Αιχμές από τον Γιώργο Βέλτσο
Από παλιά προσπαθώντας να τιμήσω τα καθημερινά γεγονότα με μια λογοτεχνική κατά το μάλλον ή ήττον γραφή, ήμουν της γνώμης πως η δημοσιογραφία μου μέρα με τη μέρα θα πρέπει να δυσκολέψει τον αναγνώστη αποσπώντας την προσοχή από τη φλυαρία και τη μονοτονία των μίντια. Από το 1974, που γράφω στα «Νέα» και στο «Βήμα», […]
Αιχμές από τον Γιώργο Βέλτσο.
Αιχμές από τον Γιώργος Βέλτσο
…..με το κοινό περί Δικαίου (συν)αίσθημα*, το συνδύασα στις χθεσινές μου Αιχμές. Σήμερα -μετά την χρήσιμη για όλους παρέμβαση Ντογιάκου- με το κοινό Ποινικό. *Εχθές, επιπλέον έγραφα επίτηδες, όχι «αίσθημα», αλλά «(συν)αίσθημα», όπου το «συν» εντός παρενθέσεως προσδίδει στο υπό δοκιμασία «αίσθημα του δικαίου» όλων μας, την ιδιότητα τουλάχιστον της μπούρδας, ή, το πιθανότερο, της […]
…..και το κοινό περί δικαίου (συν)αίσθημα.
…διότι στην εποχή των εικόνων ο νόμος στην οικονομία είναι εικονικός. Και γιατί η εικόνα εμφανίζεται ταυτόχρονα ως κοινωνικός διαχωρισμός και ως όργανο ενοποίησης της κοινωνίας. Αυτός λοιπόν που αναλύει τα οικονομικά φαινόμενα γνωρίζει καλά ότι γράφει για το θεαθήναι. Γνωρίζει επίσης, ότι οι κοινωνίες για τις οποίες γράφει, ευνοούν τη συσσώρευση των εικόνων σε […]
…διότι στην εποχή των εικόνων ο νόμος στην οικονομία είναι εικονικός. Και γιατί η εικόνα εμφανίζεται ταυτόχρονα ως κοινωνικός διαχωρισμός και ως όργανο ενοποίησης της κοινωνίας. Αυτός λοιπόν που αναλύει τα οικονομικά φαινόμενα γνωρίζει καλά ότι γράφει για το θεαθήναι. Γνωρίζει επίσης ότι οι κοινωνίες για τις οποίες γράφει ευνοούν τη συσσώρευση των εικόνων σε […]
Άιχμές από τον Γιώργο Βέλτσο
Άιχμές από τον Γιώργο Βέλτσο.
*Στη φωτογραφία ο Κώστας Βάρναλης με τον Δ. Γληνό (δεξιά) και τον Κανονίδη, διευθυντή του ελληνικού θεάτρου του Σοχούμ, στο συνέδριο Σοβιετικών συγγραφέων στη Μόσχα το 1935.