλειας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Με το σύνολο των έργων που αναλαμβάνει και υλοποιεί, αποδεικνύει με τον πιο σαφή τρόπο πως συνεχίζει να αναπτύσσεται διαρκώς και να ενισχύει τη δυναμική του στον τομέα των κατασκευών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας και στην ενίσχυση και ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.