Σύμφωνα με αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, η ΕΥ συνεχίζει να ηγείται στην αγορά των αρχικών δημόσιων προσφορών (Initial Public Offerings –IPO) που πραγματοποιήθηκαν το 2013 διεθνώς τόσο σε αριθμό δημοσίων εγγραφών όσο και σε ποσό κεφαλαίων που αντλήθηκαν. Αυτό αποτελεί συνέχεια στην ηγετική θέση που είχε η ΕΥ πριν από το 2009, οπότε ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, και κατά την περίοδο 2009-2013.
Η ΕΥ είναι ο ανεξάρτητος ελεγκτής σε 185 από τις 882 εταιρείες που προχώρησαν σε αρχική δημόσια εγγραφή το 2013 και άντλησαν περίπου 62 δισ. δολάρια από τα περίπου 168 δισ. δολάρια που άντλησαν συνολικά οι 882 εταιρείες.
Ενας από τους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας που χρησιμοποιεί τις κεφαλαιαγορές ως πηγή άντλησης κεφαλαίων είναι και η ναυτιλία καθώς είναι τομέας εντάσεως κεφαλαίου.
Ο παραδοσιακός τραπεζικός δανεισμός των ναυτιλιακών εταιρειών ως το 2008 κυμαινόταν σε πολύ υψηλά επίπεδα και δύσκολα θα επανέλθει (ήδη πολλές τράπεζες έχουν αποφασίσει την «έξοδό» τους από τον κλάδο).
Είναι όμως εμφανές ότι οι έλληνες πλοιοκτήτες μετά τις δοκιμασίες της τελευταίας πενταετίας εμφανίζονται πολύ πιο έμπειροι στις σχέσεις τους με τις κεφαλαιαγορές, τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια και άλλους «μη παραδοσιακούς τρόπους» χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα η ελληνόκτητη ναυτιλία να διατηρεί την παγκόσμια πρωτιά της, παρά την ύφεση, την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την ασταθή ναυλαγορά και τη μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση.
Η ΕΥ πιστεύει ότι η ναυτιλία είναι ίσως ο σημαντικότερος μαζί με τον τουρισμό κλάδος για την ελληνική οικονομία.
Είναι ενδεικτικό πως, παρότι τον Μάρτιο του 2014 ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2013 μείωση 2,1% σε αριθμό πλοίων (μείωση 3,6% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2013 με το 2012), η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,2% (μείωση 0,3% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2013 με το 2012).
Υπολογίζεται ότι η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία έχει σήμερα συνολική χωρητικότητα περίπου 164 εκατ. κόρων με περίπου 4.900 πλοία, ενώ, αν συνυπολογισθούν και τα υπό ναυπήγηση ελληνόκτητα πλοία, τότε ο αριθμός των πλοίων αυξάνεται σε περίπου 5.400 με ολική χωρητικότητα περίπου 198 εκατ. κόρους.
Ακόμη και μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία συνεχίζει να στηρίζει την οικονομική δραστηριότητα της χώρας. Το 2013 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην Ελλάδα έφθασε τα 13 δισ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία απασχολεί αμέσως ή εμμέσως στα πλοία και στην ξηρά περίπου 192.000 άτομα.
Η ΕΥ Ελλάδας κατέχει ηγετική θέση στον ναυτιλιακό χώρο και προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε 15 από τους περίπου 24 ναυτιλιακούς ομίλους που λειτουργούν στην Ελλάδα και των οποίων οι μετοχές διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου.
Επίσης η ΕΥ Ελλάδας προσφέρει υπηρεσίες και σε περισσότερους από το 50% των μεσαίων και μεγάλων ναυτιλιακών ομίλων που λειτουργούν στην Ελλάδα.
O κ. Δημήτρης Κωνσταντίνου, υπεύθυνος του ναυτιλιακού τομέα της EΥ παγκοσμίως, και ο κ. Γιάννης Πιέρρος, υπεύθυνος του ναυτιλιακού τομέα στην Ελλάδα, επισημαίνουν ότι η ΕΥ Ελλάδας έχει πάνω από 100 επαγγελματίες που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αποκλειστικά και μόνο σε ναυτιλιακούς ομίλους.
«Η βαθιά γνώση όλων των πτυχών του ναυτιλιακού κλάδου και η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε ως αποτέλεσμα της πολυετούς, πάνω από 40 χρόνια, ανάμειξής μας στη ναυτιλία συμβάλλουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης τόσο στις κεφαλαιαγορές και στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όσο και στους ναυτιλιακούς ομίλους. Τα στελέχη μας είναι επαγγελματίες που ξεκίνησαν την καριέρα τους μαζί μας ως βοηθοί ελεγκτές/σύμβουλοι και σήμερα ηγούνται ομάδων ελεγκτών/συμβούλων που προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους ναυτιλιακούς μας πελάτες».
«Αυτοί οι επαγγελματίες» επισημαίνουν οι κ.κ. Κωνσταντίνου και Πιέρρος, «πέρα από τους ελέγχους και άλλα συναφή έργα που διεκπεραιώνουν σε ετήσια βάση, έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία πάνω από 15 αρχικές εισαγωγές (initial public offerings) ναυτιλιακών εταιρειών στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου, καθώς και δεκάδες αυξήσεις κεφαλαίου που ακολούθησαν τις αρχικές αυτές εισαγωγές (follow on offerings). Η επιτυχία της ΕΥ στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στην εμπράκτως αποδεικνυόμενη δέσμευσή μας για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή ζητηθούν αυτές από τους πελάτες μας».
Το «Shipping Industry Almanac»
Η EY θέλοντας να ενισχύσει τον σημαίνοντα ρόλο που διαδραματίζει η ναυτιλία στην οικονομία της χώρας κυκλοφόρησε για 16η χρονιά εφέτος το «Shipping Industry Almanac», στο οποίο παρουσιάζονται περισσότερα από 150 στελέχητης ΕΥ από 50 χώρες. Το «Αlmanac» είναι ένας οδηγός που απευθύνεται στους επαγγελματίες της ναυτιλίας, με συνοπτική αναφορά σε θέματα φορολογίας, ανθρώπινου δυναμικού, σύστασης εταιρειών και άλλες γενικές πληροφορίες, ενημερώνοντάς τους παράλληλα για την παροχή ελεγκτικών, φορολογικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της ΕΥ, επισημαίνοντας την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει εντός της Ελλάδας αλλά και την εμπειρία της σε διεθνές επίπεδο.
Η EY θέλοντας να ενισχύσει τον σημαίνοντα ρόλο που διαδραματίζει η ναυτιλία στην οικονομία της χώρας κυκλοφόρησε για 16η χρονιά εφέτος το «Shipping Industry Almanac», στο οποίο παρουσιάζονται περισσότερα από 150 στελέχητης ΕΥ από 50 χώρες. Το «Αlmanac» είναι ένας οδηγός που απευθύνεται στους επαγγελματίες της ναυτιλίας, με συνοπτική αναφορά σε θέματα φορολογίας, ανθρώπινου δυναμικού, σύστασης εταιρειών και άλλες γενικές πληροφορίες, ενημερώνοντάς τους παράλληλα για την παροχή ελεγκτικών, φορολογικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της ΕΥ, επισημαίνοντας την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει εντός της Ελλάδας αλλά και την εμπειρία της σε διεθνές επίπεδο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ