Το 2013 ο νορβηγικός (DNV) και ο γερμανικός νηογνώμονας (GL) συγχωνεύτηκαν δημιουργώντας τον μεγαλύτερο νηογνώμονα στον κόσμο, υπό την ονομασία DNV GL. Ο καινούργιος αυτός οργανισμός έχει παρουσία σε πάνω από 100 χώρες, 16.000 εργαζομένους σε 300 γραφεία, εξυπηρετώντας 13.700 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 23% του παγκόσμιου στόλου.
Φέτος γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, την πρώτη συμμετοχή του στα Ποσειδώνια καθώς και 150 χρόνια παράδοσης και εμπειρίας.
Σε μια τέτοια ξεχωριστή χρονιά για τον οργανισμό η διοίκηση του DNV GL βλέπει την ελληνική ναυτιλία να διαπρέπει. «Τα φετινά Ποσειδώνια φαίνεται ότι θα σημειώσουν καινούργια ρεκόρ και η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι πάλι Νο 1 στον κόσμο» αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση.
«Οι συμμετοχές για τα φετινά Ποσειδώνια» προστίθεται, «είναι περισσότερες από κάθε άλλη φορά, σύμφωνα με τους διοργανωτές. Ολοι προσμένουν μια επιτυχημένη έκθεση, που για ακόμα μία φορά θα φέρει στο διεθνές προσκήνιο την Ελλάδα. Πρέπει σε αυτό το σημείο να δώσουμε τα εύσημα σε όλους που δουλεύουν στον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο, διότι χάρη σε αυτούς η ελληνόκτητη ναυτιλία επανέρχεται στην πρώτη θέση, παγκοσμίως. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να το θεωρούμε δεδομένο. Αντιθέτως», καταλήγει η ανακοίνωση της διοίκησης του DNV GL, «πρέπει να αναγνωρίσουμε τη σκληρή δουλειά που γίνεται από όλους και να χαιρόμαστε για αυτή τη διάκριση, δεδομένης της κρίσης που περνά η ναυτιλία και πόσω μάλλον η χώρα μας».
Τι μας επιφυλάσσει το μέλλον όμως; Σύμφωνα με την εταιρεία «έρχεται μια περίοδος κατά την οποία θα υπάρξουν ακόμη περισσότεροι περιβαλλοντολογικοί κανονισμοί για τα πλοία». Το κόστος μάλιστα εφαρμογής αυτών των κανονισμών, σε συνδυασμό με τα ακριβά καύσιμα ναυτιλίας και τα μειωμένα έσοδα για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, εκτιμάται ότι δημιουργούν ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον.
«Οι ελληνικές εταιρείες έχουν δείξει ως τώρα την ικανότητα να ελίσσονται και να καταφέρνουν να ξεπερνούν τέτοια εμπόδια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η στροφή σε τύπους πλοίων που παραδοσιακά δεν είχαν δραστηριότητα οι Ελληνες (μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, εμπορευματοκιβωτίων κ.ά.). Εμείς συνεχίζουμε να είμαστε δίπλα στην ελληνική ναυτιλία παρέχοντας βοήθεια και υπηρεσίες όποτε χρειαστεί» τονίζουν από την DNV GL.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ