Την «πρωτοφανή σε παγκόσμιο επίπεδο αθλιότητα», όπως περιέγραψαν οι πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Αθηνών
Το πρόσφατο επεισόδιο με τον γάλλο υφυπουργό Εμπορίου που παραιτήθηκε αμέσως μετά τον διορισμό του επειδή αποκαλύφθηκε ότι δεν πλήρωνε φόρο εισοδήματος
Η ποιητική περιπέτεια του Κάλβου είναι από τις πλέον ασυνήθιστες παγκοσμίως, θα έλεγα συναρπαστική: για τον αναγνώστη της εποχής μας, βέβαια, ο οποίος τον διαβάζει ως έναν από τους μεγάλους έλληνες ποιητές,
Η ποιητική περιπέτεια του Κάλβου είναι από τις πλέον ασυνήθιστες παγκοσμίως, θα έλεγα συναρπαστική: για τον αναγνώστη της εποχής μας, βέβαια, ο οποίος τον διαβάζει ως έναν από τους μεγάλους έλληνες ποιητές
Το ερώτημα για το ποια είναι τα όρια της ελευθερίας της έκφρασης είναι στην εποχή μας περισσότερο περίπλοκο από ό,τι σε κάθε άλλη εποχή.
Οπως προς τόσα άλλα πράγματα, οι Ελληνες της μεταπολιτευτικής εποχής (που, παρά τα θρυλούμενα περί του αντιθέτου, συνεχίζεται ακόμη) είμαστε υπερβολικά γενναιόδωροι και προς τους ποιητές μας.
Οσο και αν φαίνεται περίεργο, η ιδέα μιας ποδοσφαιρικής ομάδας ανάλογης με την ομάδα του παγκοσμιοποιημένου ποδοσφαίρου έχει την κοιτίδα της στη χώρα μας.
Η λογοτεχνική κριτική είναι το λιγότερο και πλέον απρόσεκτα μελετημένο είδος της λογοτεχνικής γραμματείας μας.
Μερικές φορές η ανανέωση των σπουδών ενός γνωστικού πεδίου ή και ενός συγγραφέα γίνεται από ανθρώπους που έρχονται από άλλες περιοχές.
Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου έδωσε πάλι αφορμή να αναζωπυρωθεί στις εφημερίδες η εμφύλια σύγκρουση πολιτισμών που μας ταλαιπωρεί με την ιδιαίτερη έντασή της τις τελευταίες δεκαετίες.
Το πλέον ανησυχητικό γεγονός του μακαρία πλέον τη λήξει Ετους Καβάφη δεν ήταν τα ευτελή πυροτεχνήματα, που υποτίθεται ότι θα έφερναν τον ποιητή πιο κοντά στο μεγάλο κοινό,
Παραμονή Πρωτοχρονιάς, λίγο προτού κλείσει τα ενενήντα της χρόνια, έφυγε από τη ζωή η Νόρα Αναγνωστάκη.
Δεν είναι παράδοξο ότι ένα από τα πλέον αξιοσημείωτα γεγονότα του πτωχού, παρά τα πολυάριθμα μπιχλιμπίδια του, Ετους Καβάφη είναι η εμφάνιση δύο ομόθεμων κειμένων για τον Σολωμό.
Πόσο γνωρίζουμε την παράδοση της λογοτεχνικής κριτικής μας; Αν κρίνουμε από τα γραφόμενα για τη λογοτεχνική κριτική στις Ιστορίες της νεοελληνικής λογοτεχνίας, θα λέγαμε ότι τη γνωρίζουμε ανεπαρκώς (οι αναφορές της σε αυτές είναι λίγες και αποσπασματικές).
Το περιεχόμενο της φράσης «απώλεια της εθνικής μας κυριαρχίας», η οποία αποτελεί την επωδό στις σημερινές ιερεμιάδες όχι μόνο των αντιπολιτευτικών κομμάτων αλλά και αρκετών στελεχών των κομμάτων της συμπολίτευσης, είναι, όπως νοείται στη χώρα μας τουλάχιστον, περιοριστικό.
Τελικά χόρευαν ή δεν χόρευαν οι Σουλιώτισσες πέφτοντας στον γκρεμό; Το θέμα, που επανήλθε στην κραυγαλέα επικαιρότητα έπειτα από σχετικές δηλώσεις της Μαρίας Ρεπούση,
Οταν πριν από πολλά χρόνια ένας υπουργός Πολιτισμού είχε χαρακτηρίσει τους ποιητές «λαπάδες», είχε ξεσηκωθεί το Πανελλήνιο (λογοτεχνικό και μη) για την εξύβριση των θεραπόντων εκείνης της τέχνης, που έχει οδηγήσει στις υψηλότερες κορυφές την καλλιτεχνική μας έκφραση.
Αναθυμούμενος το βιβλίο του Γιουτζήν Σίμιον Η επιστροφή του συγγραφέα (1996) σκεφτόμουν πόσο ανακριβής είναι ο τίτλος του, που αντιτίθεται (όπως και το περιεχόμενό του) στην έννοια του «θανάτου του Συγγραφέα»· έννοια που υποτίθεται ότι τεκμηρίωσε με το ομώνυμο - και περιώνυμο - δοκίμιό του ο Ρολάν Μπαρτ (1968), σύμφωνα με το οποίο το λογοτεχνικό κείμενο δεν το γράφει ο συγγραφέας αλλά η γλώσσα.