Οι Χρυσές Σφαίρες πλησιάζουν, και έτσι ξεκινάει η σεζόν των τηλεοπτικών τελετών απονομής βραβείων, που θα προσφέρει την ευκαιρία σε φαβορί να ξεχωρίσουν και σε αουτσάιντερ να διεκδικήσουν τη θέση τους σε μια χρονιά που μας έδωσε πολλές αξιόλογες παραγωγές (κυρίως) σε κινηματογράφο αλλά και τηλεόραση.
Η ισπανόφωνη ταινία του Jacques Audiard, Emilia Pérez, ηγείται στην κινηματογραφική πλευρά με ρεκόρ 10 υποψηφιοτήτων, καθιστώντας την την ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην κατηγορία κωμωδίας/μιούζικαλ στην ιστορία των Χρυσών Σφαιρών — ξεπερνώντας το Cabaret (1972) και το Barbie (2023).
Την ίδια στιγμή, το επικό δράμα του Brady Corbet, The Brutalist, έχει επτά υποψηφιότητες στην κατηγορία του δράματος, ενώ ακριβώς πίσω του βρίσκεται το θρησκευτικό θρίλερ του Edward Berger, Conclave, με έξι υποψηφιότητες. Και οι δύο ταινίες θα δώσουν μάχη για την πολυπόθητη διάκριση καλύτερης ταινίας (δράμα), όπου είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς το αποτέλεσμα.
Φυσικά, μια νίκη στις Χρυσές Σφαίρες -αν και καλός οιωνός- δεν εξασφαλίζει απαραίτητα το Όσκαρ. Η ιστορία είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα: 1917 (2019), Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017), The Revenant (2015), The Social Network (2010), Babel (2006). Όλες αυτές οι ταινίες κέρδισαν Χρυσές Σφαίρες για καλύτερη ταινία (δράμα), αλλά έχασαν το Όσκαρ από τα Parasite, The Shape of Water, Spotlight, The King’s Speech και The Departed, αντίστοιχα.
Στα τηλεοπτικά τώρα, η αγαπημένη σειρά του FX, The Bear, έχει συγκεντρώσει πέντε υποψηφιότητες, καθιστώντας την τη σειρά με τις περισσότερες υποψηφιότητες φέτος. Ωστόσο, μην υποτιμάτε το Netflix, το οποίο ηγείται σε όλους τους τομείς για δίκτυα και στούντιο. Ο τιτάνας του streaming είναι έτοιμος να κυριαρχήσει σε πολλές κατηγορίες τόσο στον κινηματογράφο όσο και στην τηλεόραση. Πέρα από τις πιθανές νίκες του Emilia Pérez, το οπλοστάσιο του Netflix περιλαμβάνει τη βραβευμένη με Emmy μίνι σειρά Baby Reindeer, τη ξεκαρδιστικά σατιρική κωμωδία Nobody Wants This και μια σειρά υποψηφίων για ερμηνεία, όπως οι Andrew Scott (Ripley) και Javier Bardem (Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story). Αν οι προβλέψεις επιβεβαιωθούν, το Netflix θα μπορούσε να φύγει με πάνω από μισή ντουζίνα νίκες.
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε, καθώς η τελική ψηφοφορία έληξε την Τετάρτη, 1 Ιανουαρίου 2025. Οι νικητές των Χρυσών Σφαιρών επιλέγονται από 334 δημοσιογράφους του καλλιτεχνικού ρεπορτάζ από 85 χώρες, σε αντίθεση με τους περίπου 9.000 ψηφοφόρους των Όσκαρ. Παρακάτω, το GRACE παρουσιάζει τις δικές του προβλέψεις για τις Χρυσές Σφαίρες και σε λίγες μέρες θα μάθουμε ποιες από αυτές επιβεβαιώθηκαν.
Καλύτερη Δραματική Ταινία
Σίγουρα θα δοθεί μάχη μεταξύ του The Brutalist και του Conclave, αφήνοντας πίσω τους μεγάλες παραγωγές όπως το Dune: Part Two και το A Complete Unknown, που είναι επίσης υποφήφιες. Δίνουμε λίγες περισσότερες πιθανότητες στο The Brutalist να κερδίσει την πολυπόθητη Χρυση Σφαίρα.
Καλύτερη Κωμωδία / Μιούζικαλ
Εδώ δυσκολεύουν τα πράγματα, καθώς στην κατηγορία κονταροχτυπιούνται μεγάλες παραγωγές, που αγκαλιάστηκαν από κοινό και κριτικούς και συζητήθηκαν πολύ: Emilia Pérez, Anora, Wicked, The Substance, A Real Pain και Challengers. Θα θέλαμε να το πάρει το Substance, ωστόσο, αυτό μοιάζει κάπως δύσκολο αφού η ταινία είναι ένα κλασικό body-horror. Ποντάρουμε στο Emilia Pérez, με το Anora να είναι ένας δυνατός ανταγωνιστής. Σε κατηγορία με τη λέξη «μιούζικαλ» μέσα, το ξεκάθαρο φαβορί θα ήταν το Wicked (και χωρίς ανταγωνιστές, αν μας ρωτάτε), αλλά ίσως το προορίζουν για άλλο βραβείο, δεδομένης της τεράστιας επιτυχίας του στο box office και του γενικότερου αντίκτυπού του στην ποπ κουλτούρα τη χρονιά που μας πέρασε.
Καλύτερη Επίδοση στο Box Office
Εδώ ξεκάθαρος νικητής, όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι το μιούζικαλ Wicked. Πέρυσι, αυτή η νέα κατηγορία απονεμήθηκε στην Barbie, μια ταινία που είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία και πιθανότητες για Όσκαρ. Περιμένουμε το ίδιο φέτος για το Wicked. Οι δύο ταινίες έχουν κοινά στοιχεία, όπως τις μεγάλες εισπράξεις στο box office και τις παγκόσμιες και viral περιοδείες που τις βοήθησαν να πετύχουν αυτά τα νούμερα.
Καλύτερος Α' Ανδρικός Ρόλος, Δραμα
Ο Adrien Brody για την ερμηνεία του στο The Brutalist είναι το φαβορί, με τον Timothée Chalamet στο A Complete Unknown να ακολουθεί. Η ερμηνεία του Brody έχει ήδη επαινεθεί για την πολυπλοκότητά της, ενώ η ταινία ενισχύει την υποψηφιότητά του.
Καλύτερος Α' Γυναικείος Ρόλος, Δραμα
Η Angelina Jolie είναι το μεγάλο φαβορί για την ερμηνεία της ως Maria Callas στο Maria. Η Nicole Kidman για το Babygirl έχει επίσης πιθανότητες, αλλά φαίνεται πως υπολείπεται της Jolie. Η ερμηνεία της Jolie έχει χαρακτηριστεί συγκινητική και γεμάτη ένταση, στοιχεία που την καθιστούν σχεδόν βέβαιη νικήτρια.
Καλύτερος Α' Γυναικείος Ρόλος, Μιούζικαλ / Κωμωδία
Ίσως και η πιο δύσκολη και οριακή κατηγορία για φέτος, αυτή μπορεί να περιλαμβάνει την μελλοντικό νικήτρια ενός χρυσού αγαλματίδιου. Παρά τον σφιχτό ανταγωνισμό από την Madison και την Moore, ποντάρουμε στην Cynthia Erivo, η οποία συνδυάζει άριστη ερμηνεία και υποκριτική, σε μία από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες της χρονιάς.
Καλύτερος Α' Ανδρικός Ρόλος, Κωμωδία / Μιούζικαλ
Ο Glen Powell στο Hit Man φαίνεται να έχει το προβάδισμα, με τον Sebastian Stan στο A Different Man να ακολουθεί. Ο ρόλος του Powell είναι ευφυής και διασκεδαστικός, αλλά δεν θα εκπλαγούμε αν ο Stan κάνει την ανατροπή, χάρη στην εκκεντρική και ιδιαίτερη ερμηνεία του.
Καλύτερη Σκηνοθεσία
Όσον αφορά την κατηγορία σκηνοθεσίας, αναμένουμε ότι το βραβείο θα πάει στον Αμερικανό σκηνοθέτη Brady Corbet, λόγω των συνεχών διακρίσεών του και της επιτυχίας της ταινίας του.
Καλύτερο Σενάριο
Με βάση τις κριτικές, το Anora φαίνεται να έχει ελαφρώς περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου. Η ταινία έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές, με βαθμολογία 97% στο Rotten Tomatoes, και έχει κερδίσει το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών. Το Conclave είναι επίσης άλλο ένα μεγάλο φαβορί για αυτήν την κατηγορία.
Καλύτερη Τηλεοπτική Σειρά, Δράμα
Περιμένουμε ότι το mega-hit του FX, Shōgun, θα κερδίσει το βραβείο σε αυτήν την κατηγορία, όπως ακριβώς συνέβη και στην τελευταία τελετή των Emmys. Όχι, συνήθως οι νικητές μεταξύ των δύο αυτών τελετών δεν συμπίπτουν, αν και τα τελευταία χρόνια και οι δύο θεσμοί έχουν βρεθεί να συμφωνούν, απονέμοντας το βραβείο στο Succession και το The Crown. Επιπλέον, καθόλου περίεργο το Shōgun να κερδίσει επίσης τα βραβεία α' ανδρικού και α' γυναικείου ρόλου στην κατηγορία των δραματικών σειρών.
Καλύτερη Μίνι Σειρά / Ανθολογία
Χωρίς αμφιβολία το Baby Reindeer, το οποίο έσπασε ρεκόρ τηλεθέασης την χρονιά που μας πέρασε και δε φαίνεται να έχει καν αντάξιο αντίπαλο σε αυτήν την κατηγορία - ίσως το Ripley, αλλά και πάλι, όχι. Μοιάζει για σίγουρη νίκη. Εξίσου σίγουρη μοιάζει και η νίκη του Richard Gadd στην κατηγορία καλύτερου άνδρα ηθοποιού και της Jessica Gunning στην κατηγορία καλύτερης γυναίκας ηθοποιού σε μίνι σειρά.
Καλύτερη Κωμική Σειρά
Θεωρούμε γενικά απίθανο να το ξανακερδίσει το The Bear, καθώς αυτή θα είναι μια αρκετά πολωτική επιλογή. Μεγάλο φαβορί το Hacks αλλά πολύ δυνατή επιλογή και το Nobody Wants This λόγω της μεγάλης επιτυχίας του τη χρονιά που μας πέρασε.