Στην έρευνα «The Leading Maritime Cities Of The World 2O24» («LMC») των Menon Economics - DNV η Αθήνα βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα των μεγά-λων ναυτιλιακών κέντρων, ωστόσο σε άλλους σημα-ντικούς για την παγκόσμια ναυτιλία δείκτες είναι πίσω.
Οι ναυτικοί δεν πρέπει ποτέ να είναι στόχοι ή παράπλευρες απώλειες και θα συνεχίσουμε να υπενθυμίζουμε στον κόσμο ότι χωρίς τους ναυτικούς, το 80% του παγκόσμιου εμπορίου θα τεθεί σε κίνδυνο.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας, Νίκος Λιάπης, μιλάει για την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων
Στα 215,9 δισ. ευρώ ανήλθαν οι εισροές των θαλάσσιων μεταφορών στο ισοζύγιο της χώρας από την έναρξη της δημοσιονομικής κρίσης το 2010 μέχρι το 2023.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια συνεχής διαδικασία. Απαιτεί καινοτομία, επενδύσεις και συνεχή ενημέρωση ως προς τις νέες τεχνολογίες και τάσεις.
Ο άγνωστος πόλεμος για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα και τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι θέσεις της ΕΕ και της Κίνας και οι προτάσεις που υποστηρίζονται και από την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η Ελλάδα μία φορά κάθε δύο χρόνια γίνεται κέντρο του κόσμου (της Ναυτιλίας) - Εφέτος θα φιλοξενηθούν περισσότεροι από 2.000 εκθέτες και περίπου 40.000 συμμετέχοντες.
Εχουμε μια ρεαλιστική και εφαρμόσιμη λύση, που υποστηρίζει μια δίκαιη και ισότιμη μετάβαση στο καθαρό μηδέν, η οποία είναι έτοιμη να εγκριθεί και να υιοθετηθεί με το απαραίτητο κανονιστικό πλαίσιο το επόμενο έτος, για να εφαρμοστεί παγκοσμίως το 2027.
Η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των ανθρώπων επί του πλοίου και επί της ξηράς σε θέματα ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα για τη μείωση και την εξάλειψη των κενών ασφαλείας.
Η ευρωπαία επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν, μιλάει για τους κινδύνους και τις ανησυχίες για την ασφάλεια των ναυτικών και των ναυτιλιακών διαδρομών και επισημαίνει την ανάγκη επενδύσεων σε υποδομές, καινοτομία και ανθρώπινο κεφάλαιο
Οι προσπάθειές μας έχουν αποδώσει καρπούς, με σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία.
Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυτιλίας και βοηθούν ουσιαστικά στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
Εκσυγχρονίσαμε την αγορά εργασίας. Στηρίξαμε τις εξαγωγές μέσα από την άσκηση ενεργού οικονομικής διπλωματίας.
Κατέχει ηγετική θέση στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, αποτελεί βασικό πυλώνα μεταφοράς αγαθών σε όλο τον πλανήτη, ενώ βρίσκεται στην πρωτοπορία των επενδύσεων σε σύγχρονα «πράσινα» πλοία
Η ναυτιλία αναζητεί συνεχώς καινοτόμες προτάσεις για πιο σύγχρονα πλοία, επιδιώκει μονίμως οικονομίες κλίμακας, αναζητεί επιμόνως ασφαλείς λύσεις για τη μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων, επιζητεί διακαώς επάρκεια προσφερόμενων καυσίμων.
Μια ομάδα που έχει κατακτήσει πρωτάθλημα Ευρώπης και αυτή τη χρονιά πήρε εισιτήριο για το Champions League αφού κατάφερε να είναι στην τετράδα της Premier League, του καλύτερου πρωταθλήματος στον κόσμο!
Η προσδοκία είναι ένα στήριγμα που ενίοτε το βάζεις μόνος σου, χωρίς την... άδεια του Θεού. Πείθεσαι πως σε κρατά ενεργό.
Ο προπονητής του Ολυμπιακού αναλύει την ποδοσφαιρική φιλοσοφία του, εξηγεί πώς προετοιμάζει την ομάδα για τον μεγάλο τελικό και τονίζει ότι «δεν υπάρχει παιχνίδι που το χάνεις πριν το παίξεις»
Πώς ο Βιθέντε Ιμπόρα έγινε ο άσος στο μανίκι του Μεντιλίμπαρ και ένας από τους πιο επιδραστικούς παίκτες του Ολυμπιακού.
Οι επενδύσεις και το όραμα του Βαγγέλη Μαρινάκη για τον Ολυμπιακό, το διοικητικό μοντέλο, οι σπουδαίες μεταγραφές, η οικονομική σταθερότητα και η εμπιστοσύνη στους νέους παίκτες και στις Ακαδημίες.
Οι ευρωπαϊκές βραδιές του Ολυμπιακού που αποδεικνύουν γιατί συγκαταλέγεται δίκαια ανάμεσα στα σπουδαιότερα κλαμπ της «γηραιάς ηπείρου».
Ο Ντάρκο Κοβάσεβιτς έχει περάσει μία ολόκληρη ζωή στον Ολυμπιακό και πλέον βάζει κι εκείνος το λιθαράκι του στον τελικό του Conference League ως αθλητικός διευθυντής.
Σαρωτική η διεθνής παρουσία του Ολυμπιακού σε όλα τα «μεγάλα» ομαδικά αθλήματα, τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες.
Τα 2.770 χιλιόμετρα του Ισίδωρου Κουτσίδη και ο Απόστολος Αποστολόπουλος που τρέλανε την UEFA - Η σύνδεση της πρώτης ομάδας του Ολυμπιακού με τις ακαδημίες από τον αρχηγό Φορτούνη ως τον Σωτήρη Συλαϊδόπουλο στον δρόμο για τον τελικό του Conference.
Το σχέδιο ώστε όλα να κυλήσουν ομαλά πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά τον τελικό της 29ης Μαΐου.
Οι τελικοί ευρωπαϊκών Κυπέλλων που έχουν διεξαχθεί στη χώρα μας - Από τη μάχη για το Κυπελλούχων το 1971 έως την περσινή γιορτή του ευρωπαϊκού Super Cup.
Σε μια εποχή αλλεπάλληλων και πολυεπίπεδων αλλαγών, η μοναδική σταθερά είναι ο άνθρωπος της ναυτιλίας.
Το παρασκήνιο, τα «μπλοκ» και οι συσχετισμοί στην 81η σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)
Μια αλυσίδα εφοδιασμού της ναυτιλίας με καύσιμα LNG χωρίς μεθάνιο είναι απαραίτητη για το ταξίδι μας προς την απαλλαγή από τον άνθρακα, λέει ο Steve Price, διευθυντής Προγράμματος MAMII, Safetytech Accelerator
Η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει προσφέρει πάνω από 130 εκατ. ευρώ στους τομείς υγείας, παιδείας, κοινωνικής πρόνοιας, επισιτιστικής βοήθειας, έργων δημοσίου ενδιαφέροντος καθώς και στην αντιμετώπιση κρίσεων
Η συνολική συνεισφορά της επιβατηγού ναυτιλίας, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, εκτιμήθηκε στο 7,4% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας το 2019.
Υπόσχονται χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, ελάχιστες ώρες αδράνειας του στόλου, λιγότερο προσωπικό και χαμηλότερο κόστος
Η ναυτιλία όμως δεν είναι μόνο τα πλοία της. Είναι όλοι οι κλάδοι επαγγελματικών κατηγοριών που σχετίζονται με τα πλοία τόσο με την καριέρα στη θάλασσα όσο και στη στεριά.
Κάθε ναυτιλιακή επιχείρηση, αλλά και η ναυτιλιακή βιομηχανία στο σύνολό της, επηρεάζεται άμεσα από τη χρηματοοικονομική της απόδοση
Νέοι μηχανισμοί δανειοδοτήσεων εισάγουν μια άλλη δυναμική στη ναυτιλιακή βιομηχανία - Προτάσεις για τη δημιουργία ενός μείγματος χρηματοπιστωτικών μέσων μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα
Το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή είναι ένας οργανισμός με εύρος αρμοδιοτήτων τέτοιο, που το καθιστά μοναδικό στον κόσμο.
Οι πυρκαγιές στα πλοία, ο πληθωρισμός, οι τεχνολογίες και τα νέα καύσιμα και ο σκοτεινός στόλος δεξαμενοπλοίων είναι «τα μέτωπα» που παρακολουθούν
Εχουν μειωθεί στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 ετών οι αποσύρσεις προς ανακύκλωση
Η έννοια των business clusters,η σημασία τους, η διεθνής εμπειρία και η περίπτωση της Ελλάδας
Οι μυστηριώδεις αριθμοί και τα γράμματα στο κύτος που βοηθούν στην άμεση και πιο γρήγορη λειτουργία της ναυσιπλοΐας αποτελούν έναν σημαντικό κρίκο σε μια αλυσίδα αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων
Από πού προέρχονται οι χιλιάδες έλληνες ναυτικοί που «επάνδρωναν» τα ελληνικά πλοία, μεταλαμπάδευσαν την ελληνική λαλιά και ενίσχυσαν την παρουσία της χώρας στο εξωτερικό
Τα πλοία στην αρχαία ελληνική αγγειογραφία, τα εικονογραφημένα χειρόγραφα του 15ου αιώνα, οι θαλασσογραφίες στην ελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα και τα ποιήματα του ποιητή της θάλασσας και των ναυτικών Νίκου Καββαδία
Η συνεχής αύξηση του μεγέθους των πλοίων δημιουργεί και αντίστοιχη αύξηση των προβλημάτων σε περίπτωση που κάποιο από αυτά τα «μεγαθήρια» εμπλακεί σε ατύχημα.
Η συνεργασία υπογραμμίζει τη δέσμευση για τεχνογνωσία και υπευθυνότητα, διασφαλίζοντας την επιτυχία και τη συνέχεια των πρωτοβουλιών του M-ERC.
Στη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπου οι προκλήσεις της θάλασσας ανταγωνίζονται τις προκλήσεις διαχείρισης των εγγράφων και των λειτουργικών δεδομένων, τα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (LLMs) αποτελούν ανεκτίμητους συμμάχους.
Ξεχωρίζει όσον αφορά την υψηλή ποιότητα και την ασφαλή λειτουργία των πλοίων, δηλώνει ο κ. Θεόφιλος K. Ξενακούδης.
Χρειαζόμαστε συνεργασία με τους προμηθευτές καυσίμων και τα λιμάνια και χρηματοδότηση.
Οι ευρωπαίοι εφοπλιστές έχουν δεσμευτεί να συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να γίνει η πρώτη ήπειρος με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.
Επιδιώκουμε τη συνολική αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, εστιάζοντας στη διατήρηση ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου και στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας μέσω της ψηφιοποίησης.
Επιδίωξή μας είναι «επιχειρείν» και «ευ ζην» να συνυπάρχουν αρμονικά.