Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που βρίσκονται ήδη σε διαδικασία εφαρμογής και αυτοί που βρίσκονται ακόμη υπό ανάπτυξη αντιπροσωπεύουν μια ριζική στροφή προς τη μείωση και τελικά την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη βιομηχανία. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να διαμορφώσουν τις επιχειρηματικές τους στρατηγικές ώστε να αντικατοπτρίζουν τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς ελέγχους την επόμενη δεκαετία και μετά. Ωστόσο, το επίκεντρο όλων αυτών των κανονισμών φαίνεται να σχετίζεται περισσότερο με τις ατμοσφαιρικές εκπομπές και λιγότερο με τις εκπομπές που σχετίζονται με τη ρύπανση των ωκεανών-υδάτων. Η ABS σκοπεύει να το επισκεφθεί ξανά μέσω των εγκαταστάσεων Ερευνας και Ανάπτυξης στο γραφείο της ABS στην Αθήνα.

Τα περισσότερα ποντοπόρα πλοία διαθέτουν πρυμναία έδρανα χοάνης που λιπαίνονται με έλαια, ενώ χρησιμοποιούν λιπαντικά έλαια σε μηχανήματα στο κατάστρωμα αλλά και κάτω από την επιφάνεια του νερού. Τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί ο προβληματισμός για τη διαρροή λιπαντικού ελαίου από το πρυμναίο έδρανο χοάνης που κάποτε υπολογίζονταν ως κανονική κατανάλωση λειτουργίας, ενώ πλέον θεωρείται ρύπανση συνδεδεμένη με νομικές συνέπειες. Η εστίαση στη διαρροή από το πρυμναίο έδρανο χοάνης και η παραγωγή άλλων ειδών λιπαντικών για ναυτιλιακή χρήση οδήγησαν στην ανάγκη αξιολόγησης εναλλακτικών μέσων λίπανσης, παρακολούθησης και πρόληψης της απόρριψης λιπαντικών κατά τη λειτουργία των πλοίων στα λιμάνια και την ανοιχτή θάλασσα. Οι πρόσφατες τεχνολογίες δεν έχουν επιλύσει το πρόβλημα της μόλυνσης των θαλάσσιων υδάτων από τα λιπαντικά έλαια που διαρρέουν μέσω των πρυμναίων εδράνων χοάνης των πλοίων, ενώ οι περιβαλλοντολογικές ρυθμίσεις έχουν εστιάσει στην ατμοσφαιρική ρύπανση και τις σχετιζόμενες εκπομπές αερίων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω