Η βασική εμπορική στρατηγική όλων σχεδόν των βιομηχανιών τροφίμων –ελληνικών και ξένων –είναι κοινή αλλά παράλληλα και δύσκολη. Συνίσταται στη διατήρηση των μεριδίων και των πωλήσεων που ήδη κατέχουν και στην ανάπτυξη των εξαγωγών. Η βιομηχανία παιδικών τροφών Γιώτης ανήκει στην κατηγορία των ελληνικών επιχειρήσεων που το έχει κατορθώσει, αν και στις κατηγορίες των προϊόντων όπου κινείται το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ίσως πλησιάζει το 22%.
Η Γιώτης ΑΕ είναι μία από τις λίγες ελληνικές βιομηχανίες η οποία το 2012 κατέγραψε αύξηση πωλήσεων, έστω και οριακή, χωρίς ωστόσο να στηρίζεται στις εξαγωγές, τομέα όπου η δραστηριότητά της είναι ακόμα περιορισμένη. Βέβαια η έστω και οριακή αυτή άνοδος αποδεικνύει την ανθεκτικότητα των προϊόντων της στην καθημερινότητα των καταναλωτικών συνηθειών των Ελλήνων.
Νέα προϊόντα
Το 2013 όμως, αν και ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς για την αγορά των τροφίμων, φαίνεται πως ο τζίρος της βιομηχανίας έχει συγκρατηθεί στα επίπεδα του 2012. Και τούτο με παραγωγή νέων προϊόντων και ενίσχυση των προσφορών. Οι πωλήσεις της ελληνικής βιομηχανίας ανήλθαν το 2012 στα 74,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με 73,6 εκατ. ευρώ το 2011, σημειώνοντας οριακή άνοδο, ενώ το 2010 ήταν 71,4 εκατ. ευρώ.
Το εντυπωσιακό στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση συνίσταται στο γεγονός ότι από την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης και εντεύθεν η Γιώτης έχει συνεχή αύξηση των πωλήσεων –το 2008 ήταν 52 εκατ. ευρώ. Φυσικά η αύξηση των πωλήσεων στη διάρκεια των τριών τελευταίων χρόνων δεν έγινε ανώδυνα.
Αλλά αυτή η επιτυχία περιόρισε την κερδοφορία της. Από 6 εκατ. ευρώ που ήταν τα κέρδη της το 2009, χρόνο με τον χρόνο αυτά περιορίστηκαν. Πέρυσι μειώθηκαν στα 3 εκατ. ευρώ έναντι 3,8 εκατ. ευρώ το 2011 και 4,7 εκατ. ευρώ το 2010.
Σε κάθε περίπτωση όμως το οξυγόνο θα προέλθει από τις εξαγωγές. Σήμερα η εξαγωγική της δραστηριότητα δεν υπερβαίνει το 10% των πωλήσεών της. Η εξαγωγική της βάση είναι περίπου 7,5 εκατ. ευρώ, πωλήσεις οι οποίες πραγματοποιούνται σε 25 χώρες και στις πέντε ηπείρους.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ