Η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις, εγχώριες και ξένες. Οι επενδύσεις πρέπει να είναι ένας σταθερός εθνικός στόχος και για την επίτευξή του ο τουρισμός είναι και πάλι στην πρώτη γραμμή. Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού τον καθιστά μαγνήτη επενδύσεων. Η ροή ξένων επενδύσεων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια είναι από κάθε άποψη μια ψήφος εμπιστοσύνης στην […]
H έντονη εποχικότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού. Ομως για την επέκταση της σεζόν δεν αρκεί μια ανακοίνωση. Επί σειρά ετών έχουν γίνει πολλές. Οπως επίσης δεν μπορούμε να μιλάμε στην πραγματικότητα για χειμερινό τουρισμό εννοώντας 3-4 τριήμερα με αποκλειστική σχεδόν απεύθυνση στην εσωτερική αγορά. Συνεπώς, αν θέλουμε να δούμε κατάματα […]
Επιχειρώντας μια πρώτη αποτίμηση της σεζόν που ακόμη βρίσκεται σε εξέλιξη, το πρώτο που αξίζει να σημειωθεί είναι η συμβολή όλων εμπλεκόμενων μερών της τουριστικής αλυσίδας, από την κυβέρνηση και την αυτοδιοίκηση μέχρι τις επιχειρήσεις, τους εργαζομένους και τις τοπικές κοινωνίες, στην επιτυχή διαχείριση της μεγαλύτερης κρίσης που γνώρισε ο τουρισμός στη σύγχρονη ιστορία του. […]
Τα ξενοδοχεία ανοίγουν χωρίς να είναι αυτονόητο πως θα έχουν πελάτες, σε ποιες πληρότητες και για πόσο διάστημα. Μεσούντος του Ιουνίου, τα ερωτήματα αυτά εξακολουθούν να μένουν αναπάντητα.
Ενώ γνωρίζουμε από την Ιστορία τα ευεργετήματα και τα οφέλη της συνένωσης των δυνάμεων, αρεσκόμαστε στον μεταξύ μας διχασμό, εξαντλώντας κάθε πιθανή και απίθανη αφορμή.
Το 2020 θα μείνει στη συλλογική μνήμη του ξενοδοχειακού κόσμου της χώρας ως η χρονιά των μεγάλων απωλειών αλλά και η χρονιά μιας πολύ σπουδαίας νίκης. Ξεκινώντας από το θετικό σκέλος, ο ρόλος του ξενοδοχείου εφέτος ήταν να συμβάλει ενεργά στη σοβαρή εικόνα της χώρας. Με τα γρήγορα αντανακλαστικά που επιδείξαμε στη δημιουργία και την […]
H ανακοίνωση των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τα κράτη – μέλη της Ε.Ε, για τον τουρισμό και τις μετακινήσεις, έρχεται να επιβεβαιώσει τρία σημαντικά δεδομένα. Πρώτον, την πρωταγωνιστική σημασία που έχει ο τουρισμός για όλες τις οικονομίες της Ευρώπης. Χωρίς τον τουρισμό στην οικονομική εξίσωση, η ύφεση για το σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας προδιαγράφεται […]
Το 2019 έκλεισε θετικά και υπάρχουν οι ενδείξεις πως, παρά τις προκλήσεις που πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν, το 2020 μπορεί να κινηθεί με την ίδια θετική δυναμική. Η ικανότητα του ελληνικού τουρισμού να ξεπερνάει εμπόδια και να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις προκλήσεις είναι αδιαμφισβήτητη, όπως και η μεγάλη θετική συνεισφορά του στην ανάταξη […]
Η Ελλάδα καλείται να επανατοποθετηθεί μέσα στην παγκόσμια οικονομία. Εχοντας αφήσει πίσω μας την εικόνα του «μαύρου προβάτου», έχει στρατηγική σημασία να δώσουμε ώθηση και δυναμική στο όραμα της «επόμενης μέρας», μιας νέας πορείας, μιας νέας κατεύθυνσης, μιας νέας πραγματικότητας για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Να καταστήσουμε αυτό το όραμα εφικτό μέσα […]
Η μεγάλη επιτυχία του ελληνικού τουρισμού τα προηγούμενα χρόνια είναι αδιαμφισβήτητη. Και είναι εξαιρετικά σπάνιο γεγονός για την πολιτική κουλτούρα της χώρας να υπάρχει ομόφωνη αναγνώριση επ’ αυτού. Ακόμη και μεσούσης της αντιπαράθεσης μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων εν όψει των εκλογών της 7ης Ιουλίου, ουδείς αμφισβητεί τη μεγάλη θετική συνεισφορά του τουρισμού στην ανάταξη της […]
Η επιστροφή της στην κανονικότητα θέτει εκ των πραγμάτων το ζήτημα της επανατοποθέτησης της χώρας πάνω στον παγκόσμιο χάρτη. Είναι ο σωστός χρόνος για να εκπέμψουμε το σωστό μήνυμα. Το μήνυμα πως η Ελλάδα μαθαίνει, πως η Ελλάδα αλλάζει, πως ακολουθεί με συνέπεια και συνέχεια τον δύσκολο δρόμο της αυτοβελτίωσης και δεν οπισθοδρομεί στην ευκολία […]
Πράγματι, ο τουρισμός πάει καλά. Δείχνει τα αποθέματα της δυναμικής του και το ελληνικό ξενοδοχείο βάζει μπροστά τις «μηχανές» της ελληνικής οικονομίας.