Σε αυτό το ευρωπαϊκό και εθνικό όραμα δημιουργίας μιας σύγχρονης και ανταγωνιστικής βιομηχανίας, τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν μπορούν να μείνουν αμέτοχα.
Μετράμε πλέον και ημερολογιακά δύο ολόκληρα χρόνια από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, όντας μάρτυρες πια της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που ακολούθησε παγκοσμίως. Ολοι οι τομείς βάλλονται και δοκιμάζονται. Οικονομία, περιβάλλον, μεταφορές και εφοδιαστικές αλυσίδες, γεωπολιτικές ισορροπίες, έρευνα, εκπαίδευση. Ανάμεσά τους και η βιομηχανία, καθώς τα τεράστια προβλήματα που δημιουργήθηκαν στις εφοδιαστικές αλυσίδες, τις […]
Ηυστέρηση της Ελλάδας σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες στην ανάπτυξη, την ενεργοποίηση και την αντιστοίχιση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην κατάταξή της στον Ευρωπαϊκό Δείκτη Δεξιοτήτων (European Skills Index) του CEDEFOP για το 2020. Η τελευταία θέση που κατέχει η χώρα μας στον δείκτη της αντιστοίχισης των δεξιοτήτων με τις ανάγκες […]
Μήπως το όφελος εκπαίδευσης με τους σημερινούς όρους σε πανεπιστημιακό επίπεδο αντικατοπτρίζεται μονοδιάστατα στην απόκτηση ενός τίτλου σπουδών; Μήπως η κοινωνική διάσταση του πανεπιστημίου σταμάτησε να ακολουθεί τις ανάγκες της εποχής;
Ιστορικά, τα πανεπιστήμια ιδρύονται με σκοπό τη δημιουργία και τη διάδοση της γνώσης. Για την καλλιέργεια της προσφοράς στην κοινωνία και στην οικονομία της χώρας. Σε μια εποχή χρηματοδότησης που βασίζεται στη ζήτηση, όπου τα πανεπιστήμια στις περισσότερες χώρες του κόσμου έχουν την επιλογή να υποδέχονται όσες φοιτήτριες και όσους φοιτητές επιθυμούν – εκτός από […]
Σε μια χώρα που το μεγάλο συγκριτικό της πλεονέκτημα είναι το διανοητικό της κεφάλαιο, με τους Ελληνες και τις Ελληνίδες να καταλαμβάνουν κορυφαίες θέσεις στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια κατάταξη, είναι πλέον αδήριτη ανάγκη η αποτελεσματική σύνδεση της εκπαίδευσης, των προγραμμάτων ακαδημαϊκών σπουδών, της έρευνας και της μεταφοράς τεχνολογίας στους κόλπους των ελληνικών πανεπιστημίων. Η συμβολή […]