Πρώτοι στα δεξαμενόπλοια και δεύτεροι στα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού και χύδην φορτίου, στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με βάση τη συνολική χωρητικότητα που διαθέτουν εμφανίζονται οι έλληνες διαχειριστές αφήνοντας πίσω τους ναυτιλιακές υπερδυνάμεις όπως η Κίνα και η Ιαπωνία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του αγγλικού ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, τον περασμένο μήνα Απρίλιο οι έλληνες εφοπλιστές ήλεγχαν 4.894 πλοία συνολικής χωρητικότητας 168.922.455 τόνων γκρος ή 291.735.318 τόνων dw.
Στη δεύτερη θέση με 8.357 πλοία συνολικής χωρητικότητας 159.401.728 τόνων γκρος ή 242.640.509 τόνων dw βρισκόταν η Ιαπωνία, ενώ την τρίτη θέση διεθνώς καταλαμβάνει η Κίνα με 6.427 πλοία συνολικής χωρητικότητας 190.601.765 τόνων dw ή 116.675.336 τόνων γκρος.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία 126.355.373 τόνων dw ή 95.052.148 τόνων γκρος και η Νότια Κορέα με 2.651 πλοία συνολικής χωρητικότητας 83.534.652 τόνων dw ή 52.870.979 τόνων γκρος. Αναλύοντας τους παραπάνω στόλους ανά τύπο πλοίων οι Ελληνες εμφανίζεται να κατέχουν σταθερά την πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 μονάδες συνολικής χωρητικότητας 118.621.414 τόνων dw ή 64.347.957 τόνων γκρος.
Οι Ιάπωνες ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 938 μονάδες συνολικής χωρητικότητας 40.175.492 τόνων dw ή 21.660.620 τόνων γκρος, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 531 μονάδες συνολικής χωρητικότητας 32.954.543 τόνων dw ή 18.094.791 τόνων γκρος.
Στην κατηγορία των φορτηγών πλοίων ξηρού και χύδην φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία.
Συγκεκριμένα οι Ελληνες εμφανίζεται να ελέγχουν 1.878 μονάδες συνολικής χωρητικότητας 145.484.209 τόνων dw ή 78.843.115 τόνων γκρος.
Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 1.791 μονάδες συνολικής χωρητικότητας 156.251.060 τόνων dw ή 84.987.256 τόνων γκρος.
Στην τρίτη θέση της ίδιας κατηγορίας ακολουθεί η Κίνα με 1.936 μονάδες συνολικής χωρητικότητας 124.726.924 τόνων dw ή 69.870.973 τόνων γκρος.
Σε επίπεδο αριθμού πλοίων και με βάση νεότερα στοιχεία της Clarksons οι έλληνες εφοπλιστές ήλεγχαν στις 27 Μαΐου 2014 περί τις 4.992 πλοία, διαφόρων τύπων και χωρητικοτήτων, άνω των 1.000 τόνων γκρος, καταλαμβάνοντας έτσι την πέμπτη θέση παγκοσμίως σε αριθμό πλοίων.
Την πρώτη θέση κατείχε η Ιαπωνία με 8.613 πλοία άνω των 1.000 τόνων κατά μονάδα, τη δεύτερη θέση η Ινδονησία με 6.774 πλοία, την τρίτη θέση η Κίνα με 6.479 πλοία και την τέταρτη θέση οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με 5.003 πλοία.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν: η Γερμανία στην έκτη θέση με 4.211 πλοία, στην έβδομη θέση η Σιγκαπούρη με 3.556 πλοία, στην όγδοη θέση η Ρωσία με 2.852 πλοία, στην ένατη θέση η Νορβηγία με 2.787 πλοία και η πρώτη δεκάδα κλείνει με τη Νότια Κορέα, η οποία εμφανίζεται να ελέγχει 2.652 πλοία. Εξάλλου στην πρώτη εικοσάδα συναντά κανείς στην ενδέκατη θέση την Τουρκία με 2.192 πλοία, στη δωδέκατη θέση την Ολλανδία με 1.952 πλοία, στη δέκατη τρίτη θέση την Ιταλία με 1.898 πλοία, στη δέκατη τέταρτη θέση το Βιετνάμ με 1.785 πλοία, στη δέκατη πέμπτη θέση τη Μαλαισία με 1.745 πλοία, στη δέκατη έκτη θέση τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 1.616 πλοία, στη δέκατη έβδομη θέση την Ινδία με 1.590 πλοία, στη δέκατη όγδοη θέση τη Δανία με 1.585 πλοία, στη δέκατη ένατη θέση τις Φιλιππίνες με 1.367 πλοία και στην εικοστή θέση το Ηνωμένο Βασίλειο με 1.331 πλοία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ