Η ανάδειξη των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε πύλες ανάπτυξης χάρη στις μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις που ξεκίνησαν τα προηγούμενα χρόνια, όπως και η αναβάθμιση των περιφερειακών αερολιμένων, καθρεφτίζουν τη μεγάλη ευκαιρία εξέλιξης της Ελλάδας σε διεθνές logistics hub. Εχοντας περάσει περισσότερα από 12 χρόνια αποεπένδυσης, η χώρα μας έχασε αρκετές φορές το εισιτήριο, όμως οι γεωπολιτικές συνθήκες έχουν ανοίξει και πάλι παράθυρο ευκαιρίας.
Η θέση της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο, εκεί όπου συναντιούνται Ευρώπη, Ασία και Αφρική, αποτελεί μεν πλεονέκτημα, όμως δεν αρκεί. Σήμερα οι γεωπολιτικές συνθήκες αλλάζουν πάλι τα δεδομένα. Προ πανδημίας, ένα κοντέινερ για να έρθει από την Κίνα στον Πειραιά κόστιζε 1.000 δολάρια, σήμερα το κόστος έχει δωδεκαπλασιαστεί. Η κατακόρυφη αύξηση των τιμών οδήγησε τα φορτία από το πλοίο στο τρένο, όμως ο πόλεμος έβαλε εκ νέου εμπόδια. Ο Υπερσιβηρικός δεν μπορεί να αξιοποιηθεί και έτσι έχουμε μια πρωτοφανή ενεργοποίηση του Μεσαίου Διαδρόμου. Τουλάχιστον 20 τρένα ημερησίως από Καζακστάν, Κασπία, Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία, Τουρκία, περνούν έξω από το Πύθιο του Εβρου, βγαίνουν στη Βουλγαρία και συνεχίζουν προς Κεντρική Ευρώπη.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.